Į Lietuvos kelius išriedėjęs elektromobilis tirs praktines ekotransporto pritaikymo galimybes

Publikuota: 2013 m. liepos 22 d. pirmadienis

Elektros skirstomojo tinklo operatorė AB LESTO, norėdama atlikti bandymus ir praktiškai įvertinti elektromobilio panaudojimo galimybes ir potencialą Lietuvos klimato ir kelių sąlygomis, 3 metams išnuomojo elektromobilį „Nissan LEAF“. Pasaulyje šis penkiavietis elektromobilis yra pats populiariausias.

LESTO įžvelgia didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais. Nuvažiuoti 100 km elektromobiliu kainuoja tik apie 4-8 Lt, kadangi elektra yra santykinai pigesnė ir efektyviau vartojama, lyginant su tradiciniais degalais. Idealiomis sąlygomis elektros variklis gali pasiekti net 95% efektyvumą, o iškastiniu kuru varomų automobilių efektyvumas nesiekia ir 50%.

„Pirmąjį gamyklinį penkiavietį elektromobilio modelį LESTO išnuomojo norėdama atlikti eksperimentus visų metų laikotarpiu – išbandyti elektromobilį žiemą ir vasarą, paskaičiuoti, kiek realybėje galima sutaupyti sąnaudų degalams, kiek toks elektromobilis yra pigesnis ar brangesnis, lyginant su įprastomis transporto priemonėmis, įvertinus visas eksploatavimo ir degalų sąnaudas, – teigia Mantas Vaskela, LESTO Veiklos plėtros skyriaus vadovas. – Pats elektromobilis yra brangesnis, tačiau jo eksploatacija dėl yra pigesnė, taip pat mažiau kainuoja ir važiavimui reikalinga elektros energija, ypač elektromobilį kraunant nakties metu.“

Naujausio „Nissan LEAF“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti trumpiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230V įtampos tinklo.

„Vertiname, kad aktyviai komerciškai eksploatuojamas elektromobilis, esant dabartinėms techninėms charakteristikoms ir specifinėms naudojimo sąlygoms, jau atsiperka, kadangi sąnaudos degalams ir eksploatacijai yra daug kartų mažesnės, lyginant su tradiciniais automobiliais. Taip pat tokiems automobiliams sudarytos lengvatos – galima važiuoti autobusų juosta, nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse“, – teigia M. Vaskela.

Pasak jo, elektromobilis bus išmėginamas įvairiems bendrovės veiklos tikslams pasiekti – jis pabuvos ir transporto priemone, naudojama ūkinei veiklai ir apskaitos prietaisų rodmenų nurašymui, tarnybiniu automobiliu, taip pat ir įmonės reprezentacijai.

„Siekiame, kad elektromobilis nestovėtų nė dienos, taip galėsime surinkti daugiau duomenų ir tiksliau įvertinti, kur elektromobilis gali pakeisti tradicinį transportą ir duoti naudos“, – teigia M. Vaskela.

Planuojama, jog palaipsniui Lietuvoje atsiras pirmieji elektromobilių įkrovos taškai ir kita reikalinga infrastruktūra, bendrovė LESTO taip pat svarsto galimybes prisidėti prie tokios infrastruktūros plėtros, todėl nori būti pasiruošusi pasiūlyti geriausius sprendimus būsimiems elektromobilių savininkams. LESTO pirmąją greitosios įkrovos stotelę planuoja įrengti prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje.

„LEAF" – tik pradinis „Nissan" elektromobilių programos etapas. Perkamiausias pasaulyje elektromobilis „Nissan LEAF" sustiprino „Nissan" bendrovės, kaip pasaulinės lyderės kuriant nulinių emisijų transporto priemones, poziciją. Tačiau tai tėra pradinis plačios „Nissan" elektromobilių programos etapas. Po naujojo „LEAF" pasaulį išvys daug kitų naujų elektromobilių, tarp jų ir „e-NV200" komercinės paskirties modelis bei „e-NV200 taksi".

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Susitikime su EBPO – dėmesys nuosekliai narystės siekiančios Lietuvos pažangai

Lietuvos stojimo į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizaciją (EBPO) progresas, vertinimai EBPO komitetuose, kuriuose pagal kompetenciją dalyvauja Finansų ministerijos atstovai, bei tolimesni stojimo į EBPO veiksmai. skaityti »

Lietuva sensta, kokia išeitis?

2016-ais metais Lietuva užėmė 16 vietą pagal visų gyventojų amžiaus vidurkį, kuris siekė 43 metus. skaityti »

Baltijos šalių bankų vadovai diskutuoja apie finansines technologijas

Liepos 17 – 18 dienomis Kaune susitinka Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinių centrinių bankų valdytojai Vitas Vasiliauskas, Ilmaras Rimševičius (Ilmārs Rimšēvičs) ir Ardas Hansonas (Ardo Hansson). skaityti »

Lietuviai savo verslumą ir verslininkus vertina geriau nei latviai ir estai

Lietuviai mano, kad verslo pradžiai svarbiausia turėti pakankamai santaupų ir puikią idėją, o latviai, kad svarbiausia yra žinios. skaityti »

Daugiau nei pusė lietuvių finansiškai neraštingi ir nemoka taupyti

Tyrimai parodė, kad dažnas lietuvis negali pasigirti net elementariausiomis finansinėmis žiniomis. skaityti »

Daugiau nei 600 šauktinių ragina kartu giedoti Tautišką giesmę minint Valstybės dieną

Liepos 6-ąją „Tautiška giesmė“ skambės nuo 100 Lietuvos piliakalnių. skaityti »

V. Vasiliauskas: finansinės inovacijos turi didžiulį potencialą – tereikia jas protingai „įdarbinti“

Naujų galimybių verslui ir vartotojams atveriančios finansinės inovacijos gali tapti tuo smagiu arkliuku, kuris trūktelės tiek šalies, tiek pasaulio ekonomiką, pabrėžia Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, skaitantis pranešimą globalizacijos iššūkiams skirtoje konferencijoje Hamburge. skaityti »

Lietuvos verslininkai baiminasi ES skilimo

Realybe virtęs Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos scenarijus ir galimas bendrijos skilimas tapo didžiausia išorės grėsme Lietuvos verslo plėtrai. skaityti »

Kartų skirtumai: jaunimas nori verslą kurti individualiai, vyresni – su šeima

DNB banko užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų verslumo tyrimas rodo, kad jaunimas kur kas palankiau vertina galimybes kurti verslą, taip pat renkasi modernesnes sritis. skaityti »

Išmanusis žymėjimas pasiteisino – Vilniuje sutvarkyta 4 kartus daugiau duobių

Išmanioji programėlė „Waze“ padėjo Vilniuje užregistruoti per 2000 duobių. skaityti »