Kompiuterius ir internetą metų pradžioje namuose turėjo 68 proc. namų ūkių

Publikuota: 2015 m. rugpjūčio 19 d. trečiadienis

Asmeninius kompiuterius ir interneto prieigą namuose pirmąjį šių metų ketvirtį turėjo 68 proc. namų ūkių – 2 procentiniais punktais daugiau nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį, remdamasis informacinių technologijų naudojimo namų ūkiuose tyrimo duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas.

Mieste kompiuterius namuose turėjo 70 proc., kaime – 62 proc. namų ūkių, o interneto prieigą – atitinkamai 71 ir 63 procentai. Beveik visi (99 proc.) namų ūkiai, turintys namuose interneto prieigą, naudojosi plačiajuosčiu ryšiu. 88 proc. interneto prieigą turinčių namų ūkių naudojosi plačiajuosčiu laidiniu ar belaidžiu fiksuotu ryšiu, 31 proc. naudojosi mobiliojo ryšio tinklais.

Du trečdaliai (67 proc.) namų ūkių, neturinčių interneto prieigos namuose, nurodė, kad jiems internetas nereikalingas. Kitos priežastys, dėl kurių nesinaudota internetu namuose, – reikiamų įgūdžių neturėjimas, brangi įranga, dideli paslaugų tarifai arba galimybė naudotis internetu kitur.

Statistikų teigimu, pirmąjį šių metų ketvirtį kompiuteriu naudojosi 71 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Kompiuteriu naudojosi 96 proc. 16–24 metų amžiaus ir 94 proc. 25–34 metų amžiaus gyventojų. Iš 65–74 metų amžiaus gyventojų kompiuteriu naudojosi 22 proc. asmenų, o 72 proc. niekada neteko juo naudotis.

Dauguma (79 proc.) asmenų, kurie pirmąjį ketvirtį naudojosi kompiuteriu, naudojosi juo kasdien, 17 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien. Internetu 2015 metų sausį-kovą naudojosi 71 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų (2014 metų pirmąjį ketvirtį – 72 proc.). Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 97 proc., iš 65–74 metų amžiaus gyventojų – 22 proc. Iš dirbančių asmenų internetu naudojosi 85 procentai.

Internetas daugiausia buvo naudojamas naujienoms skaityti, ryšiams, informacijos paieškai. Ryšiams internetą naudojo 66 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų, 50 proc. naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis, 46 proc. bendravo socialiniuose tinkluose.

Šių metų pirmąjį ketvirtį prekes ir paslaugas asmeniniams tikslams internetu pirko ar užsakė 22 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 29 proc. asmenų, kurie naudojosi internetu.

Dažniausiai elektroninė prekyba buvo naudojama perkant drabužius, avalynę, sporto prekes (52 proc. el. prekybos vartotojų), namų ūkio reikmenis (40 proc.) ir bilietus į renginius (33 proc.). Duomenys apie informacinių technologijų naudojimą namų ūkiuose surinkti, apklausus 7,8 tūkst. 16–74 metų amžiaus asmenis.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Šaltinis: BNS
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »