Sukurtas brangus žaidimas, padedantis vaikams mokytis matematikos

Publikuota: 2013 m. birželio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Sokikom“ – tai nauja programa, skirta mokytojams padėti motyvuoti vaikus mokytis, naudojant žaidimus. Šiam projektui buvo skirti 2 milijonai dolerių, kurių pusę suteikė JAV Švietimo departamentas, kitą dalį paaukojo buvęs „Intel“ pirmininkas ir generalinis direktorius dr. Craig Barrett bei vienas iš „Zynga“ įkūrėjų Steve Schoettler.

Neseniai buvo paskelbta, kad „Sokikom“ pagaliau pasiruošę visus nustebinti ir pristatyti naują mokymosi įrankį, kuriame naudojama žaidimo mechanika, skirta ne tik patiems mažiausiems vaikams, bet ir vyresniems. „Sokikom“ sukūrė matematinę programą pagal MMORPG (angl. massive multiplayer online role–playing games) – masinių žaidimų internete platformą. Tai tarsi žaidimas, toks kaip „Moshi Monsters“, bet turi rimtą misiją – išmokyti vaikus matematikos.

„Sokikom“ žaidimo pasaulis padalintas į du regioninius žemėlapius, kuriame kiekvienas regionas sukoncentruotas į specifinę matematikos dalį. Mokytojai gali suteikti mokiniams laisvę rinktis, kurią dalį jie nori įsisavinti. Gilinantis į žaidimą, turinio dalys atitinkamai sunkėja ir sudėtingėja. Jei sistema pajunta, kad mokinys neįsisavino tam tikrų dalykų, žaidėjas siunčiamas juos kartoti. Užstrigus kuriame nors  iš etapų, žaidėjas sulaukia animacinių užuominų ir trumpų patarimų, kaip išspręsti uždavinį. Kūrėjai specialiai parinko sunkėjančių klausimų sistemą. Pagrindinė idėja – personalizuoti mokymosi procesą, kartu padarant jį smagų, įdomų, artimą ir lengvai suprantamą, taip įtraukiant į jį ir mokinį.

Mokytojams „Sokikom“ programa pateikia ataskaitas, kuriose išsamiai užfiksuoti mokinių duomenys, pasiekti rezultatai, mokymosi metu praleistas laikas ir pan. Kūrėjai tikisi, kad mokytojai į „Sokikom“ programą žiūrės rimtai ir atidžiai. Viena iš programos dalių skirta padėti mokytojams kontroliuoti kartais sunkiai valdomą mokinių elgesį klasėje, nes žaidimas apdovanoja gerai besielgiančius vaikus.

Kita svarbi „Sokikom“ dalis, išskirianti šį žaidimą iš panašių konkurentų, yra galimybė visiems klasėje žaisti tą patį žaidimą, paskirstant mėlynąsias ir raudonąsias komandas. Žaidžiama tris minutes, siekiant kuo geresnio rezultato. Kūrėjai tvirtina, kad vaikai patiria ne tik azartą ir linksmybes, bet tai stipriai pagerina ir jų mokymosi kokybę bei patirtį.

Masiniai žaidimai internete skatina socialumą, nes sėkmingesni mokiniai raginami padėti atsiliekantiems ir pasiekti tą patį rezultatą. Mokiniai, padedami vienas kitam, pasiekia pergalę greičiau. Tuo pačiu jie perpranta matematikos uždavinius ir tai, kas prieš tai atrodė nuobodi teorija, žaidimo metu virsta įtraukiančia intriga. Taip karti matematikos piliulė virsta patraukliu saldainiuku.

„Sokikom“ sukūrė programą būtent matematikos dalykui, nes tai vieningai pripažįstamas kaip „prasčiausiai dėstomas“ dalykas JAV. Vidiniai ir tarptautiniai palyginimai rodo, kad mokinių matematikos mokymas Amerikoje  yra  sutrikęs ir turi būti gerinamas.

Matematika – universalus dalykas, tos pačios taisyklės taikomos visur. Todėl „Sokikom“ komanda tikisi potencialios sėkmės ir užsienyje, ir mano, kad matematika – tik pirmas žingsnelis. Lydint sėkmei, toliau dėmesys bus nukreiptas į informacinių technologijų dalyką. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

6 gyvenimo pamokos, kurių išmokstama po paskaitų

Nors gyvenimo aprašyme skiltis „kita veikla“ yra paskutinė ir atrodo nereikšminga, būtent ji suteikia darbdaviui informacijos apie tai, koks žmogus siekia prisijungti prie komandos. Neretai būtent šios, asmeninės savybės, nulemia sprendimą – atsivers ar užsitrenks svajonių karjeros durys. skaityti »

Stereotipai lūžta: programavimas – moterims vis patrauklesnė sritis

Tik ~30 proc. visų IT srityje dirbančių specialistų pasaulyje yra moterys. skaityti »

Kokių specialistų reikės ateities mados versle?

Mados verslas neatpažįstamai keičiasi, todėl keičiasi ir reikalavimai čia dirbantiems specialistams. skaityti »

Lietuvos inovacijų progresui skatinti – 2,5 mln. eurų

Inovatyvios įmonės, bendradarbiaujančios ar norinčios bendradarbiauti su mokslininkais, vėl gali teikti paraiškas gauti inovacinių čekių. skaityti »

Mokyklose siūloma išjungti skambutį

Aktorius, kuriantis praktikas mokykloje, mokytojas Paulius Tamolė sako – išjunkite mokyklose skambutį. skaityti »

Rašytojai Rutai Sepetys įteikta garbinga Jungtinės Karalystės literatūros premija

Birželio 19 d. Londone lietuvių kilmės rašytojai Rutai Sepetys įteiktas garbingiausias, 80-metį minintis Jungtinės Karalystės apdovanojimas už literatūrą vaikams ir jaunimui – Carnegie medalis. skaityti »

Vis daugiau studentų Lietuvos universitetuose nori studijuoti anglų kalba

Sunku įsivaizduoti sėkmingą verslininką, nekalbantį anglų kalba. Netolimoje ateityje anglų kalba taps privaloma visų profesijų atstovams. skaityti »

Informacinių technologijų egzaminą laiko rekordinis skaičius abiturientų

Specialistai teigia, kad po 10 – 15 metų visos verslo įmonės bus susijusios su informacinėmis technologijomis, taigi nebestebina tai, jog savo ateitį su šia sritimi sieja vis daugiau jaunuolių. skaityti »

Bibliotekos meta skaitymo iššūkį savo skaitytojams

Birželio 15 d. šalies bibliotekos pakvies knygų mėgėjus priimti skaitymo iššūkį ir leistis į vasaros nuotykį. skaityti »

VU rektorius Artūras Žukauskas susitikime su LEU bendruomene: „LEU turi stiprių dalyko didaktikos mokslininkų“

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko susitikimas dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkos. Diskusijoje dalyvavo LEU bendruomenės nariai, kurie galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus Vilniaus universiteto (VU) rektoriui prof. Artūrui Žukauskui. skaityti »