Stiprinamas informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimas mokyklose

Publikuota: 2014 m. birželio 6 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministras patvirtino Informacinių ir komunikacinių technologijų (toliau – IKT) diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų planą, kurio tikslas – sudaryti sąlygas švietimo dalyviams sumaniai naudotis technologijomis ugdyme ir skatinti juos kurti naujas IKT priemones.

„Mūsų siekis – sukurti galimybes visose švietimo įstaigose kūrybiškai naudoti naująsias technologijas, kurios pasitarnautų tiek kokybiškam mokinių ugdymui, tiek pačių mokytojų profesiniam tobulėjimui, keitimuisi patirtimi. Kalbame apie didesnę skaitmeninių mokymo priemonių ir kitų išteklių įvairovę, aktyvesnį pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Mokytojų vaidmuo taikant IKT yra esminis, kad nuolat mokinį lydinčios technologijos taptų patikimomis pagalbininkėmis mokantis, plečiant akiratį, ugdantis šiandieniniame gyvenime reikalingas kompetencijas“, – sako švietimo ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis.

Atsižvelgiant į technologinius pokyčius visuomenėje, numatyta atnaujinti informacinių technologijų dalyko turinį, aprūpinti įranga informacinių technologijų kabinetus. Planuojama, kad mokiniai su IT galimybėmis bus supažindinami jau pradinėje pakopoje, bus užtikrintas integruoto skaitmeninio raštingumo kompetencijų ugdymas mokantis visų dalykų, sudarytos sąlygas gilesniam, kryptingam, lankstesniam, individualizuotam informacinių technologijų mokymuisi.

Išskirtinis dėmesys bus skiriamas mokiniams, turintiems specialiųjų  poreikių, aprūpinant juos ir mokyklas kompiuterinėmis specialiosiomis mokymo priemonėmis.

Plane numatyta aktyviau naudoti IKT teikiamas galimybes profesiniam mokytojų tobulėjimui ir bendradarbiavimui. Tai pat – skatinti pedagogus būti ne tik aktyviais skaitmeninių mokymo priemonių vartotojais, bet ir turinio kūrėjais, burtis į virtualias bendruomenes, keistis patirtimi.

Numatoma, kad visose mokyklose bus užtikrintas saugių bevielių tinklų naudojimas, mokyklos skatinamos naudoti elektroninius dienynus ir virtualias mokymosi aplinkas, veiklos kokybės valdymui skirtas informacines sistemas.

Planuojama plėtoti priemones, skirtas mokymosi pasiekimų vertinimui ir įsivertinimui. Numatoma užtikrinti nacionalinių ir mokyklinių informacinių sistemų integraciją.

Tyrimų duomenimis, Lietuvoje apie 40 proc. mokytojų darbo vietų kompiuterizuotos, apie 70 proc. mokytojų mokėsi taikyti IKT pamokose, apie 80 proc. mokyklų naudoja el. dienynus, daugiau kaip 60 proc. 8 klasės mokinių mokymosi tikslais naudoja savo asmeninius kompiuterius ir mobiliuosius telefonus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »