Lietuviai daugiausia naudojasi orų prognozės ir GPS mobiliosiomis programėlėmis

Publikuota: 2013 m. gegužės 8 d. trečiadienis

Internetui tapus neatsiejama Lietuvos gyventojų dalimi, išmaniojo telefono teikiami pranašumai bei mobiliojo interneto paklausa taip pat sparčiai auga. Tyrimų kompanijos „Synopticom“ atliktos išmaniųjų telefonų vartotojų  apklausos duomenimis, 79 proc. respondentų savo išmaniajame telefone pirmenybę teikia informacijos paieškai, beveik tiek pat (77 proc.) – linkę naudotis ir elektroninio pašto funkcijomis. 86 proc. respondentų išmaniojo telefono funkcijomis (išskyrus žinutes ar skambučius) kasdien naudojasi nuo 30 min. iki 2 val., o penktadalis išmaniuosius telefonus naudojančių lietuvių savo telefone turi įsidiegę daugiau kaip 15 mobiliųjų aplikacijų. Tyrimas atliktas didžiausios Baltijos šalyse progreso konferencijos „Login 2013” organizatorių užsakymu.

„Didėjant išmaniųjų įrenginių kiekiui, verslas taip pat kraustosi į mobiliąją rinką. Su milijardine išmaniųjų vartotojų rinka atsiveria neribotos galimybės tiek pasiekti koja kojon su naujovėmis žengiančius pačius vartotojus, tiek kurti jiems aplikacijas, pardavinėti, reklamuoti paslaugas, – teigia konferencijos LOGIN organizatorius Arnoldas Rogoznyj. – Išmaniųjų įrenginių funkcijos pamažu keičia vartotojų įpročius naudotis tradiciniais kompiuteriais.“ 

Trys iš keturių apklausoje dalyvavusių respondentų savo išmanųjį telefoną naudoja ieškodami informacijos bei skaitydami naujienas ar žiūrėdami vaizdo įrašus, 77 proc. naudojasi el. paštu, 67 proc. klausosi muzikos, 64 proc. filmuoja. 11 proc. tyrime dalyvavusiųjų paminėjo, kad dažniausiai išmaniuoju telefonu naudojasi skaitydami el. knygas, redaguodami dokumentus, žaisdami, fotografuodami, atsiskaitydami už automobilio stovėjimą, apsipirkdami internetu ar bendraudami per pokalbių programą „Skype“.

Paklausti apie mobiliųjų aplikacijų naudojimą, 66 proc. apklaustųjų nurodė, jog neatsiejama jų gyvenimo dalimi jau yra tapusios orų prognozės bei GPS programėlės, 60 proc. – naudoja socialinių tinklų mobiliąsias aplikacijas, 59 proc. – žaidimų mobiliąsias aplikacijas, 54 proc. – muzikos klausymui skirtas aplikacijas ir 51 proc. – skirtas skaityti naujienas. Atliktos apklausos metu taip pat paaiškėjo, jog lietuviai noriai naudojasi ir viešojo transporto tvarkaraščių, taksi, e-knygų skaityklių, išlaidų tvarkyklių, sportuojantiems skirtomis mobiliosiomis aplikacijomis.  

Tyrime dalyvavę respondentai nurodė, kad išmanusis telefonas taip pat padeda apsipirkti internetu. 38 proc. – kad išmanųjį telefoną naudoja ieškodami informacijos apie produktą, 22 proc. tokiu būdu ieško parduotuvių ir prekių, 20 proc. – palygina kelių gamintojų kainas skirtingose parduotuvėse.

Didžioji dalis išmaniųjų telefonų savininkų žino ir naudojasi anksčiau įvardintomis mobiliųjų programų aplikacijomis (žaidimų, orų prognozės, naujienų), tačiau pasigenda automobilio nuomai ar mokesčių mokėjimui už komunalines paslaugas skirtų aplikacijų, lietuviškų mokomųjų-lavinamųjų žaidimų vaikams, el. parduotuvių, kulinarijos, TV laidų transliacijų, degalinių žemėlapių, nemokamų gerų žodynų, restoranų ar kavinių meniu aplikacijų. Lietuviams trūksta ir tokių programėlių, kurios ne tik įspėtų apie susidariusias spūstis keliuose, bet ir tokių, kai nuskenavus prekę pateikiama išsami produkto sudėtis bei įspėjimas apie nepageidautinus ingredientus.

„Nors vartotojus tenkina aplikacijų pasiūla, tačiau didžiulėje jų gausoje pasigendama produktų išbaigtumo, funkcionalumo bei kokybės. Tai pastebima kalbant apie nemokamas aplikacijas, į kurias šiuo metu ir orientuojasi dauguma išmaniųjų telefonų naudotojų – 83 proc., – pastebi tyrimų bendrovės „Synopticom“ vadovas Liutauras Daugirdas. – Tyrimo rezultatai taip pat atskleidžia, jog TV reklamų metu išmaniuoju telefonu pradeda naudotis trečdalis šių telefonų vartotojų. Iš dalies tai galėtų reikšti, jog išmanusis telefonas tampa įrankiu ar būdu pabėgti nuo TV reklamos, tačiau tuo pat metu susidaro paradoksali situacija: bėgdami nuo TV reklamos išmaniųjų aplikacijų vartotojai dažnai, o gal net ir daugeliu atveju, pakliūna į elektroninės ar internetinės erdvės reklamos pinkles.“

Respondentai išmaniojo telefono funkcijomis dažniausiai naudojasi namuose, darbe (52 proc.) bei viešajame transporte (46 proc.). Kiti – žiūrėdami televizijos kanalus (ypač reklamų metu), studijose, kelionių metu, laukdami eilėje ar ligoninėje, stovėdami automobilių spūstyse ir pan. 22 proc. apklaustųjų į savo išmanųjį telefoną turi įsidiegę daugiau kaip 15 mobilių aplikacijų, 21 proc. – 3-5 aplikacijas, 16 proc. – nuo 5 iki 7 aplikacijų, 14 proc. – nuo 7 iki 10.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »