Moderniose įmonėse – profesijos mokytojų stažuotės

Publikuota: 2013 m. gegužės 13 d. pirmadienis

Šešiolika mokytojų ir du dėstytojai profesinio mokymo įstaigose ir kolegijose mokantys inžinerinės pramonės technologijų, stažuojasi Vilniaus, Kauno įmonėse. Pedagogai turi galimybę susipažinti su šios pramonės srities technologijų naujovėmis. Grįžę į mokyklas, įgytas praktines ir teorines žinias jie perduos savo mokiniams.

„Pastaraisiais metais daug investuojama į profesinių mokyklų atnaujinimą. Vykdomi ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšomis remiami sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo projektai. Jų tikslas – užtikrinti, kad mokiniai, naudodamiesi naujausiomis technologijomis ir įranga, įgytų darbo rinkos poreikius atitinkančius praktinius gebėjimus, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė. – Kad nauja, moderni įranga būtų kuo efektyviau panaudojama, profesijos mokytojai tobulina savo kvalifikaciją ir mokosi dirbti naujausiomis technologijomis. Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų atnaujinimas iki šiol nebuvo organizuojamas sistemingai, trūko kvalifikacijos tobulinimo kursų, darbdaviai nebuvo tuo suinteresuoti. Šiuo metu jau organizuojamos profesijos mokytojų stažuotės įmonėse pagal 100 naujai, bendradarbiaujant su darbdaviais, parengtų mokymo programų“.

Mokytojai išsamiai susipažįsta su mechatroninių, saulės elektrinių energetinių bei šiluminių, saulės elektrinių ir šiluminių įrenginių montavimu ir remontu, taip pat mikroprocesorių programavimu, kompiuterio darbo virtualaus modeliavimu ir testavimu, serverių diegimu, priežiūra ir kt.

Profesijos mokytojai ir dėstytojai įmonėse dirba tik modernia įranga, gauna iš įmonių naujausią technologijų informaciją, medžiagą, brėžinius. Savo parengtose užduotyse – projektuose mokytojai teikia pasiūlymus, kaip galima tobulinti profesinio mokymo programas.

„Sužinojau daug naujo, teko derinti naujausią aparatūrą, kurios mokykla dar neturi. Mokymai tikrai geri, gaila, kad dėl laiko stokos galėjau pasirinkti tik vieną specialųjį modulį apie kompiuterių techninės dalies komplektavimą, montavimą, priežiūrą ir remontą, – sako Kupiškio technologijų mokyklos profesijos mokytoja Dalia Šeinauskienė, stažuotę atliekanti bendrovėje Vilniuje. – Labai šaunu, kad mokymas individualus, dirba aukštos kvalifikacijos specialistai, kurie teikia praktines užduotis, konsultuoja, atsako į visus rūpimus klausimus. Visos žinios ir praktiniai įgūdžiai bus labai vertingos ir mano mokiniams.“

Tokią kvalifikacijos tobulinimo galimybę profesijos mokytojams pirmą kartą pasiūlė ES remiamas projektas „Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas“. Iš kitų kvalifikacijos tobulinimo programų šios išsiskiria tuo, kad mokomasi įmonėse realiomis darbo sąlygomis. Kiekvienas profesijos mokytojas ar dėstytojas turi galimybę pasirinkti jam reikalingus specialiuosius programos modulius, jam sudarytas patogus grafikas. Mokymas – tik praktinis ir individualus. Šios stažuotės profesinį mokymą priartina prie darbo rinkos realijų.

Technologines kompetencijas inžinerijos, maisto ruošimo, statybos, transporto ir daugelyje kitų ūkio sričių iš viso patobulins 580 profesijos mokytojų ir 70 kolegijų dėstytojų. Kai kurių sričių profesijos mokytojams stažuotės jau baigėsi, kitiems jos vyks šiais metais.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »