Uzbekistane sukurta unikali mokėjimų ekosistema
„Penkių kontinentų“ grupės įmonė
„ASHBURN International“, bendradarbiaudama su Uzbekistano Nacionaliniu tarpbankiniu duomenų apdorojimo centru HUMO, įgyvendino kompleksinį „
TransLink.iQ“ sistemos diegimo projektą. Ši „ASHBURN International“ sukurta sistema skirta mokėjimo kortelių skaitytuvų tinklui valdyti ir mokėjimo operacijoms paskirstyti.
Įdiegta programinė įranga suteikia galimybę kiekvienam mokėjimo paslaugų verslo dalyviui prisijungti prie ekosistemos, pritaikytos perduoti mokėjimo operacijas, gaunamas per įvairių gamintojų, įvairių tipų mokėjimo kortelių skaitytuvus, šiuo metu populiarius rinkoje.
Uzbekistano bankams šis projektas aktualus tuo, kad daugumą šiuo metu prekybos ir paslaugų teikimo vietose jau naudojamų atsiskaitymo įrenginių ir dar tik planuojamų įrengti galima operatyviai įdiegti, kad jie priimtų atsiskaitymus nacionalinės (HUMO) bei tarptautinių mokėjimo sistemų kortelėmis ir atliktų HUMO duomenų centro palaikomas funkcijas.
Prieš įgyvendinant projektą, Uzbekistano Vyriausybės ir Centrinio banko nurodymu buvo sudaryta techninė galimybė prijungti visus šalies mokėjimo duomenų apdorojimo centrus, kad šalyje būtų padidintas mokėjimo paslaugų prieinamumas ir populiarinamas atsiskaitymas be grynųjų pinigų.
„Noriu atkreipti dėmesį į tai, kad įgyvendinat šį projektą visos infrastruktūros sklandaus veikimo užtikrinimas buvo perduotas kompetentingai komandai, turinčiai daugiau nei 25 metų patirtį mokėjimo paslaugų rinkoje. Taigi bankai gali pasiūlyti prekybos ir paslaugų įmonėms konkurencingiausius sprendimus su minimaliomis investicijomis ir rizika“, – sako „ASHBURN International“ vykdomasis direktorius Žoržas Šarafanovičius.
Projektas įgyvendintas glaudžiai bendradarbiaujant su mokėjimo kortelių duomenų apdorojimo centru HUMO. „ASHBURN International“ dėkoja Shuhratbek Kurbanov, Andrei Kravchin ir Islam Daniyarov už pagalbą.
Įgyvendinant projektą, HUMO duomenų centre buvo būtina parengti specialią infrastruktūrą (serverį, tinklo ir šifravimo įrangą, tinklo ir technologinio monitoringo programinės įrangos sprendimus) ir užtikrinti saugią prieigą šioje srityje bendradarbiaujantiems bankams.
Dabar bankai gali siūlyti dideliems prekybos tinklams ir smulkaus bei vidutinio verslo atstovams atsiskaitymo paslaugas tiek standartiniais mokėjimo kortelių skaitytuvais (atskirais, įmontuotais ar integruotais su kasos aparatais), tiek universaliais išmaniaisiais atsiskaitymo įrenginiais, atliekančiais ir kortelių skaitytuvo, ir kasos aparato funkcijas.
Bendradarbiaujant su partneriu „SmartOne Club“, Uzbekistane buvo pirmą kartą išplėstos mokėjimo kortelių skaitytuvo „Smart Peak“, veikiančio „Android“ pagrindu, funkcijos. Juo galima ne tik atsiskaityti mokėjimo kortelėmis, bet ir grynaisiais; jis taip pat atlieka fiskalizacijos funkciją.
Pirmą kartą šis įrenginys išbandytas 2022 m. kovo 17 d., panaudojant HUMO kortelę viename iš Taškento prekybos centrų. Mokėjimo paslaugos teikėjas – „Aloqabank“.
Naudotis vienu įrenginiu, atliekančiu tris funkcijas (atsiskaitymo kortelėmis, kasos aparato, fiskalizavimo) prekybos tinklų darbuotojams ypač patogu, jis taupo ne tik kasininkų, bet ir pirkėjų laiką.
Per artimiausias tris savaites šiuos universalius „Smart Peak“ atsiskaitymo įrenginius numatoma įrengti daugiau nei 1 000-yje prekybos vietų. O iki šių metų antrojo ketvirčio šis skaičius gali siekti ir 40-50 tūkstančių.
Šiuo metu viena iš pagrindinių mūsų užduočių – suteikti kuo daugiau Uzbekistano finansinių įstaigų galimybę naudotis sukurta ekosistema, įgyvendinant visus sudėtingus techninius darbus ir užtikrinant bendradarbiaujantiems bankams kuo spartesnį naujų atsiskaitymo paslaugų išėjimą į rinką.