Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Publikuota: 2017 m. kovo 27 d. pirmadienis

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. Apklausoje, kurioje dalyvavo 606 šios šalies mokytojai, buvo siekiama išsiaiškinti, ką pedagogai mano apie naujųjų technologijų, o ypač virtualiosios realybės, taikymą ugdyme. Anot jų, šiandien inovacijos yra bene pagrindinis kelias į pažangą ir teigiamus pokyčius mokyklose. Kaip šias tendencijas vertina Lietuvos švietimo ekspertai?

Svarbu  išnaudoti prasmingai

Apklausos duomenimis, 92 proc. Vokietijos mokytojų skatina savo mokinius naudotis naujosiomis technologijomis pamokų metu. Pastebėta, jog jaunesni pedagogai linkę aktyviau pabrėžti inovacijų naudą – net 99 proc. mokytojų neįsivaizduoja savo pamokų be jų. Remiantis apklausos duomenimis, vis dėlto ne visi mokytojai gali pasigirti informacinio raštingumo (IKT) įgūdžiais, kurie leistų sėkmingai išnaudoti technologijų potencialą ugdymo procese – daugiau nei trečdalis jų pripažįsta neturintys pakankamai žinių IKT srityje.

Neformaliojo ugdymo specialistas Laimonas Ragauskas teigia, kad tokie apklausos rezultatai Vakaruose nestebina. „Šis tyrimas puikiai atspindi, kad šiuolaikinių mokyklų egzistavimas ir jų funkcionalumas yra labai priklausomas nuo išmaniųjų technologijų ir gebėjimo jas pritaikyti ugdyme. Nepaisant gerų norų, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad techninė bazė mokyklose negali būti pagrindinis rodiklis, siekiant pabrėžti šiuolaikiškumą, kas kartais daroma ir mūsų šalies ugdymo įstaigose. Juk geriau koncentruotis ne į turimą daiktą, o į jo suteikiamas galimybes, kurias galima prasmingai išnaudoti siekiant pozityvių pokyčių“, – kalba specialistas.

Technologijos geba sudominti

Mokslininkai jau įrodė, kad tiesioginis tam tikro reiškinio potyris, palyginus su rašytinės ar žodinės informacijos įsisavinimu, yra kur kas efektyvesnis ir gali atnešti geresnius rezultatus, siekiant ką nors suprasti. Tai viena iš priežasčių, kodėl daugiau nei du trečdaliai respondentų (79 proc.) tiki, kad virtuali realybė (VR) leidžia patirti ir pamatyti tai, kas tikrovėje kartais nėra įmanoma. Taip pat, net trys ketvirtadaliai Vokietijos mokytojų  tiki, kad VR technologijos gali pagerinti moksleivių motyvaciją, o daugiau nei pusė (62 proc.) teigia, kad šios inovacijos gali pagerinti mokslo rezultatus.

„Tyrimai rodo, kad žmonės geriausiai įsimena vizualiai pateiktą informaciją. Jei ją dar gali ir pačiupinėti – tuomet išvis nuostabu! Skaitmeniniai elementai, be jokios abejonės, padeda mums geriau pažinti tiek mus supantį pasaulį, tiek kasdienybėje nematomus dalykus, pavyzdžiui žmogaus anatomiją. Svarbu ir tai, kad ši technologija leidžia mokslus paversti į vaikams nenusibostantį edukacinį žaidimą, o tai, savaime aišku, prisideda ir prie geresnių ugdymo rezultatų. Ką jau kalbėti, kad mokytojams taip daug lengviau prikaustyti auditorijos dėmesį“, – sako Laimonas Ragauskas.

Kokios perspektyvos Lietuvoje?

Nepaisant to, kad virtuali realybė yra dar gana nauja technologija, beveik pusė Vokietijos pedagogų mano, kad ji bus aktyviau naudojama per ateinančius penkerius metus. O kada ši technologija gaėtų būti pritaikyta Lietuvos mokyklose?

„Sunku prognozuoti ar penkerių metų bėgyje mes sulauksime VR inovacijų proveržio ir ar jas aktyviau pradės taikyti Lietuvos mokyklos. Vis dėlto, galima drąsiai sakyti, kad inovatyvūs sprendimai ne tik Vakaruose, bet ir mūsų šalies švietimo sektoriuje populiarėja. Vis daugiau mokytojų supranta, kad elementarus pamokos vedimas, tiesiog išsakant informaciją žodžiu ar perskaitant vadovėlyje nebėra efektyvus. Džiaugiuosi, kad vis didesnis dėmesys yra skiriamas ne teorinėms žinioms, bet tai, kaip jos yra pateiktos, ne pažymiui, o motyvacijos, kūrybiškumo ir kitų socialiniam gyvenimui reikalingų įgūdžių gerinimui. Tikiuosi, kad ši praktika tik plėsis.“ - kalba neformalaus ugdymo specialistas L.Ragauskas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

S. Kropas. Laimikiai tik po to, kai pasirūpinsime tinkamais įrankiais

Per pastarąjį dešimtmetį finansinis raštingumas tapo ne tik EBPO, bet ir G20 šalių prioritetinės politikos objektu. skaityti »

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar daugiau. skaityti »

Lietuva kartu su Šveicarija įgyvendino 20 bendrų mokslo projektų

Sėkmingai įvykdyta bendra Lietuvos ir Šveicarijos 2011–2016 m. mokslinių tyrimų programa. Per ketverius metus vykdant šią programą finansuota 20 bendrų mokslo projektų. Tam iš viso skirta 10,649 Šveicarijos frankų. skaityti »

Šią vasarą – dar daugiau nemokamų užsiėmimų mokiniams

Daugiau kaip 200 įvairių įstaigų – mokyklų, profesinio rengimo centrų, bibliotekų – įsijungė į akciją „Atverk duris vasarai“ ir per mokinių atostogas siūlys įdomius nemokamus užsiėmimus vaikams. skaityti »

Projektas „Moksleiviai į Vyriausybę“ kviečia spręsti jaunimo emigracijos problemas

Kol jaunoji Lietuvos karta dar visiškai nepaniro į ilgųjų vasaros atostogų sūkurį, LR Vyriausybės kanceliarija kviečia moksleivius registruotis į rugpjūtį vyksiantį projektą „Moksleiviai į Vyriausybę“, kuris šiemet kvies spręsti jaunimo emigracijos problemas. skaityti »

VU mokslininkai tapo globalaus kosmoso tyrimų projekto dalimi

Iš Žemės į kosmosą vienas po kito kyla mažieji palydovai, skirti Žemės termosferos sluoksniui tyrinėti. Prie šio projekto prisideda ir lietuviai – Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai paleis trečiąjį lietuvišką palydovą „Lituanica SAT-2“. skaityti »

Atviros universitetinės studijos internete: patogus būdas tobulėti

Vytauto Didžiojo universiteto Inovatyvių studijų institutas pristatė atviras elektronines studijas, leidžiančias visiems norintiems mokytis atskirų studijų dalykų nuotoliniu būdu. skaityti »

Martyno Mažvydo biblioteka atidaro Laisvalaikio skaityklą

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo biblioteka kviečia išsirinkti mėgstamiausią knygą, neštis ją į namus ir skaityti, skaityti, dar kartą skaityti... skaityti »

Paskelbti antrosios nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai

Daugiau kaip 800 moksleivių. Virš 70 Lietuvos mokyklų ir gimnazijų. Tokia įspūdinga antrosios Nacionalinės teisės žinių olimpiados dalyvių statistika, o gegužės 18 dieną Teisingumo ministerijoje iškilmingai apdovanoti ir šių metų renginio nugalėtojai. skaityti »

Beveik 270 elektroninių knygų skaityklių pasieks savivaldybių bibliotekas

Vyriausybė pritarė Kultūros ministerijos siūlymui 268-ias elektroninių knygų skaitykles perduoti savivaldybių nuosavybėn. skaityti »