Britų švietimo konsultantai: naujosios technologijos mokinį paverčia mokytoju

Publikuota: 2013 m. lapkričio 28 d. ketvirtadienis

Kol lietuviai mokytojai stengiasi priversti mokinukus „kalti“ mokyklų programose numatytą medžiagą, švietimo specialistai iš Jungtinės Karalystės sako, kad mokiniai patys turėtų būti sau mokytojai, o mokytojai – tik asmenys, įvertinantys moksleivių silpnąsias bei stipriąsias puses ir padedantys jas ugdyti.

Gruodžio 6–8 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Mokykla 2013“ dalyvaus ne tik švietimo sistemos darbuotojai ir stebėtojai, bet ir specialistai iš Jungtinės Karalystės. Vienas jų – interaktyvias mokymosi technologijas kuriančios bendrovės „Promethean International“ vyresnysis švietimo konsultantas dr. John Collick – sako, kad informacinės technologijos kardinaliai keičia mokymo modelius.

„Daugelyje pasaulio šalių ir mokyklų edukacija vis dar suvokiama kaip XX amžiaus fenomenas, kur svarbiausia mokytojo funkcija – bet kokiais būdais prikišti mokiniams į galvas įvairiausių faktų ir žinių. Tačiau šiuolaikinėje technologijų visuomenėje tokia strategija nėra pati efektyviausia ir geriausia. Šiuolaikinis mokymas turėtų būti orientuotas į savo tobulėjimu suinteresuotų moksleivių ugdymą ir efektyvų jų kompetencijų įvertinimą“, – teigia pranešimą „Aktyvus šiuolaikinis mokymasis. Apverskite savo klasę“ parodoje „Mokykla 2013“ skaitysiantis J. Collick.

Jo teigimu, informacinės technologijos šiuo atveju galėtų pasitarnauti dviem būdais: viena vertus, išmanieji įrenginiai suteikia moksleiviams galimybę patiems susidaryti individualias mokymosi aplinkas, susikurti jiems reikalingus ryšius tarp skirtingų informacijos blokų ar interneto resursų; kita vertus, tokios sistemos padėtų mokytojams efektyviau egzaminuoti mokinius ir padėti jiems susikurti individualias mokymosi strategijas.

Tiesa, šiuo atžvilgiu Jungtinė Karalystė nėra pats geriausias pavyzdys, sako pašnekovas. Jo nuomone, pastaraisiais metais švietimo sistema vis labiau orientuojama į faktų, o ne mąstymo mokymąsi, mat mokyklos reitinguojamos pagal tai, kaip moksleiviai išlaiko brandos egzaminus. Tai skatina mokyklas išlaikyti gerokai pasenusią ir nemodernią mokymo sistemą.

Kitas lektorius iš Jungtinės Karalystės – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo specialistas Neil Adams – parodoje ves intereaktyvų seminarą apie tai, kaip informacinės technologijos gali būti panaudojamos kasdienėje pamokoje.

„Informacinių technologijų panaudojimas klasėje naudingas ne tik tuo, kad moksleiviai palaipsniui pratinami prie informacinių technologijų kasdieninėje aplinkoje. Tai taip pat padeda paruošti juos ateičiai, kurioje naujausi technologiniai išradimai vis labiau ir labiau darys įtaką mūsų gyvenimui“, – teigia švietimo ekspertas.

Ugdymo plėtotės centro specialistai pastebi, kad informacinių technologijų panaudojimas Lietuvos mokyklose, lyginant su užsienio šalimis, kol kas yra gana vidutiniškas, tačiau skaitmeninio turinio kūrėjai nuolat stebi metodines ir technologines naujoves, remiasi jomis ir bando generuoti naujas idėjas.

„Lietuvių švietimo specialistų, mokytojų ir mokslininkų sukurta interneto svetainė „Gamta ir žmogus“ 2009 metais tarptautiniame konkurse World Summit Award pripažinta viena iš penkių geriausių „E-learning and education“ kategorijoje. Pristatant ją apdovanojimams skirtoje konferencijoje Monterėjuje (Meksikoje) teko susipažinti su daugelio pasaulio šalių skaitmeniniais mokymuisi mokykloje ir  laisvalaikiu skirtais produktais“, – sako Ugdymo plėtotės centro projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro 5–8 klasių mokinių esminių kompetencijų ugdymas, II etapas“ mokslinė vadovė Elena Motiejūnienė, pridurdama, kad dalyvaujant konkursuose nuolat pasisemiama patirties.

Parodoje „Mokykla 2013“ mokyklai skirtus informacinių technologijų produktus, naujausius mokymo sprendimus pristatys Jungtinės Karalystės kompanijos „Focus Educational Software“, „Widgit Software“, „Data Harvest“, „Boxford Holdings Ltd“ bei „Magic Whiteboard Limited“.

Paroda „Mokykla 2013“, kurioje dalyvaus per 80 įrangą, priemones, naujas technologijas, edukacines programas mokykloms pristatančios įmonių, vyks gruodžio 6-8 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »