Gyventojams trūksta informacijos apie verslo socialinę atsakomybę

Publikuota: 2015 m. lapkričio 26 d. ketvirtadienis

Per paskutinįjį dešimtmetį Lietuvos įmonės vis dažniau socialinės atsakomybės principus taiko savo veikloje, tačiau nebūtinai sistemingai ir integruotai, atskleidė Vyriausybės atliktas tyrimas. Kaip vieną iš pagrindinių trukdžių įmonių socialinei atsakomybei skatinti, analitikai įvardina informacijos sklaidos trūkumą.

„Svarbu suvokti, kad įmonių socialinė atsakomybė nėra pavienės veiklos ar tiesiog įgyvendinti paramos projektai. Visų pirma socialinė atsakomybė – tai nuolatinis įsipareigojimas prisidėti prie darnios ekonominės plėtros, dirbti su savo darbuotojais ir jų šeimomis, vietine bendruomene ir plačiąja visuomene ir taip pagerinti jų gyvenimo kokybę“, – teigia socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė.

Nepaisant fiksuojamos teigiamos pastarųjų metų pažangos bei išaugusio gerųjų socialiai atsakingą verslą skatinančių iniciatyvų skaičiaus, Lietuva vis dar atsilieka nuo kitų ES šalių ir užima neaukštas vietas, vertinant pagal daugelį kriterijų.

Tyrimas parodė, kad deja, bet dėl nepakankamos oficialios (ataskaitų) bei savanoriškos (žiniasklaida, forumai, reklama) informacijos apie socialiai atsakingą verslą sklaidos, Lietuvos visuomenė yra mažai suinteresuota įmonių socialine atsakomybe.

Tik 31 proc. apklaustų lietuvių jaučiasi pakankamai informuoti apie įmonių vykdomą socialiai atsakingą veiklą ir beveik dvigubai didesnė dalis (67 proc.) jaučiasi nepakankamai informuoti. Informacijos bei gerųjų socialiai atsakingo verslo pavyzdžių sklaidos trūkumas įrodo viešų diskusijų šia tema poreikį.

Informacijos vakuumą šia tema užpildo ir kasmet daug dėmesio sulaukia socialinės verslo atsakomybės renginys – Nacionalinis atsakingo verslo apdovanojimas. Šiemet, gruodžio 1 dieną kartu bus rengiamas ir Nacionalinis įmonių socialinės atsakomybės forumas, kurio tema – socialinė atsakomybė Lietuvos įmonėse ir organizacijose, jos plėtros perspektyvos.

Tokiu būdu renginio organizatoriai siekia suburti ir skatinti šalies verslo organizacijas, institucijas bei visuomenės nuomonės lyderius veikti socialiai atsakingai, paskatinti prisidėti prie visuomenės socialinės, gamtosaugos ir klimato, ekonominės aplinkos problemų sprendimo, sąlygų gerinimo. Svarbi rengėjų misija – atkreipti ir visuomenės dėmesį į socialiai atsakingo verslo svarbą, naudą ir principus. Tai proga įvertinti ir palaikyti įmones, kurios per praėjusius metus labiausiai pasižymėjo socialinės atsakomybės klausimais, apžvelgti geruosius pavyzdžius.

Tyrimo respondentai teigia, kad verslo pasirinkimui plėtoti veiklą atsakingai, visuomenės vaidmens reikšmė – svarbi ir auganti, kaip ir jos supratimas apie socialinės atsakomybės principus bei neatsakingo verslo netoleravimas. Tokių principų nepaisantis verslas šiuolaikinių technologijų amžiuje per itin trumpą laiką gali patirti didžiulių nuostolių savo reputacijai dėl prekės ženklo nuvertėjimo. Visuomenės sąmoningumas socialiai atsakingo verslo srityje po truputį auga ir kelia socialinės atsakomybės principų kartelę aukštyn.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Augant ekonomikai bankuose mažėjo blogų paskolų

Pirmąjį šių metų pusmetį įmonėms ir gyventojams bankai skolino daugiau. Atsigaunanti ekonomika mažino blogų paskolų sumą, o tai gerino bankų pelningumo rodiklius. skaityti »

Koks būdas padėjo Einšteinui, Darvinui ir Nyčei pakelti produktyvumą

Šiuolaikinė visuomenė iš mūsų reikalauja nuolatinio produktyvumo. Turime arba dirbti, arba ilsėtis, kad galėtume dirbti vėliau. skaityti »

Lietuvos gyventojams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais

Aštuoni iš dešimties gatve einančių žmonių Lietuvoje naudojasi išmaniaisiais telefonais – kalbasi, naršo internete, rašo trumpąsias žinutes, atsakinėja į elektroninius laiškus ar bendrauja socialiniuose tinkluose. skaityti »

Afrikos bibliotekų novatoriai sėmėsi patirties iš Lietuvos bibliotekų

Sparčiausiai augame dalydamiesi patirtimis su kitais, siekiančiais tų pačių tikslų. skaityti »

Prof. dr. R. Gudauskas: vertybinių krizių pasaulyje trūksta pilietinio žmonių solidarumo

Nacionalinės bibliotekos generalinio direktoriaus prof. dr. Renaldo Gudausko nuomone, mūsų Nacionalinė biblioteka, kaip humanistinis tarptautinio ir tarpkultūrinio dialogo centras, – puikiausia vieta prestižiniams tarptautiniams forumams rengti ir patiems jų darbe prasmingai dalyvauti. skaityti »

Verslo atstovai kviečiami dalyvauti Europos Komisijos idėjų konkurse

Ūkio ministerija kviečia drąsius ir kūrybingus šalies verslininkus teikti paraiškas Europos Komisijos idėjų konkursui „Ideas from Europe“ ir pristatyti originalias bei inovatyvias veikiančio verslo idėjas, kurios padeda spręsti įvairių sričių globalias problemas. skaityti »

Mokesčių ir socialinė sistema tobulinama atsižvelgus į visuomenės nuomonę

Vyriausybė siūlo neapmokestinamųjų pajamų dydį jau nuo kitų metų prilyginti minimaliai mėnesiniai algai, siekiančiai 380 eurų. skaityti »

Kuris turtingesnis – Jeffas Bezosas ar Billas Gatesas?

Pastaruoju metu žiniasklaida mirga pranešimais apie turingiausią pasaulio žmogų. Vieną akimirką tai „Amazon“ vadovas Jezzas Bezosas, o kitą – „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas susigrąžina savo pozicijas. skaityti »

Kokiuose miestuose labiausiai sekasi moterims verslininkėms?

Londonas, Stokholmas, Niujorkas, San Franciskas ir Bostonas – penki potencialioms moterims verslininkėms palankiausi miestai pasaulyje. skaityti »

Lietuvių instaliacija atrinkta dalyvauti legendiniame festivalyje „Burning Man“

Lietuvių komanda kuri pristatys meninę-techninę instaliaciją „Dance For The Dawn“ skaityti »