Sukurtas brangus žaidimas, padedantis vaikams mokytis matematikos

Publikuota: 2013 m. birželio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Sokikom“ – tai nauja programa, skirta mokytojams padėti motyvuoti vaikus mokytis, naudojant žaidimus. Šiam projektui buvo skirti 2 milijonai dolerių, kurių pusę suteikė JAV Švietimo departamentas, kitą dalį paaukojo buvęs „Intel“ pirmininkas ir generalinis direktorius dr. Craig Barrett bei vienas iš „Zynga“ įkūrėjų Steve Schoettler.

Neseniai buvo paskelbta, kad „Sokikom“ pagaliau pasiruošę visus nustebinti ir pristatyti naują mokymosi įrankį, kuriame naudojama žaidimo mechanika, skirta ne tik patiems mažiausiems vaikams, bet ir vyresniems. „Sokikom“ sukūrė matematinę programą pagal MMORPG (angl. massive multiplayer online role–playing games) – masinių žaidimų internete platformą. Tai tarsi žaidimas, toks kaip „Moshi Monsters“, bet turi rimtą misiją – išmokyti vaikus matematikos.

„Sokikom“ žaidimo pasaulis padalintas į du regioninius žemėlapius, kuriame kiekvienas regionas sukoncentruotas į specifinę matematikos dalį. Mokytojai gali suteikti mokiniams laisvę rinktis, kurią dalį jie nori įsisavinti. Gilinantis į žaidimą, turinio dalys atitinkamai sunkėja ir sudėtingėja. Jei sistema pajunta, kad mokinys neįsisavino tam tikrų dalykų, žaidėjas siunčiamas juos kartoti. Užstrigus kuriame nors  iš etapų, žaidėjas sulaukia animacinių užuominų ir trumpų patarimų, kaip išspręsti uždavinį. Kūrėjai specialiai parinko sunkėjančių klausimų sistemą. Pagrindinė idėja – personalizuoti mokymosi procesą, kartu padarant jį smagų, įdomų, artimą ir lengvai suprantamą, taip įtraukiant į jį ir mokinį.

Mokytojams „Sokikom“ programa pateikia ataskaitas, kuriose išsamiai užfiksuoti mokinių duomenys, pasiekti rezultatai, mokymosi metu praleistas laikas ir pan. Kūrėjai tikisi, kad mokytojai į „Sokikom“ programą žiūrės rimtai ir atidžiai. Viena iš programos dalių skirta padėti mokytojams kontroliuoti kartais sunkiai valdomą mokinių elgesį klasėje, nes žaidimas apdovanoja gerai besielgiančius vaikus.

Kita svarbi „Sokikom“ dalis, išskirianti šį žaidimą iš panašių konkurentų, yra galimybė visiems klasėje žaisti tą patį žaidimą, paskirstant mėlynąsias ir raudonąsias komandas. Žaidžiama tris minutes, siekiant kuo geresnio rezultato. Kūrėjai tvirtina, kad vaikai patiria ne tik azartą ir linksmybes, bet tai stipriai pagerina ir jų mokymosi kokybę bei patirtį.

Masiniai žaidimai internete skatina socialumą, nes sėkmingesni mokiniai raginami padėti atsiliekantiems ir pasiekti tą patį rezultatą. Mokiniai, padedami vienas kitam, pasiekia pergalę greičiau. Tuo pačiu jie perpranta matematikos uždavinius ir tai, kas prieš tai atrodė nuobodi teorija, žaidimo metu virsta įtraukiančia intriga. Taip karti matematikos piliulė virsta patraukliu saldainiuku.

„Sokikom“ sukūrė programą būtent matematikos dalykui, nes tai vieningai pripažįstamas kaip „prasčiausiai dėstomas“ dalykas JAV. Vidiniai ir tarptautiniai palyginimai rodo, kad mokinių matematikos mokymas Amerikoje  yra  sutrikęs ir turi būti gerinamas.

Matematika – universalus dalykas, tos pačios taisyklės taikomos visur. Todėl „Sokikom“ komanda tikisi potencialios sėkmės ir užsienyje, ir mano, kad matematika – tik pirmas žingsnelis. Lydint sėkmei, toliau dėmesys bus nukreiptas į informacinių technologijų dalyką. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »