„Aktyvios klasės“ per metus pateisino visus lūkesčius

Publikuota: 2014 m. lapkričio 28 d. penktadienis

Dirbti su interaktyviomis priemonėmis naudinga tiek mokytojams, tiek mokiniams – tokią išvadą paskelbė Mykolo Romerio universiteto specialistai, ištyrę „Aktyvios klasės“ naudingumą. Jų teigimu, pirmas Lietuvoje tokio masto leidyklos „Šviesa“ vystomas projektas, kurį jau įgyvendina 26 šalies mokyklos, yra įdomus, skatinantis mokytis, teigiamai veikiantis mokymosi rezultatus, taupantis laiką ir suteikiantis daugiau galimybių valdyti klasę.

„Aktyvios klasės“ sprendimas, įdiegtas mokyklose, apima leidyklos parengtą ir interaktyvioms lentoms pritaikytą mokomąjį turinį, techninę bei programinę įrangą, mokymus bei specialistų konsultacijas mokytojams.

Technologinės ir programinės įrangos, skirtos tobulinti mokymo procesą, pasaulyje gausu, tačiau derančios prie Lietuvos mokykloje dirbančio mokytojo poreikių, stinga. Ataskaitos autoriai įvertino, kad šiuo metu išsamiausią šalyje paketą siūlo leidykla „Šviesa“. Jų teigimu, skaitmeninis turinys bei interaktyvios priemonės keičia tradicinį pamokos modelį ir palengvina mokytojo darbą.

„Tokios pamokos yra produktyvios dėl didesnės aprėpties, informatyvumo ir efektyvumo. Naudojantis interaktyviosiomis mokymo priemonėmis pavyksta lengviau sutelkti mokinių dėmesį, pamokoje vyrauja darbinė atmosfera, o svarbiausia – tai padeda geriau organizuoti mokytojo ir mokinio tarpusavio darbinius ryšius. Naudojantis interaktyviosiomis mokymo priemonėmis, pasikeičia mokytojo veikla, jo veiklos svorio centru tampa jau nebe pati pamoka, bet detalus pasiruošimas jai“, – rašoma  MRU rengtoje metinėje projekto „Aktyvios klasės“ ataskaitoje.

Projekte dalyvavę 15-os mokyklų pedagogai, apibendrindami metų patirtį, taip pat pažymėjo, kad galimybė taikyti įvairesnius metodus bei pateikiamų pamokų žaismingumas jiems padeda lengviau sudominti mokinius, leidžia diferencijuoti ir individualizuoti savarankišką darbą klasėje, lengviau sekti mokinių darbą, jų daromas klaidas ir greičiau suteikti individualią pagalbą.

Tyrimo išvadose taip pat pastebima, kad interaktyvi pamokos forma gali pareikalauti nemažai pastangų iš pedagogų – organizuotumo, sistemingumo, energijos, mąstymo, nuoseklumo, tad kartais mokytojams pritrūksta reikiamų gebėjimų, dirbant su naujomis technologinėmis priemonėmis. Leidyklos „Šviesa“ elektroninių produktų vadovės Linos Sergejevienės teigimu, būtent todėl itin svarbi „Aktyvios klasės“ sudedamoji dalis yra kryptingas darbas su mokytojais.

„Tyrimas rodo, kad interaktyvi mokymosi forma gerokai labiau motyvuoja mokinius mokytis, tad siekiame padėti mokytojams įsileisti į mokyklą modernius švietimo sprendimus. Su „Aktyvia klase“ pradedančius dirbti pedagogus mokome naudotis technine ir programine įranga, supažindiname, kaip efektyviai ją panaudoti pamokų metu bei teikiame nuolatinę metodinę pagalbą.“, – teigia L. Sergejevienė.

Šiuo metu „Aktyvios klasės“ sprendimą naudoja 26  mokyklos iš įvairių Lietuvos miestų bei miestelių. „Aktyviose klasėse“ šiuo metu mokosi apie 1400 šalies mokinių.

Išsamesnės informacijos apie „Aktyvią klasę“ galima rasti internete www.aktyviklase.lt

Aktyvios klasės
Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

6 gyvenimo pamokos, kurių išmokstama po paskaitų

Nors gyvenimo aprašyme skiltis „kita veikla“ yra paskutinė ir atrodo nereikšminga, būtent ji suteikia darbdaviui informacijos apie tai, koks žmogus siekia prisijungti prie komandos. Neretai būtent šios, asmeninės savybės, nulemia sprendimą – atsivers ar užsitrenks svajonių karjeros durys. skaityti »

Stereotipai lūžta: programavimas – moterims vis patrauklesnė sritis

Tik ~30 proc. visų IT srityje dirbančių specialistų pasaulyje yra moterys. skaityti »

Kokių specialistų reikės ateities mados versle?

Mados verslas neatpažįstamai keičiasi, todėl keičiasi ir reikalavimai čia dirbantiems specialistams. skaityti »

Lietuvos inovacijų progresui skatinti – 2,5 mln. eurų

Inovatyvios įmonės, bendradarbiaujančios ar norinčios bendradarbiauti su mokslininkais, vėl gali teikti paraiškas gauti inovacinių čekių. skaityti »

Mokyklose siūloma išjungti skambutį

Aktorius, kuriantis praktikas mokykloje, mokytojas Paulius Tamolė sako – išjunkite mokyklose skambutį. skaityti »

Rašytojai Rutai Sepetys įteikta garbinga Jungtinės Karalystės literatūros premija

Birželio 19 d. Londone lietuvių kilmės rašytojai Rutai Sepetys įteiktas garbingiausias, 80-metį minintis Jungtinės Karalystės apdovanojimas už literatūrą vaikams ir jaunimui – Carnegie medalis. skaityti »

Vis daugiau studentų Lietuvos universitetuose nori studijuoti anglų kalba

Sunku įsivaizduoti sėkmingą verslininką, nekalbantį anglų kalba. Netolimoje ateityje anglų kalba taps privaloma visų profesijų atstovams. skaityti »

Informacinių technologijų egzaminą laiko rekordinis skaičius abiturientų

Specialistai teigia, kad po 10 – 15 metų visos verslo įmonės bus susijusios su informacinėmis technologijomis, taigi nebestebina tai, jog savo ateitį su šia sritimi sieja vis daugiau jaunuolių. skaityti »

Bibliotekos meta skaitymo iššūkį savo skaitytojams

Birželio 15 d. šalies bibliotekos pakvies knygų mėgėjus priimti skaitymo iššūkį ir leistis į vasaros nuotykį. skaityti »

VU rektorius Artūras Žukauskas susitikime su LEU bendruomene: „LEU turi stiprių dalyko didaktikos mokslininkų“

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko susitikimas dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkos. Diskusijoje dalyvavo LEU bendruomenės nariai, kurie galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus Vilniaus universiteto (VU) rektoriui prof. Artūrui Žukauskui. skaityti »