Įgūdžių stygius ir nepasitikėjimas atbaido lietuvius nuo el. prekybos

Publikuota: 2013 m. spalio 1 d. antradienis

Nors pirkimo internetu privalumus pripažįsta vis daugiau Lietuvos interneto naudotojų, tačiau didesnė dalis (55 proc.) dar nė karto nebandė užsisakyti prekių virtualioje erdvėje. Pagrindinės nepirkimo internete priežastys – poreikio nematymas, įgūdžių trūkumas ir baimė prarasti pinigus. Tai parodė Interneto vartotojų tyrimas, kurį atliko rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT. 

„Dažniausiai lietuvių įvardinama priežastis, dėl kurios pasirenkamas apsipirkimas tik tradicinėse parduotuvėse – apsipirkimo virtualioje erdvėje poreikio nebuvimas. Tokį argumentą nurodė šeši iš dešimties interneto naudotojų neperkančių internetu“, – sakė TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

14 proc. neperkančių internete mano, kad jiems dar trūksta apsipirkimo virtualioje erdvėje įgūdžių. 13 proc. pirkimo metu bijo būti apgauti ar prarasti savo pinigus. Elektroninių operacijų saugumu neužtikrinti vis dar jaučiasi 11 proc. neperkančiųjų internete, 10 proc. tvirtina nepasitikintys internetine prekyba užsiimančiomis įmonėmis.

Tyrimas atskleidė, kad lietuviai vis dar nesijaučia patogiai išleisdami savo pinigus fiziškai nematydami prekės. Net trečdalis neapsipirkinėjančių internete žmonių teigė, jog jiems norisi „gyvai“ apžiūrėti prekę, jei tai yra drabužiai ar avalynė – pasimatuoti.

Poreikis fiziškai apžiūrėti prekę būdingas ir tarp perkančiųjų internetu. Beveik 15 proc. pirkėjų virtualioje erdvėje teigia, jog per paskutinius 6 mėnesius prieš įsigydami prekę, jie apžiūrėjo ją tradicinėje parduotuvėje. 

Tyrimas taip pat parodė, kad tik minimali neperkančių internete dalis – 1 proc. per artimiausius 12 mėnesių teigė ketinantys išbandyti šią paslaugą. 32 proc. internautų abejoja, kad artimiausiu metu pasinaudos virtualaus pirkimo paslaugomis. 67 proc. vartotojų prekių ir paslaugų pirkti internetu nebandys ir ateityje.

„Pastaruoju metu vis daugiau prekių ir paslaugų tiekėjų persikelia į elektroninę prekybą ir toks mažas procentas ketinančių įsitraukti į elektroninės prekybos rinką gali neigiamai paveikti šio segmento augimą. Todėl formuojant žmonių poreikį pirkti virtualioje erdvėje būtinas platus visuomenės švietimas akcentuojant pirkimo internetu privalumus. Tai padės lietuviams pamažu atsikratytų baimės būti apgautiems, nepasitikėjimo elektroniniu atsiskaitymo saugumu ir internete prekiaujančiomis įmonėmis“, – teigė D. Rinkūnas.

TNS LT Interneto vartotojų tyrimas atliktas 2013 m. vasarą Lietuvoje apklausus 1 856 interneto vartotojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tyrimo tikslas – nustatyti nepirkimo internetinėse parduotuvėse priežastis.  

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Europiečiai pirkdami internetu išleidžia vis daugiau pinigų

Logistikos bendrovės „PostNord“ ataskaitoje „Elektroninė komercija Europoje“ skelbiama, kad europiečiai vis dažniau reguliariai apsiperka per internetą ir išleidžia daug daugiau nei anksčiau. skaityti »

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »