Sukurtas brangus žaidimas, padedantis vaikams mokytis matematikos

Publikuota: 2013 m. birželio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Sokikom“ – tai nauja programa, skirta mokytojams padėti motyvuoti vaikus mokytis, naudojant žaidimus. Šiam projektui buvo skirti 2 milijonai dolerių, kurių pusę suteikė JAV Švietimo departamentas, kitą dalį paaukojo buvęs „Intel“ pirmininkas ir generalinis direktorius dr. Craig Barrett bei vienas iš „Zynga“ įkūrėjų Steve Schoettler.

Neseniai buvo paskelbta, kad „Sokikom“ pagaliau pasiruošę visus nustebinti ir pristatyti naują mokymosi įrankį, kuriame naudojama žaidimo mechanika, skirta ne tik patiems mažiausiems vaikams, bet ir vyresniems. „Sokikom“ sukūrė matematinę programą pagal MMORPG (angl. massive multiplayer online role–playing games) – masinių žaidimų internete platformą. Tai tarsi žaidimas, toks kaip „Moshi Monsters“, bet turi rimtą misiją – išmokyti vaikus matematikos.

„Sokikom“ žaidimo pasaulis padalintas į du regioninius žemėlapius, kuriame kiekvienas regionas sukoncentruotas į specifinę matematikos dalį. Mokytojai gali suteikti mokiniams laisvę rinktis, kurią dalį jie nori įsisavinti. Gilinantis į žaidimą, turinio dalys atitinkamai sunkėja ir sudėtingėja. Jei sistema pajunta, kad mokinys neįsisavino tam tikrų dalykų, žaidėjas siunčiamas juos kartoti. Užstrigus kuriame nors  iš etapų, žaidėjas sulaukia animacinių užuominų ir trumpų patarimų, kaip išspręsti uždavinį. Kūrėjai specialiai parinko sunkėjančių klausimų sistemą. Pagrindinė idėja – personalizuoti mokymosi procesą, kartu padarant jį smagų, įdomų, artimą ir lengvai suprantamą, taip įtraukiant į jį ir mokinį.

Mokytojams „Sokikom“ programa pateikia ataskaitas, kuriose išsamiai užfiksuoti mokinių duomenys, pasiekti rezultatai, mokymosi metu praleistas laikas ir pan. Kūrėjai tikisi, kad mokytojai į „Sokikom“ programą žiūrės rimtai ir atidžiai. Viena iš programos dalių skirta padėti mokytojams kontroliuoti kartais sunkiai valdomą mokinių elgesį klasėje, nes žaidimas apdovanoja gerai besielgiančius vaikus.

Kita svarbi „Sokikom“ dalis, išskirianti šį žaidimą iš panašių konkurentų, yra galimybė visiems klasėje žaisti tą patį žaidimą, paskirstant mėlynąsias ir raudonąsias komandas. Žaidžiama tris minutes, siekiant kuo geresnio rezultato. Kūrėjai tvirtina, kad vaikai patiria ne tik azartą ir linksmybes, bet tai stipriai pagerina ir jų mokymosi kokybę bei patirtį.

Masiniai žaidimai internete skatina socialumą, nes sėkmingesni mokiniai raginami padėti atsiliekantiems ir pasiekti tą patį rezultatą. Mokiniai, padedami vienas kitam, pasiekia pergalę greičiau. Tuo pačiu jie perpranta matematikos uždavinius ir tai, kas prieš tai atrodė nuobodi teorija, žaidimo metu virsta įtraukiančia intriga. Taip karti matematikos piliulė virsta patraukliu saldainiuku.

„Sokikom“ sukūrė programą būtent matematikos dalykui, nes tai vieningai pripažįstamas kaip „prasčiausiai dėstomas“ dalykas JAV. Vidiniai ir tarptautiniai palyginimai rodo, kad mokinių matematikos mokymas Amerikoje  yra  sutrikęs ir turi būti gerinamas.

Matematika – universalus dalykas, tos pačios taisyklės taikomos visur. Todėl „Sokikom“ komanda tikisi potencialios sėkmės ir užsienyje, ir mano, kad matematika – tik pirmas žingsnelis. Lydint sėkmei, toliau dėmesys bus nukreiptas į informacinių technologijų dalyką. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »