Moderniose įmonėse – profesijos mokytojų stažuotės

Publikuota: 2013 m. gegužės 13 d. pirmadienis

Šešiolika mokytojų ir du dėstytojai profesinio mokymo įstaigose ir kolegijose mokantys inžinerinės pramonės technologijų, stažuojasi Vilniaus, Kauno įmonėse. Pedagogai turi galimybę susipažinti su šios pramonės srities technologijų naujovėmis. Grįžę į mokyklas, įgytas praktines ir teorines žinias jie perduos savo mokiniams.

„Pastaraisiais metais daug investuojama į profesinių mokyklų atnaujinimą. Vykdomi ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšomis remiami sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo projektai. Jų tikslas – užtikrinti, kad mokiniai, naudodamiesi naujausiomis technologijomis ir įranga, įgytų darbo rinkos poreikius atitinkančius praktinius gebėjimus, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė. – Kad nauja, moderni įranga būtų kuo efektyviau panaudojama, profesijos mokytojai tobulina savo kvalifikaciją ir mokosi dirbti naujausiomis technologijomis. Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų atnaujinimas iki šiol nebuvo organizuojamas sistemingai, trūko kvalifikacijos tobulinimo kursų, darbdaviai nebuvo tuo suinteresuoti. Šiuo metu jau organizuojamos profesijos mokytojų stažuotės įmonėse pagal 100 naujai, bendradarbiaujant su darbdaviais, parengtų mokymo programų“.

Mokytojai išsamiai susipažįsta su mechatroninių, saulės elektrinių energetinių bei šiluminių, saulės elektrinių ir šiluminių įrenginių montavimu ir remontu, taip pat mikroprocesorių programavimu, kompiuterio darbo virtualaus modeliavimu ir testavimu, serverių diegimu, priežiūra ir kt.

Profesijos mokytojai ir dėstytojai įmonėse dirba tik modernia įranga, gauna iš įmonių naujausią technologijų informaciją, medžiagą, brėžinius. Savo parengtose užduotyse – projektuose mokytojai teikia pasiūlymus, kaip galima tobulinti profesinio mokymo programas.

„Sužinojau daug naujo, teko derinti naujausią aparatūrą, kurios mokykla dar neturi. Mokymai tikrai geri, gaila, kad dėl laiko stokos galėjau pasirinkti tik vieną specialųjį modulį apie kompiuterių techninės dalies komplektavimą, montavimą, priežiūrą ir remontą, – sako Kupiškio technologijų mokyklos profesijos mokytoja Dalia Šeinauskienė, stažuotę atliekanti bendrovėje Vilniuje. – Labai šaunu, kad mokymas individualus, dirba aukštos kvalifikacijos specialistai, kurie teikia praktines užduotis, konsultuoja, atsako į visus rūpimus klausimus. Visos žinios ir praktiniai įgūdžiai bus labai vertingos ir mano mokiniams.“

Tokią kvalifikacijos tobulinimo galimybę profesijos mokytojams pirmą kartą pasiūlė ES remiamas projektas „Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas“. Iš kitų kvalifikacijos tobulinimo programų šios išsiskiria tuo, kad mokomasi įmonėse realiomis darbo sąlygomis. Kiekvienas profesijos mokytojas ar dėstytojas turi galimybę pasirinkti jam reikalingus specialiuosius programos modulius, jam sudarytas patogus grafikas. Mokymas – tik praktinis ir individualus. Šios stažuotės profesinį mokymą priartina prie darbo rinkos realijų.

Technologines kompetencijas inžinerijos, maisto ruošimo, statybos, transporto ir daugelyje kitų ūkio sričių iš viso patobulins 580 profesijos mokytojų ir 70 kolegijų dėstytojų. Kai kurių sričių profesijos mokytojams stažuotės jau baigėsi, kitiems jos vyks šiais metais.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »