Komunikacijos specialistai rekomenduoja peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles

Publikuota: 2012 m. sausio 23 d. pirmadienis

Populiarėjant socialiniams tinklams vis daugiau įmonių su vartotojais ima bendrauti šioje naujoje erdvėje. Tačiau Komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) įspėja, kad neapgalvotai rengiami konkursai socialiniuose tinkluose gali atsigręžti prieš pačius organizatorius: sulaukti vartotojų nepasitenkinimo bei pakenkti įmonės įvaizdžiui.

KOMAA siūlo peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles ir skatina komunikacijos agentūras dalytis patirtimi kovojant su nesąžiningu dalyvavimu konkursuose. „Organizuojant konkursus socialiniuose tinkluose susiduriama su vis naujomis situacijomis, todėl tik kuo plačiau dalijantis informacija tarpusavyje galima užbėgti už akių nesąžiningam elgesiui ir piktnaudžiavimui“, - teigia KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.

Populiariausia komerciniuose socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose organizuojamų konkursų dalyvavimo forma – dalijimasis nuotraukomis puslapio sienoje, komentarų ar istorijų rašymas. Prizai paprastai dovanojami populiariausiems įrašams: vartotojai už draugus ar patinkančius įrašus balsuoja spausdami mygtuką „patinka“ (angl. „like“) ar dalijasi įvairiausiu informaciniu turiniu su draugais (angl. „share“).

Pastaruoju metu tokiuose konkursuose plinta keli nesąžiningo dalyvavimo būdai. Visų pirma, konkursuose balsus surinkti padeda ne realūs žmonės, o fiktyvios, neegzistuojančių žmonių anketos. Kitas būdas –  balsai nuperkami už juos susimokant specialiose svetainėse ar keičiamasi balsais su kitais vartotojais tam sukurtuose forumuose ir to paties socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose.

Su konkursų, organizuojamų socialiniuose tinkluose, problemomis susiduriama ne tik Lietuvoje. Tarp „nukentėjusiųjų“ galima aptikti ir žinomų pasaulyje prekės ženklų: pradedant telekomunikacijos įmonėmis, baigiant prekybos centrais ir pan.

Situaciją gelbsti papildomi prizai

Norint išvengti nemalonumų dėl nesąžiningo dalyvavimo patartina iš anksto konkurso taisyklėse apsibrėžti, kad konkurso metu netoleruojama bet kokia nesąžiningo dalyvavimo forma: pvz., techninis balsavimo imitavimas (iš vieno IP adreso surinkti balsai, nupirktas balsavimas, ir kt.), bandymas įgyti pranašumą konkurso metu naudojant programinę įrangą ar kitokias konkurso sąlygose nenumatytas priemones. Patartina nuolat sekti, kas dalyvauja konkurse. Jeigu konkurso dalyvio profilis socialiniame tinkle yra be nuotraukos arba to profilio „sienoje“ matyti dalyvavimas viename konkurse po kito – verta suabejoti, ar dalyvio anketa tikra. Taip pat, prieš atsiimant prizus, nugalėtojų vertėtų paprašyti pateikti asmens dokumentą ar papildomus kontaktinius duomenis, padedančius identifikuoti dalyvavusį žmogų. Esant įtarimui, patikrinti konkurse balsavusiųjų asmenų IP adresus.

„Niekada nevėlu keisti konkurso sąlygas: suteikti papildomų prizų, koreguoti balsavimo sąlygas ir pan. Nors papildomų prizų steigimas reikalauja papildomų sąnaudų – tai yra viena efektyviausių priemonių siekiant suvaldyti nepatenkintų konkurso dalyvių minią. Nesuvaldytas auditorijos nepasitikėjimas ir žala įmonės įvaizdžiui ilgalaikėje perspektyvoje kainuoja daugiau“, - teigia G. Šeputis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »