Stiprinamas informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimas mokyklose

Publikuota: 2014 m. birželio 6 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministras patvirtino Informacinių ir komunikacinių technologijų (toliau – IKT) diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų planą, kurio tikslas – sudaryti sąlygas švietimo dalyviams sumaniai naudotis technologijomis ugdyme ir skatinti juos kurti naujas IKT priemones.

„Mūsų siekis – sukurti galimybes visose švietimo įstaigose kūrybiškai naudoti naująsias technologijas, kurios pasitarnautų tiek kokybiškam mokinių ugdymui, tiek pačių mokytojų profesiniam tobulėjimui, keitimuisi patirtimi. Kalbame apie didesnę skaitmeninių mokymo priemonių ir kitų išteklių įvairovę, aktyvesnį pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Mokytojų vaidmuo taikant IKT yra esminis, kad nuolat mokinį lydinčios technologijos taptų patikimomis pagalbininkėmis mokantis, plečiant akiratį, ugdantis šiandieniniame gyvenime reikalingas kompetencijas“, – sako švietimo ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis.

Atsižvelgiant į technologinius pokyčius visuomenėje, numatyta atnaujinti informacinių technologijų dalyko turinį, aprūpinti įranga informacinių technologijų kabinetus. Planuojama, kad mokiniai su IT galimybėmis bus supažindinami jau pradinėje pakopoje, bus užtikrintas integruoto skaitmeninio raštingumo kompetencijų ugdymas mokantis visų dalykų, sudarytos sąlygas gilesniam, kryptingam, lankstesniam, individualizuotam informacinių technologijų mokymuisi.

Išskirtinis dėmesys bus skiriamas mokiniams, turintiems specialiųjų  poreikių, aprūpinant juos ir mokyklas kompiuterinėmis specialiosiomis mokymo priemonėmis.

Plane numatyta aktyviau naudoti IKT teikiamas galimybes profesiniam mokytojų tobulėjimui ir bendradarbiavimui. Tai pat – skatinti pedagogus būti ne tik aktyviais skaitmeninių mokymo priemonių vartotojais, bet ir turinio kūrėjais, burtis į virtualias bendruomenes, keistis patirtimi.

Numatoma, kad visose mokyklose bus užtikrintas saugių bevielių tinklų naudojimas, mokyklos skatinamos naudoti elektroninius dienynus ir virtualias mokymosi aplinkas, veiklos kokybės valdymui skirtas informacines sistemas.

Planuojama plėtoti priemones, skirtas mokymosi pasiekimų vertinimui ir įsivertinimui. Numatoma užtikrinti nacionalinių ir mokyklinių informacinių sistemų integraciją.

Tyrimų duomenimis, Lietuvoje apie 40 proc. mokytojų darbo vietų kompiuterizuotos, apie 70 proc. mokytojų mokėsi taikyti IKT pamokose, apie 80 proc. mokyklų naudoja el. dienynus, daugiau kaip 60 proc. 8 klasės mokinių mokymosi tikslais naudoja savo asmeninius kompiuterius ir mobiliuosius telefonus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »