Čekai mėgins sukonstruoti skrajojantį dviratį

Publikuota: 2012 m. birželio 21 d. ketvirtadienis

Ko jau ko, o netradicinių skrajojančių transporto priemonių idėjų šiame pasaulyje tikrai netrūksta. Visų nevardinsime, nes spektras – išties platus: nuo reaktyvinių vandens kuprinių iki skraidančių automobilių. Vis dėlto čekams šiame, rodos, perpildytame transporto fantastikos segmente pakako išradingumo vietos rasti ir dar vienai nišai – skrajojantiems dviračiams. Iš tiesų, kodėl gi ne?

„Flying Bike“ („Skrajojantis dviratis“) – bendra keleto Čekijos bendrovių ir entuziastų iniciatyva, kuriai iki įgyvendinimo kol kas dar labai toli. Tačiau tūkstančio mylių kelionės pradedamos paprastu žingsniu. O šios fantastinės čekų inžinerinės odisėjos tikslas – sukurti dviratį su elektriniais propeleriais, kad jo vairuotojas galėtų ne tik važiuoti, bet ir skristi (kol neišseks dviračio baterijos).

„FBike“ projektas pradėtas 2011 m. rudenį. Iš pradžių tai buvo banali idėja „išrasti“ dar vieną elektrinį dviratį. Tačiau čekų kompanijų „Technodat“, „Evektor“ ir „Duratec“ entuziastai davė valią vaizduotei ir pamėgino paieškoti kūrybingesnių dizaino sprendimų.

Įkvėpti Žiulio Verno (Jules Verne ) ir čekų rašytojo Jaroslavo Foglaro (Jaroslav Foglar – sukūrė trilogiją, kurioje pasakojama ir apie skrajojančio dviračio išradimą) istorijų, projekto nariai pradėjo kurti trimačius skrajojančio dviračio modelius. „FBike“ funkcionuos kaip įprastinis dviratis – skirtumas tik tas, jog užsimanius bus galima juo pakilti į orą – kylant ir leidžiantis vertikaliai, kaip tai daro sraigtasparniai – ir, savaime suprantama, paskraidyti.

Pirmuosiuose „FBike“ eskizuose šmėkščiojo net aštuoni prie dviračio pritvirtinti propeleriai, tačiau vėliau buvo nuspręsta vardan lengvesnio dviračio svorio paaukoti keletą iš jų. „FBike“ kūrėjų skaičiavimais, keturi 10 kW galios kompaktiški, elektriniai motorai dviem dideliems 1,3 metro skersmens propeleriams, kurių po vieną sumontuota priekyje ir gale, taip pat dar du 3,5 kW galios stabilizuojantys elektriniai motorai dviem mažesniems propeleriams, kurie montuojami iš šonų, būtų optimalus sprendimas – „FBike“ turėtų sėkmingai kilti, skristi ir tūpti.

„Teoriškai, pakelti nuo žemės 5 g svorį reikia maždaug 1 vato, - aiškina Indrichas Vitu (Jindrich Vítu). – Mes dabar iš viso turime 47 tūkst. vatų galios. Tad teoriškai išeitų, jog maksimali keliamoji tokio dviračio galia yra apie 235 kg. Mes apsibrėžėme, jog skrydžio sistemos svoris kartu su vairuotoju neturėtų viršyti 170 kg.“

Pagal dabartinius brėžinius, „FBike“ elektros energija aprūpintų 50 ampervalandžių ličio polimerų baterijos, kurios būtų įtaisytos po dviračio lengvo lydinio rėmo skersiniu. Baterijų skyriuje iš viso būtų dešimt viena ant kitos suguldytų baterijų blokų, kiekviename iš jų – po 14 elementų. Baterijų skyrius svertų kiek daugiau nei 20 kg.

Riedėdamas žemės paviršiumi, „FBike“ pasižymėtų visomis įprastinio minamo dviračio savybėmis. Važiuojant tokiu režimu, šoniniai propeleriai ir teleskopiniai stabilizatoriai būtų paversti 90 laipsnių kampu, o keturi motorai nuo baterijų skyriaus būtų atjungti. Tačiau kai dviratininkas panūs kilti aukštyn, įjungus skrydžio režimą, šoniniai propeleriai sugrįš į horizontalią poziciją. Skrydžio metu dviratininko pėdos remsis ne į pedalus, o į specialias paminas.

Išlaikyti pusiausvyrą ir skrydžio stabilumą padės dviratyje sumontuoti giroskopai ir akselerometrai, kurie kiekvieno propelerio sukimąsi reguliuos taip, kad dviratis ore skristų stabiliai. Įdomu yra tai, jog jokių mechaninių detalių skrydžio kontrolei ant dviračio montuojama nebus – skrydis bus valdomas kaip skrendant sraigtasparniu. Tikimasi, kad be nusileidimo ore „FBike“ pavyks išbūti po 3-5 minutes. Baterijų įkrovimui dviratį reikės minti 30-50 min.

„Galutinį dviračio dizainą jau suprojektavome ir netrukus ketiname pradėti skrajojančio dviračio prototipo gamybą, - planais dalijasi I. Vitu. – Paskutinis dalykas, kurį turėsime įvykdyti – pasirinkti ličio baterijų gamintoją.“

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Čekijoje – bekontakčiai mokėjimai per išmaniuosius telefonus

Čekijos bankų klientai, kurie naudojasi išmaniaisiais telefonais su „Android“ sistema, artimiausiu metu turės daugiau galimybių atsiskaityti už pirkinius bekontakčiu būdu per išmanųjį telefoną. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Medžiaga, kuri sukels perversmą sporto prekių ir medicinos pramonėse

Bingamtono Universiteto Niujorke mokslininkai sukūrė šią keistą tamprią medžiagą, kuri iš tikrųjų yra baterija. skaityti »

Vyras savadarbe raketa bandys įrodyti, kad Žemė plokščia

Mike'as Hughesas pasirengęs paleisti savo iš metalo laužo sukurtą raketą Mojave dykumoje ir įrodyti, kad Žemė yra plokščia. skaityti »

Ar galima sapnuoti nemiegant?

Mokslininkai iš Londono teigia atradę būdą kaip sutrikdyti žmogaus protą ir pakeisti jo supratimą apie tai, kas tikra. skaityti »

Biurų pastatai su treniruokliais ir masažuotojais – kaip milžiniškos kompanijos atrakina darbuotojų kūrybiškumą?

Įsivaizduokite įmonę, kuri iš visų savo darbuotojų ne prašo, bet reikalauja į užduotis žvelgti netradiciškai. skaityti »

„Panasonic“ pristatė permatomą televizorių

Neseniai Berlyne vykusioje parodoje „IFA 2017“ televizorių gamintoja „Panasonic“ pristatė televizorių su visiškai permatomu ekranu. skaityti »

Programuotojų diena

Rugsėjo 13 dieną minima Programuotojų diena. Kodėl būtent šiandien? skaityti »

Mokslininkai mano atradę būdą, kaip visam laikui atsikratyti žalingų įpročių

Mokslininkai atranda naujų būdų, kaip tiesiogiai veikiant smegenis atsikratyti žalingų įpročių ir iki minimumo sumažinti atkritimo tikimybę. skaityti »

Kad kelionė neprailgtų: intelektiniai žaidimai, kuriuos privalote turėti išmaniajame

Pažinimo džiaugsmas mus praturtina kaip niekas kitas, tačiau keliaudami mes dažnai daugybę laiko praleidžiame automobilyje ar lėktuve, valandų valandas pro langą veltui stebėdami plaukiančius debesis. skaityti »

Ką veikia biomechanikai?

Biomechanikai – tai inžinieriai, kurie mokosi iš gamtos... skaityti »

Lietuvos studentas sukūrė sportinį elektrinį triratį

Europoje dar nauja sporto šaka susidomėjęs studentas Rolandas Dockevičius iš Klaipėdos sukūrė elektrinį triratį drifterį. skaityti »