Gyventojams trūksta informacijos apie verslo socialinę atsakomybę

Publikuota: 2015 m. lapkričio 26 d. ketvirtadienis

Per paskutinįjį dešimtmetį Lietuvos įmonės vis dažniau socialinės atsakomybės principus taiko savo veikloje, tačiau nebūtinai sistemingai ir integruotai, atskleidė Vyriausybės atliktas tyrimas. Kaip vieną iš pagrindinių trukdžių įmonių socialinei atsakomybei skatinti, analitikai įvardina informacijos sklaidos trūkumą.

„Svarbu suvokti, kad įmonių socialinė atsakomybė nėra pavienės veiklos ar tiesiog įgyvendinti paramos projektai. Visų pirma socialinė atsakomybė – tai nuolatinis įsipareigojimas prisidėti prie darnios ekonominės plėtros, dirbti su savo darbuotojais ir jų šeimomis, vietine bendruomene ir plačiąja visuomene ir taip pagerinti jų gyvenimo kokybę“, – teigia socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė.

Nepaisant fiksuojamos teigiamos pastarųjų metų pažangos bei išaugusio gerųjų socialiai atsakingą verslą skatinančių iniciatyvų skaičiaus, Lietuva vis dar atsilieka nuo kitų ES šalių ir užima neaukštas vietas, vertinant pagal daugelį kriterijų.

Tyrimas parodė, kad deja, bet dėl nepakankamos oficialios (ataskaitų) bei savanoriškos (žiniasklaida, forumai, reklama) informacijos apie socialiai atsakingą verslą sklaidos, Lietuvos visuomenė yra mažai suinteresuota įmonių socialine atsakomybe.

Tik 31 proc. apklaustų lietuvių jaučiasi pakankamai informuoti apie įmonių vykdomą socialiai atsakingą veiklą ir beveik dvigubai didesnė dalis (67 proc.) jaučiasi nepakankamai informuoti. Informacijos bei gerųjų socialiai atsakingo verslo pavyzdžių sklaidos trūkumas įrodo viešų diskusijų šia tema poreikį.

Informacijos vakuumą šia tema užpildo ir kasmet daug dėmesio sulaukia socialinės verslo atsakomybės renginys – Nacionalinis atsakingo verslo apdovanojimas. Šiemet, gruodžio 1 dieną kartu bus rengiamas ir Nacionalinis įmonių socialinės atsakomybės forumas, kurio tema – socialinė atsakomybė Lietuvos įmonėse ir organizacijose, jos plėtros perspektyvos.

Tokiu būdu renginio organizatoriai siekia suburti ir skatinti šalies verslo organizacijas, institucijas bei visuomenės nuomonės lyderius veikti socialiai atsakingai, paskatinti prisidėti prie visuomenės socialinės, gamtosaugos ir klimato, ekonominės aplinkos problemų sprendimo, sąlygų gerinimo. Svarbi rengėjų misija – atkreipti ir visuomenės dėmesį į socialiai atsakingo verslo svarbą, naudą ir principus. Tai proga įvertinti ir palaikyti įmones, kurios per praėjusius metus labiausiai pasižymėjo socialinės atsakomybės klausimais, apžvelgti geruosius pavyzdžius.

Tyrimo respondentai teigia, kad verslo pasirinkimui plėtoti veiklą atsakingai, visuomenės vaidmens reikšmė – svarbi ir auganti, kaip ir jos supratimas apie socialinės atsakomybės principus bei neatsakingo verslo netoleravimas. Tokių principų nepaisantis verslas šiuolaikinių technologijų amžiuje per itin trumpą laiką gali patirti didžiulių nuostolių savo reputacijai dėl prekės ženklo nuvertėjimo. Visuomenės sąmoningumas socialiai atsakingo verslo srityje po truputį auga ir kelia socialinės atsakomybės principų kartelę aukštyn.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuva turi didelį potencialą lazerių pramonėje

Bavarijos premjero pavaduotoja Beate Merk mano, kad Lietuva per pastaruosius metus padarė ženklią pažangą inovacijų srityje. skaityti »

R. Dargis: Macronas laimėjo mums laiko. Kaip jį išnaudosime?

Prezidento ir parlamento rinkimus laimėję Emmanuelis Macronas žada reformas savo šaliai ir Europos Sąjungai. Lietuva sprendžia tuos pačius iššūkius kaip Europa. skaityti »

Daugiausia nerimo – dėl NT burbulo ir kibernetinių atakų

Šalies finansų įstaigos vis daugiau svarbos teikia disbalansų šalies nekilnojamojo turto (NT) rinkoje rizikai, rodo naujausia Lietuvos banko apklausa. skaityti »

Lietuva – viena atspariausių gamtos stichijoms pasaulyje

Lietuva patenka tarp 20 gamtos stichijoms atspariausių pasaulio valstybių, tačiau draudikai pabrėžia, jog ne mažesnę žalą gyventojų turtui bei sveikatai sukelia vasariniai škvalai, liūtys, žaibai. skaityti »

Ūkio kilimą skatina tiek eksportas, tiek vidaus vartojimas

Gerėjant tarptautinei aplinkai, spartėja ir Lietuvos ekonomikos augimas. skaityti »

„Partnerystės lyderio“ apdovanojimą gavo audito institucijos vadovas A. Dulkys

Lietuvos verslo „Oskaru“ vadinamas įvertinimas, praeityje įteiktas tokiems žmonėms kaip Valdas Adamkus, Algirdas Mykolas Brazauskas ir Dalia Grybauskaitė, atiteko už institucijų veiklos skaidrumo ir efektyvumo skatinimą. skaityti »

Norintys kurti verslą vyrai labiau nei moterys bijo susimauti

Dauguma lietuvių nori kurti savo verslą, tačiau vyrai ir moterys tai įsivaizduoja skirtingai. skaityti »

„Nordea“ tyrimas: lietuviai – taupiausi Baltijos šalyse

Lietuvos gyventojai yra taupiausi Baltijos šalyse ir geriausiai pasiruošę finansiniams netikėtumams, rodo banko „Nordea“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliktas asmeninių finansų, taupymo ir investavimo tyrimas. skaityti »

Kuriantiems smulkųjį verslą šalyje – vienerių metų atostogos nuo mokesčių

Siekiant paskatinti šalyje kurtis našų ir sąžiningą verslą, visas pradedančiąsias smulkiąsias įmones 1 metams siūloma atleisti nuo pelno mokesčio, o savarankišką veiklą nusprendusiems vykdyti gyventojams siūloma suteikti 1 metų atostogas nuo socialinio draudimo įmokų. skaityti »

Televizijos turinys Lietuvoje bus labiau europietiškas

Tikimasi, kad naujos Seimo priimtos pataisos padidins galimybę šalies žmonėms gauti teisingą ir įvairiapusišką informaciją, kartu sumažės priešiškos Rusijos propagandos ir dezinformacijos. skaityti »