Moderniose įmonėse – profesijos mokytojų stažuotės

Publikuota: 2013 m. gegužės 13 d. pirmadienis

Šešiolika mokytojų ir du dėstytojai profesinio mokymo įstaigose ir kolegijose mokantys inžinerinės pramonės technologijų, stažuojasi Vilniaus, Kauno įmonėse. Pedagogai turi galimybę susipažinti su šios pramonės srities technologijų naujovėmis. Grįžę į mokyklas, įgytas praktines ir teorines žinias jie perduos savo mokiniams.

„Pastaraisiais metais daug investuojama į profesinių mokyklų atnaujinimą. Vykdomi ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšomis remiami sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo projektai. Jų tikslas – užtikrinti, kad mokiniai, naudodamiesi naujausiomis technologijomis ir įranga, įgytų darbo rinkos poreikius atitinkančius praktinius gebėjimus, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė. – Kad nauja, moderni įranga būtų kuo efektyviau panaudojama, profesijos mokytojai tobulina savo kvalifikaciją ir mokosi dirbti naujausiomis technologijomis. Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų atnaujinimas iki šiol nebuvo organizuojamas sistemingai, trūko kvalifikacijos tobulinimo kursų, darbdaviai nebuvo tuo suinteresuoti. Šiuo metu jau organizuojamos profesijos mokytojų stažuotės įmonėse pagal 100 naujai, bendradarbiaujant su darbdaviais, parengtų mokymo programų“.

Mokytojai išsamiai susipažįsta su mechatroninių, saulės elektrinių energetinių bei šiluminių, saulės elektrinių ir šiluminių įrenginių montavimu ir remontu, taip pat mikroprocesorių programavimu, kompiuterio darbo virtualaus modeliavimu ir testavimu, serverių diegimu, priežiūra ir kt.

Profesijos mokytojai ir dėstytojai įmonėse dirba tik modernia įranga, gauna iš įmonių naujausią technologijų informaciją, medžiagą, brėžinius. Savo parengtose užduotyse – projektuose mokytojai teikia pasiūlymus, kaip galima tobulinti profesinio mokymo programas.

„Sužinojau daug naujo, teko derinti naujausią aparatūrą, kurios mokykla dar neturi. Mokymai tikrai geri, gaila, kad dėl laiko stokos galėjau pasirinkti tik vieną specialųjį modulį apie kompiuterių techninės dalies komplektavimą, montavimą, priežiūrą ir remontą, – sako Kupiškio technologijų mokyklos profesijos mokytoja Dalia Šeinauskienė, stažuotę atliekanti bendrovėje Vilniuje. – Labai šaunu, kad mokymas individualus, dirba aukštos kvalifikacijos specialistai, kurie teikia praktines užduotis, konsultuoja, atsako į visus rūpimus klausimus. Visos žinios ir praktiniai įgūdžiai bus labai vertingos ir mano mokiniams.“

Tokią kvalifikacijos tobulinimo galimybę profesijos mokytojams pirmą kartą pasiūlė ES remiamas projektas „Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas“. Iš kitų kvalifikacijos tobulinimo programų šios išsiskiria tuo, kad mokomasi įmonėse realiomis darbo sąlygomis. Kiekvienas profesijos mokytojas ar dėstytojas turi galimybę pasirinkti jam reikalingus specialiuosius programos modulius, jam sudarytas patogus grafikas. Mokymas – tik praktinis ir individualus. Šios stažuotės profesinį mokymą priartina prie darbo rinkos realijų.

Technologines kompetencijas inžinerijos, maisto ruošimo, statybos, transporto ir daugelyje kitų ūkio sričių iš viso patobulins 580 profesijos mokytojų ir 70 kolegijų dėstytojų. Kai kurių sričių profesijos mokytojams stažuotės jau baigėsi, kitiems jos vyks šiais metais.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »