Komunikacijos specialistai rekomenduoja peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles

Publikuota: 2012 m. sausio 23 d. pirmadienis

Populiarėjant socialiniams tinklams vis daugiau įmonių su vartotojais ima bendrauti šioje naujoje erdvėje. Tačiau Komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) įspėja, kad neapgalvotai rengiami konkursai socialiniuose tinkluose gali atsigręžti prieš pačius organizatorius: sulaukti vartotojų nepasitenkinimo bei pakenkti įmonės įvaizdžiui.

KOMAA siūlo peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles ir skatina komunikacijos agentūras dalytis patirtimi kovojant su nesąžiningu dalyvavimu konkursuose. „Organizuojant konkursus socialiniuose tinkluose susiduriama su vis naujomis situacijomis, todėl tik kuo plačiau dalijantis informacija tarpusavyje galima užbėgti už akių nesąžiningam elgesiui ir piktnaudžiavimui“, - teigia KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.

Populiariausia komerciniuose socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose organizuojamų konkursų dalyvavimo forma – dalijimasis nuotraukomis puslapio sienoje, komentarų ar istorijų rašymas. Prizai paprastai dovanojami populiariausiems įrašams: vartotojai už draugus ar patinkančius įrašus balsuoja spausdami mygtuką „patinka“ (angl. „like“) ar dalijasi įvairiausiu informaciniu turiniu su draugais (angl. „share“).

Pastaruoju metu tokiuose konkursuose plinta keli nesąžiningo dalyvavimo būdai. Visų pirma, konkursuose balsus surinkti padeda ne realūs žmonės, o fiktyvios, neegzistuojančių žmonių anketos. Kitas būdas –  balsai nuperkami už juos susimokant specialiose svetainėse ar keičiamasi balsais su kitais vartotojais tam sukurtuose forumuose ir to paties socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose.

Su konkursų, organizuojamų socialiniuose tinkluose, problemomis susiduriama ne tik Lietuvoje. Tarp „nukentėjusiųjų“ galima aptikti ir žinomų pasaulyje prekės ženklų: pradedant telekomunikacijos įmonėmis, baigiant prekybos centrais ir pan.

Situaciją gelbsti papildomi prizai

Norint išvengti nemalonumų dėl nesąžiningo dalyvavimo patartina iš anksto konkurso taisyklėse apsibrėžti, kad konkurso metu netoleruojama bet kokia nesąžiningo dalyvavimo forma: pvz., techninis balsavimo imitavimas (iš vieno IP adreso surinkti balsai, nupirktas balsavimas, ir kt.), bandymas įgyti pranašumą konkurso metu naudojant programinę įrangą ar kitokias konkurso sąlygose nenumatytas priemones. Patartina nuolat sekti, kas dalyvauja konkurse. Jeigu konkurso dalyvio profilis socialiniame tinkle yra be nuotraukos arba to profilio „sienoje“ matyti dalyvavimas viename konkurse po kito – verta suabejoti, ar dalyvio anketa tikra. Taip pat, prieš atsiimant prizus, nugalėtojų vertėtų paprašyti pateikti asmens dokumentą ar papildomus kontaktinius duomenis, padedančius identifikuoti dalyvavusį žmogų. Esant įtarimui, patikrinti konkurse balsavusiųjų asmenų IP adresus.

„Niekada nevėlu keisti konkurso sąlygas: suteikti papildomų prizų, koreguoti balsavimo sąlygas ir pan. Nors papildomų prizų steigimas reikalauja papildomų sąnaudų – tai yra viena efektyviausių priemonių siekiant suvaldyti nepatenkintų konkurso dalyvių minią. Nesuvaldytas auditorijos nepasitikėjimas ir žala įmonės įvaizdžiui ilgalaikėje perspektyvoje kainuoja daugiau“, - teigia G. Šeputis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »