Sukurtas brangus žaidimas, padedantis vaikams mokytis matematikos

Publikuota: 2013 m. birželio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Sokikom“ – tai nauja programa, skirta mokytojams padėti motyvuoti vaikus mokytis, naudojant žaidimus. Šiam projektui buvo skirti 2 milijonai dolerių, kurių pusę suteikė JAV Švietimo departamentas, kitą dalį paaukojo buvęs „Intel“ pirmininkas ir generalinis direktorius dr. Craig Barrett bei vienas iš „Zynga“ įkūrėjų Steve Schoettler.

Neseniai buvo paskelbta, kad „Sokikom“ pagaliau pasiruošę visus nustebinti ir pristatyti naują mokymosi įrankį, kuriame naudojama žaidimo mechanika, skirta ne tik patiems mažiausiems vaikams, bet ir vyresniems. „Sokikom“ sukūrė matematinę programą pagal MMORPG (angl. massive multiplayer online role–playing games) – masinių žaidimų internete platformą. Tai tarsi žaidimas, toks kaip „Moshi Monsters“, bet turi rimtą misiją – išmokyti vaikus matematikos.

„Sokikom“ žaidimo pasaulis padalintas į du regioninius žemėlapius, kuriame kiekvienas regionas sukoncentruotas į specifinę matematikos dalį. Mokytojai gali suteikti mokiniams laisvę rinktis, kurią dalį jie nori įsisavinti. Gilinantis į žaidimą, turinio dalys atitinkamai sunkėja ir sudėtingėja. Jei sistema pajunta, kad mokinys neįsisavino tam tikrų dalykų, žaidėjas siunčiamas juos kartoti. Užstrigus kuriame nors  iš etapų, žaidėjas sulaukia animacinių užuominų ir trumpų patarimų, kaip išspręsti uždavinį. Kūrėjai specialiai parinko sunkėjančių klausimų sistemą. Pagrindinė idėja – personalizuoti mokymosi procesą, kartu padarant jį smagų, įdomų, artimą ir lengvai suprantamą, taip įtraukiant į jį ir mokinį.

Mokytojams „Sokikom“ programa pateikia ataskaitas, kuriose išsamiai užfiksuoti mokinių duomenys, pasiekti rezultatai, mokymosi metu praleistas laikas ir pan. Kūrėjai tikisi, kad mokytojai į „Sokikom“ programą žiūrės rimtai ir atidžiai. Viena iš programos dalių skirta padėti mokytojams kontroliuoti kartais sunkiai valdomą mokinių elgesį klasėje, nes žaidimas apdovanoja gerai besielgiančius vaikus.

Kita svarbi „Sokikom“ dalis, išskirianti šį žaidimą iš panašių konkurentų, yra galimybė visiems klasėje žaisti tą patį žaidimą, paskirstant mėlynąsias ir raudonąsias komandas. Žaidžiama tris minutes, siekiant kuo geresnio rezultato. Kūrėjai tvirtina, kad vaikai patiria ne tik azartą ir linksmybes, bet tai stipriai pagerina ir jų mokymosi kokybę bei patirtį.

Masiniai žaidimai internete skatina socialumą, nes sėkmingesni mokiniai raginami padėti atsiliekantiems ir pasiekti tą patį rezultatą. Mokiniai, padedami vienas kitam, pasiekia pergalę greičiau. Tuo pačiu jie perpranta matematikos uždavinius ir tai, kas prieš tai atrodė nuobodi teorija, žaidimo metu virsta įtraukiančia intriga. Taip karti matematikos piliulė virsta patraukliu saldainiuku.

„Sokikom“ sukūrė programą būtent matematikos dalykui, nes tai vieningai pripažįstamas kaip „prasčiausiai dėstomas“ dalykas JAV. Vidiniai ir tarptautiniai palyginimai rodo, kad mokinių matematikos mokymas Amerikoje  yra  sutrikęs ir turi būti gerinamas.

Matematika – universalus dalykas, tos pačios taisyklės taikomos visur. Todėl „Sokikom“ komanda tikisi potencialios sėkmės ir užsienyje, ir mano, kad matematika – tik pirmas žingsnelis. Lydint sėkmei, toliau dėmesys bus nukreiptas į informacinių technologijų dalyką. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Pasaulyje mokytojų trūkumas

Jungtinės tautos praėjusiais metais paskelbė, kad pasaulyje trūksta beveik 8 milijonų mokytojų. skaityti »

Inžinerija – ateities specialybė, kuria vis labiau domisi ir merginos

Kokią sritį rinktis studijoms? Ar tikslieji mokslai išliks populiarūs ateityje? skaityti »

100 reikšmingiausių vaikų knygų: sąrašo viršūnėje Nėris, Geda ir Maironis

Paskelbtas Lietuvos šimtmečiui skirtas geriausių vaikiškų knygų sąrašas „Šimtas knygų vaikams ir Lietuvai“. skaityti »

M.Mažvydo biblioteka kviečia Motinos dieną sutikti su knyga

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka atvers duris visoms mamoms, močiutėms ir šeimoms su mažaisiais skaitytojais. skaityti »

Vilniaus dailės akademijos studentai sukūrė pirmąją grojančią sieną Lietuvoje

Du Vilniaus dailės akademijos (VDA) studentai, panaudoję inovatyvias technologijas, sukūrė specialią grojančią sieną, simbolizuojančią vandenyno būgnus. skaityti »

Išskirtiniam pokalbiui apie meno ir mokslo jungtis susiburs Šveicarijos ir Lietuvos ekspertai

Meno ir edukacijos centras Rupert kviečia į trečiąjį edukacinės paskaitų serijos „Pažintis su šiuolaikiniu menu“ pokalbį. skaityti »

VU Fizikos fakultetas plėtoja bendradarbiavimą su „Huawei“

Vilniaus universiteto Fizikos fakultete lankėsi garbūs svečiai iš kompanijos „Huawei“. skaityti »

Penktokai mikrokompiuteriais jau kuria švieslentes, žingsniamačius ir nuotoliniu būdu valdo planšetes

Vilniuje gimusi idėja visiems vaikams padovanoti po mikrokompiuterį labai sparčiai artėja prie realybės – 110 micro:bit kompiuteriukų jau išdalinta, o vos per mėnesį penktokai jais prikūrė netikėčiausių projektų. skaityti »

Programuotojų stygius nemažėja: jų poreikis Lietuvoje dar išaugs kone du kartus

Šiuo metu šalyje veikiančios įmonės į darbą iš karto galėtų priimti per 3 tūkst. informacinių technologijų specialistų, o per artimiausius trejus metus jų poreikis rinkoje išaugs 83 procentais. skaityti »

Panevėžio studentui robotų entuziastui – kelialapis į prestižinį renginį Japonijoje

KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto magistrantas Giedrius Liaučys, sukonstravęs robotą „Ciongs“, laimėjo nacionalinį kelialapį į Japoniją. skaityti »