Lietuviai vis dažniau perka internetu

Publikuota: 2017 m. spalio 6 d. penktadienis

Populiarėjant elektroninei prekybai Lietuvoje tankėja ne tik perkančiųjų internetu gretos, bet ir intensyvėja pirkimas elektroninėse parduotuvėse. Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius.

„Pirkimo intensyvumas tiek lietuviškose, tiek užsienio interneto parduotuvėse yra panašus. Pusė virtualiųjų pirkėjų internetu perka bent kartą per tris mėnesius, maždaug trečdalis – bent kartą per pusmetį. Rečiau nei kartą per pusę metų internetu perka maždaug kas penktas ar šeštas interneto naudotojas Lietuvoje“, – teigia Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.

Lietuvos pašto užsakymu atlikto šalies gyventojų pirkimo internetu įpročių tyrimo rezultatai rodo, kad lietuviai dažniau perka lietuviškose elektroninėse parduotuvėse. „Vakarų Europos šalyse taip pat daugiau perkama iš internete prekiaujančių vietos prekybininkų, o rinkdamiesi užsienietiškų prekių pirkėjai dažniau dairosi į kaimynines šalis. Svetur perkantieji lietuviai daugiausia internetinių pirkinių siunčiasi iš elektroninės prekybos milžinės Kinijos“, – pažymėjo E. Jurkienė.

Lietuviškų internetinių parduotuvių prekėms pinigų dažniau išleidžia ir užsienio elektroninių parduotuvių nesirenka 25–34 metų amžiaus interneto naudotojai, gaunantys aukštesnes pajamas, turintys vaikų ir gyvenantys daugiabučiuose namuose. Užsienio internetines parduotuves labiau pamėgę ir čia dažniausiai perka 16–24 metų amžiaus didmiesčių gyventojai, moksleiviai ir studentai.

Nors elektroninės prekybos rinka Lietuvoje sparčiai plečiasi, net pusė šalies interneto naudotojų elektroninėse parduotuvėse nėra pirkę nei karto per metus. „Trečdalis apklaustųjų nurodo, kad atsisakymo pirkti internetu priežastis – noras iš arti apžiūrėti, pačiupinėti reikiamą prekę. Žmonėms kelia nerimą ir tai, kad internetu galima įsigyti netinkamų, neaiškios kokybės prekių“, – pastebi e. prekybos ekspertė.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per pastaruosius metus prekių ar paslaugų internetu pirko ar užsakė 38 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Dažniausiai internetinės prekybos mėgėjai Lietuvoje pirko drabužių, avalynės, sporto prekių (56 proc.), namų ūkio reikmenų ir bilietų į kultūros renginius (po 42 proc.), maisto ir kasdienio vartojimo prekių (30 proc.), elektroninių prietaisų (24 proc.), apgyvendinimo paslaugų atostogoms (23 proc.).

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuviai bandys kurti dirbtinį intelektą

Balandį į „AI Camp“ hakatoną Vilniuje susiburs inovatyviausių technologijų kūrėjai, duomenų analitikai, programuotojai, mokslininkai ir inžinieriai. skaityti »

Merginų susidomėjimas technologijomis susilpnėja paauglystės metu

Merginų trūkumas IT rinkoje – problema ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Kaip rodo technologijų bendrovės „Microsoft“ atliktas tyrimas, dauguma merginų susidomi technologijomis nuo 11,5 metų, o sulaukus 15 metų ši sritis joms ima darytis ne tokia įdomi. skaityti »

Kad piniginė neplonėtų: programėlės, padėsiančios sutaupyti

Išmaniosios programėlės gali pagelbėti atidžiau stebėti situaciją parduotuvėse bei savo piniginėje. skaityti »

Dešimtadalis Lietuvos gyventojų rizikuoja gaisru įkraudami telefoną

Nors šiuolaikinės technologijos užtikrina maksimalų ličio jonų baterijų saugumą, tačiau ilgai ar nesaugiai įkraunamos jos gali įkaisti, o maždaug kas dešimtas lietuvis linkęs savo mobilųjį telefoną laikyti ant minkštų baldų ar net lovos, kai prietaisas įjungiamas į elektros tinklą. skaityti »

Žaidimų entuziastų laukia neramus kovas

Užkietėjusiems žaidėjams šių metų kovas – metas, kai teks patuštinti savo kišenes, mat pirmąją pavasario savaitę numatomos net kelių žaidimų premjeros. skaityti »

„Samsung“ pristatė savo naująją planšetę „Galaxy Tab S3“

Barselonoje vykstančioje tarptautinėje mobiliųjų technologijų parodoje „Mobile World Congress”, bendrovė „Samsung” pristatė savo naująją planšetę „Samsung Galaxy Tab S3”. skaityti »

Lietuviai nori vis brangesnių kompiuterių, o planšetes išmaino į didesnius telefonus

2016 m. sumažėjo parduodamų kompiuterių, tačiau jų įsigijimui pirkėjai nusprendžia išleisti vis didesnes vidutines pinigų sumas. skaityti »

Kinijos fabrikas 90 proc. darbuotojų pakeitė robotais

Pakeitus darbuotojus robotais Kinijos bendrovės „Changying Precision Technology“ produktyvumas išaugo 250 proc., o broko atvejų sumažėjo 80 proc. skaityti »

„Apple“ investuoja į biometrijos technologijas

„Apple“ paskelbė įsigijusi Izraelio pradedančiąją įmonę „RealFace“, kurios specializacija – veidų atpažinimo technologijų kūrimas. skaityti »

Žiemos olimpinėse žaidynėse dirbs robotai vertėjai

Kitose žiemos olimpinėse žaidynėse, kurių pradžia numatyta 2018 m. vasario 25 d., pirmą kartą dirbs robotai vertėjai. skaityti »