Ar fizinių parduotuvių laukia mirtis?

Publikuota: 2017 m. kovo 16 d. ketvirtadienis

Kodėl fizinės parduotuvės kraustosi į internetą ir kodėl internetinės parduotuvės steigia fizines, ar tos pačios dienos pristatymas taps norma ir ar tikrai internetinius pirkinius mums pristatinės dronai – apie tai kalbėta neseniai Vilniuje vykusioje konferencijoje „E-komercija ‘17“.

Elektroninės prekybos specialistai teigia, kad pirkėjams internete pirmiausiai rūpi kaina, patogumas ir pasirinkimo galimybės, o taip pat su prekių pristatymu susiję apsektai: pristatymo būdų įvairovė, galimybė atsiimti pirkinį patogioje vietoje ir grąžinimų politika. Tai reiškia, kad nemenka laukiamų pokyčiu dalis bus susijusi būtent su prekių pristatymu ir grąžinimu.

 Kodėl internetinėms parduotuvėms parūpo įprastinės prekyvietės?

 „Pirmoji tendencija, į kurią norėčiau atkreipti dėmesį, yra ta, kad mažėja žmonių, kurie perka tik internetu arba tik fizinėse parduotuvėse. Vis labiau įsigali praktika, kai pirkinys pirmiausiai apžiūrimas fizinėje parduotuvėje, o vėliau įsigyjamas internetu. Arba atvirkščiai. Pagal prognozes, taip perkančių žmonių tik daugės ir jau 2020 m. taip bus atliekama daugiau nei pusė visų pirkimų“, – sakė „DPD Lietuva“ produktų vystymo vadovas Tomas Baranauskas.

Sekdamos šia tendencija, net tik fizinės parduotuvės keliasi į virtualų pasaulį, bet vyksta ir atvirkštinis procesas – elektroninės parduotuvės atidaro fizines prekyvietes. Kaip pavyzdį jis pateikė daug kam netikėtą lietuviškos elektroninės parduotuvės pigu.lt sprendimą įsteigti fizinę parduotuvę. Nors šis žingsnis daug ką nustebimo, tačiau jis atrodo gerai pamatuotas ir atitinkantis tendencijas. 

„Amazon“ prekių apyvarta kelis kartus didesnė nei Lietuvos BVP

„Lietuviai Europoje išsiskiria tuo, kad daugiau nei ketvirtis (26 proc.) pirkinius randa per „Google“. Tuo metu Jungtinėse Amerikos Valstijose 35 proc. žmonių pirkinio ieško „Amazon“. Šioje ir kitose internetinėse prekyvietėse žmonės perka vis dažniau – metinė „Amazon“ parduodamų prekių apyvarta 3,3 karto viršija metinį Lietuvos BVP“, – sakė T. Baranauskas.

Jo teigimu, 60 proc. prancūzų, 79 proc. vokiečių bei 53 proc. britų perka internetinėse prekyvietėse. Tą daro ir lietuviai, tačiau užsienio prekyvietėse, mat Lietuvoje tokių dar nėra. Bet ši tendencija ateis ir pas mus. Elektroninėms parduotuvėms tai reiškia vieną paprastą dalyką – jeigu nori išlikti, turi prekiauti ne tik savo svetainėje, bet ir didžiausiose prekyvietėse. Kaip pavyzdį DPD specialistas pateikė Jungtinę Karalystę, kur 95% pardavėjų prekiauja ne tik savo svetainėse, bet ir prekyvietėse – visų pirma „Amazon“ ir „eBay“.

Trečioji tendencija – pirkėjas norės vis daugiau kontrolės ir pasirinkimo laisvės. Tą matėme, kai internetinės parduotuvės pasiūlė pirkėjams rinktis mokėjimo ir siuntimo būdus, galimybę sekti siuntos kelią ir keisti jos pristatymo ar atsiėmimo vietą bei laiką, o taip pat leido paprastai grąžinti ir keisti pirkinį. Akivaizdu, kad pirkėjams tai patinka, todėl elektroninės parduotuvės bei prekių vežėjai turės pagalvoti kaip dar labiau įtraukti pirkėją į visą procesą ir suteikti jam dar didesnę pasirinkimo laisvę.

Parduotuvė be pirkimo

Specialistas taip pat išskyrė procesus, kurie pretenduoja tapti aiškiomis tendencijomis. Vienas jų – apžiūros parduotuvių (angliškai – showroom) atsiradimas. Jose pirkėjas turi progą apžiūrėti prekes, tačiau vietoje jų nusipirkti negali. Pirkinius tenka užsisakyti internetu. 

„Dėl tokių parduotuvių ateities daug ginčijamasi, tačiau štai Klaipėdoje turime taip veikiančią „Ikea“ – apžiūrėję ekspoziciją bei prekių katalogus pirkėjai išsirenka pirkinius, kurie po kiek laiko pristatomi iš Vilniaus“ – pasakojo „DPD Lietuva“ atstovas.

Tos pačios dienos pristatymas – ar tai įmanoma Lietuvoje?

Dar viena bręstanti tendencija – tos pačios dienos pristatymai. „Lietuvoje net 91 proc. pirkėjų teigia, kad tos pačios dienos pristatymas paskatintų juos pirkti internete. Paradoksas tame, kad nors visi nori tos pačios dienos pristatymo, tačiau kai reikia už jį sumokėti, iškart persigalvojama ir nutariama, kad verčiau jau mokėsiu keliais eurais mažiau ir kiek ilgėliau palauksiu pirkinio. 

Dar viena su tos pačios dienos pristatymu susijusi problema – internete dažniausiai perkama perpiet arba vakare, tad parduotuvei nebelieka laiko suruošti ir išsiųsti užsakymą“, – sakė T. Baranauskas. 

Jo manymu, čia esminį vaidmenį vaidins tokie gigantai kaip „Amazon“ – jeigu jie imsis intensyviai plėtoti tos pačios dienos pristatymus, jų pavyzdžiu neišvengiamai paseks ir kiti. Šiuo metu tokius pristatymus sau gali leisti mažesnės elektroninės parduotuvės, kurios pačios pristato palyginti negausius užsakymus. Visapusis tos pačios dienos pristatymo organizavimas iš elektroninio verslo pareikalaus esminio procesų pertvarkymo.  

Ar fizinių parduotuvių laukia mirtis?

T. Baranauskas taip pat išskyrė tris sektorius, kurių augimo – bent kol kas – neverta laukti. „Daug kalbėta, kad dronai netrukus masiškai pristatinės mums pirkinius, tačiau teisinio reguliavimo nebuvimas, saugumo specialistų nepritarimas – tik dalis kliūčių, dėl kurių šio reiškinio dar tikrai teks palaukti. Visai kita kalba, jeigu šnekame apie prekių pristatymą į sunkiai pasiekiamas vietoves. Čia dronai gali tapti nepakeičiami.

Nemažai kalbėta ir apie daiktų internetą, tačiau jo komercializavimo galimybės lieka neaiškios, todėl žadėtosios revoliucijos – jeigu jis išvis bus – dar teks luktelti. Tiesa, tvaraus daiktų interneto principu veikiančio verslo modelio ieškoma labai aktyviai“, – sakė specialistas, pridurdamas, kad ateityje nevertėtų laukti ir žadėtosios fizinių parduotuvių mirties.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuviai bandys kurti dirbtinį intelektą

Balandį į „AI Camp“ hakatoną Vilniuje susiburs inovatyviausių technologijų kūrėjai, duomenų analitikai, programuotojai, mokslininkai ir inžinieriai. skaityti »

Merginų susidomėjimas technologijomis susilpnėja paauglystės metu

Merginų trūkumas IT rinkoje – problema ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Kaip rodo technologijų bendrovės „Microsoft“ atliktas tyrimas, dauguma merginų susidomi technologijomis nuo 11,5 metų, o sulaukus 15 metų ši sritis joms ima darytis ne tokia įdomi. skaityti »

Kad piniginė neplonėtų: programėlės, padėsiančios sutaupyti

Išmaniosios programėlės gali pagelbėti atidžiau stebėti situaciją parduotuvėse bei savo piniginėje. skaityti »

Dešimtadalis Lietuvos gyventojų rizikuoja gaisru įkraudami telefoną

Nors šiuolaikinės technologijos užtikrina maksimalų ličio jonų baterijų saugumą, tačiau ilgai ar nesaugiai įkraunamos jos gali įkaisti, o maždaug kas dešimtas lietuvis linkęs savo mobilųjį telefoną laikyti ant minkštų baldų ar net lovos, kai prietaisas įjungiamas į elektros tinklą. skaityti »

Žaidimų entuziastų laukia neramus kovas

Užkietėjusiems žaidėjams šių metų kovas – metas, kai teks patuštinti savo kišenes, mat pirmąją pavasario savaitę numatomos net kelių žaidimų premjeros. skaityti »

„Samsung“ pristatė savo naująją planšetę „Galaxy Tab S3“

Barselonoje vykstančioje tarptautinėje mobiliųjų technologijų parodoje „Mobile World Congress”, bendrovė „Samsung” pristatė savo naująją planšetę „Samsung Galaxy Tab S3”. skaityti »

Lietuviai nori vis brangesnių kompiuterių, o planšetes išmaino į didesnius telefonus

2016 m. sumažėjo parduodamų kompiuterių, tačiau jų įsigijimui pirkėjai nusprendžia išleisti vis didesnes vidutines pinigų sumas. skaityti »

Kinijos fabrikas 90 proc. darbuotojų pakeitė robotais

Pakeitus darbuotojus robotais Kinijos bendrovės „Changying Precision Technology“ produktyvumas išaugo 250 proc., o broko atvejų sumažėjo 80 proc. skaityti »

„Apple“ investuoja į biometrijos technologijas

„Apple“ paskelbė įsigijusi Izraelio pradedančiąją įmonę „RealFace“, kurios specializacija – veidų atpažinimo technologijų kūrimas. skaityti »

Žiemos olimpinėse žaidynėse dirbs robotai vertėjai

Kitose žiemos olimpinėse žaidynėse, kurių pradžia numatyta 2018 m. vasario 25 d., pirmą kartą dirbs robotai vertėjai. skaityti »