Sukurtas brangus žaidimas, padedantis vaikams mokytis matematikos

Publikuota: 2013 m. birželio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Sokikom“ – tai nauja programa, skirta mokytojams padėti motyvuoti vaikus mokytis, naudojant žaidimus. Šiam projektui buvo skirti 2 milijonai dolerių, kurių pusę suteikė JAV Švietimo departamentas, kitą dalį paaukojo buvęs „Intel“ pirmininkas ir generalinis direktorius dr. Craig Barrett bei vienas iš „Zynga“ įkūrėjų Steve Schoettler.

Neseniai buvo paskelbta, kad „Sokikom“ pagaliau pasiruošę visus nustebinti ir pristatyti naują mokymosi įrankį, kuriame naudojama žaidimo mechanika, skirta ne tik patiems mažiausiems vaikams, bet ir vyresniems. „Sokikom“ sukūrė matematinę programą pagal MMORPG (angl. massive multiplayer online role–playing games) – masinių žaidimų internete platformą. Tai tarsi žaidimas, toks kaip „Moshi Monsters“, bet turi rimtą misiją – išmokyti vaikus matematikos.

„Sokikom“ žaidimo pasaulis padalintas į du regioninius žemėlapius, kuriame kiekvienas regionas sukoncentruotas į specifinę matematikos dalį. Mokytojai gali suteikti mokiniams laisvę rinktis, kurią dalį jie nori įsisavinti. Gilinantis į žaidimą, turinio dalys atitinkamai sunkėja ir sudėtingėja. Jei sistema pajunta, kad mokinys neįsisavino tam tikrų dalykų, žaidėjas siunčiamas juos kartoti. Užstrigus kuriame nors  iš etapų, žaidėjas sulaukia animacinių užuominų ir trumpų patarimų, kaip išspręsti uždavinį. Kūrėjai specialiai parinko sunkėjančių klausimų sistemą. Pagrindinė idėja – personalizuoti mokymosi procesą, kartu padarant jį smagų, įdomų, artimą ir lengvai suprantamą, taip įtraukiant į jį ir mokinį.

Mokytojams „Sokikom“ programa pateikia ataskaitas, kuriose išsamiai užfiksuoti mokinių duomenys, pasiekti rezultatai, mokymosi metu praleistas laikas ir pan. Kūrėjai tikisi, kad mokytojai į „Sokikom“ programą žiūrės rimtai ir atidžiai. Viena iš programos dalių skirta padėti mokytojams kontroliuoti kartais sunkiai valdomą mokinių elgesį klasėje, nes žaidimas apdovanoja gerai besielgiančius vaikus.

Kita svarbi „Sokikom“ dalis, išskirianti šį žaidimą iš panašių konkurentų, yra galimybė visiems klasėje žaisti tą patį žaidimą, paskirstant mėlynąsias ir raudonąsias komandas. Žaidžiama tris minutes, siekiant kuo geresnio rezultato. Kūrėjai tvirtina, kad vaikai patiria ne tik azartą ir linksmybes, bet tai stipriai pagerina ir jų mokymosi kokybę bei patirtį.

Masiniai žaidimai internete skatina socialumą, nes sėkmingesni mokiniai raginami padėti atsiliekantiems ir pasiekti tą patį rezultatą. Mokiniai, padedami vienas kitam, pasiekia pergalę greičiau. Tuo pačiu jie perpranta matematikos uždavinius ir tai, kas prieš tai atrodė nuobodi teorija, žaidimo metu virsta įtraukiančia intriga. Taip karti matematikos piliulė virsta patraukliu saldainiuku.

„Sokikom“ sukūrė programą būtent matematikos dalykui, nes tai vieningai pripažįstamas kaip „prasčiausiai dėstomas“ dalykas JAV. Vidiniai ir tarptautiniai palyginimai rodo, kad mokinių matematikos mokymas Amerikoje  yra  sutrikęs ir turi būti gerinamas.

Matematika – universalus dalykas, tos pačios taisyklės taikomos visur. Todėl „Sokikom“ komanda tikisi potencialios sėkmės ir užsienyje, ir mano, kad matematika – tik pirmas žingsnelis. Lydint sėkmei, toliau dėmesys bus nukreiptas į informacinių technologijų dalyką. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »