Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse.
Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse, palyginimui, 2015 m. III ketv. - 35 proc. Dažniausiai šiose interneto svetainėse ieškoma informacijos apie valstybės instituciją ar įstaigą (83 proc. apsilankiusiųjų), naudojamasi valstybės institucijų ir įstaigų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis (60 proc. apslankiusiųjų), ieškoma informacijos apie valstybės institucijų ir įstaigų teikiamas viešąsias paslaugas ir jų gavimo tvarką (55 proc. apsilankiusių viešojo sektoriaus interneto svetainėse).
Pažymėtina, kad net 67 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad neranda reikiamos informacijos, šią priežastį dažniau nurodydavo jauni žmonės. Vyresnio amžiaus gyventojai nesilankymo viešųjų institucijų interneto svetainėse priežastimi nurodydavo sudėtingą naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis (31 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse).
Kaip ir ankstesniais metais, tarp gyventojų populiariausios šios elektroninės paslaugos: pajamų mokesčio deklaravimo paslauga – ja naudojosi 20 proc. visų apklaustųjų, socialinės apsaugos pašalpų paslauga – 14 proc., su asmens dokumentais (pasais, asmens tapatybės kortelėmis, vairuotojo pažymėjimais) susijusi paslauga – 12 proc., su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus) – 12 proc., su darbo paieška susijusios paslaugos – 11 proc. nuo visų apklaustųjų.
Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt 2016 metais lankėsi 12 proc. Lietuvos gyventojų. Dažniausiai Lietuvos gyventojai šiame portale ieškojo informacijos apie institucijų teikiamas elektronines viešąsias paslaugas – 73 proc., elektroninėmis paslaugomis naudojosi 57 proc. apsilankiusiųjų portale.
Gyventojai vis aktyviau naudojasi su lietuvių kalba ir Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis paslaugomis. Su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis, tokiomis kaip internetinės vertimo priemonės, automatinės kalbos atpažinimo priemonės, naudojosi 20 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2015 m. - 8 proc.). Išaugo elektronines paslaugas, susijusias su Lietuvos kultūros paveldu, naudojančių Lietuvos gyventojų dalis, 2016 m. šiomis paslaugomis naudojosi 7 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2015 m. – 4 proc.). Pažymėtina, kad šios paslaugos apima suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainės, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainių, Lietuvos televizijos, radijo, kino ar kitų archyvų interneto svetainėse teikiamas informacijos paieškos, peržiūros ar užsakymo elektronines paslaugas.
Dauguma gyventojų (89,8 proc.), kurie per pastaruosius metus lankėsi viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad nepatyrė jokių saugumo problemų, o 8 proc. nurodė, kad susidūrė su viešųjų elektroninių paslaugų prieinamumo problema.
Tyrimas buvo atliekamas 2016 m. rugpjūčio 12-23 d., apklausus 1017 Lietuvos gyventojų (16-74 metų amžiaus).