Padvigubėjo gyventojų, kurie kasdieniams mokėjimams atlikti naudoja mobilųjį telefoną

Sparčiai daugėja gyventojų, naudojančių mobilųjį telefoną kasdieniams mokėjimams, rodo Lietuvos banko užsakymu atlikta apklausa. Trečdalis gyventojų prisipažįsta, kad už paslaugas ar prekes atsiskaitytų išmaniuoju telefonu ir prekybos vietose, jeigu turėtų tokią galimybę.

„Išmaniesiems telefonams užimant vis reikšmingesnę rinkos dalį, į mobiliąją erdvę drąsiau keliasi ir elektroniniai mokėjimai. Vis daugiau žmonių mokėjimus atlieka ne tik naudodamiesi kompiuteriu, bet ir mobiliajame telefone įdiegtomis programėlėmis. Nors vis dar didelė dalis žmonių mobiliąsias aplikacijas naudoja ne lėšoms pervesti, o tik pinigų likučiui sąskaitoje tikrinti, prognozuotume, kad ilgainiui mobilusis telefonas taps pagrindine priemone mokėjimams atlikti“, – sako Lietuvos banko valdybos narys Marius Jurgilas.

Praėjusiais metais kredito įstaigų sukurtomis mobiliosiomis programėlėmis naudojosi ir kasdienes mokėjimo operacijas atliko 12 proc. sąskaitas turinčių gyventojų. Tai yra dvigubai daugiau, negu atliekant tokią pat apklausą 2014 m., kai šis skaičius buvo 6 proc.

Kredito įstaigų mobiliosiomis programėlėmis dažniausiai naudojosi jaunimas – praėjusiais metais jomis naudojosi 26 proc. 18–29 m. sąskaitą turinčių apklaustųjų, o vyresnių nei 50 m. sąskaitas turinčių gyventojų – vos 3 proc. Taip pat tokių mobiliųjų aplikacijų naudotojams dažniau būdingas aukštasis išsilavinimas, jie dažniausiai – didmiesčių gyventojai.

Apklausos respondentai taip pat atskleidė, kad prekybos ir paslaugų teikimo vietose jiems trūksta galimybių atsiskaityti naudojant mobiliuosius telefonus. Jeigu būtų galimybė sumokėti išmaniuoju telefonu prekybos vietose, pavyzdžiui, kavinėje ar parduotuvėje, ja pasinaudotų kas trečias iš visų gyventojų.