Internetinė prekyba po dešimties metų: parduotuvė kišenėje ir kvapai internetu

Publikuota: 2017 m. birželio 15 d. ketvirtadienis

Pagal pirkusiųjų internetu gyventojų skaičių Lietuva dar vis atsilieka nuo Europos Sąjungos vidurkio, tačiau, parduotuvės „Pigu.lt“ skaičiavimu, jį pavyks pasiekti jau po trejų metų. Praėjus dešimt metų po pirmų aktyvių Lietuvos e. prekybos žingsnių, šiandien internetu jau yra pirkęs bent kas trečias Lietuvos gyventojas, o visa e. prekyba sudaro 5,7 proc. mažmeninės prekybos rinkos. Dar po dešimties metų laukia ir ryškesni verslo modelio pokyčiai.   

„Europos statistikos biuro duomenimis, per pastaruosius metus internetu Lietuvoje bent sykį apsipirko 950 tūkst. arba trečdalis visų gyventojų. Norint pasiekti Europos Sąjungos vidurkį, į internetinę erdvę apsipirkti turėtų persikelti dar 600 tūkst. pirkėjų. Mūsų skaičiavimais, toks pokytis įvyks per artimiausius trejus metus: kasmet į internetą persikels po maždaug 200 tūkst. pirkėjų“, – „Pigu.lt“ organizuotoje Lietuvos e. prekybos dešimtmečio spaudos konferencijoje sakė Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius.

Internetines parduotuves visose trijose Baltijos šalyse valdanti „Pigu grupė“ skaičiuoja, kad per pastarąjį dešimtmetį, nuo pirmų ryškesnių Lietuvos e. prekybos iniciatyvų, šis apsipirkimo kanalas iš nišinio jau tapo pirkėjams įprastu. Nuo 2007 m. e. prekybos apimtis Lietuvoje išaugo beveik 30 kartų ir pernai siekė apie 300 mln. Eur. Per šį laikotarpį pasikeitė ir visa rinka: internetu parduodamų prekių asortimentas apima visas prekes ir paslaugas, išsiplėtė atsiskaitymo būdai, prekės Lietuvoje jau daugeliu atvejų pristatomos per dieną.

Kitas vartotojas ir kitos prekės

„Kad geriau suprastume pokytį, galima palyginti. Šiandien per 2 dienas „Pigu.lt“ klientai nuperka tiek prekių, kiek buvo nupirkta per visus 2008 metus. Per mėnesį mūsų sandėlyje aptarnaujama 500 tūkst. prekių, per 2008 m. buvo aptarnauta vos 5 tūkst. prekių“, – sako D. Liulys.

Jis skaičiuoja, kad darbuotojų skaičius „Pigu grupėje“ per dešimt metų išaugo 9 kartais, sandėlių plotas – 50 kartų, o siūlomų prekių asortimentas padidėjo net 350 kartų.

Dar vienas ryškus pokytis – vartotojas ir jo pasirinkimas. Prieš dešimt metų statistinis e. parduotuvės pirkėjas buvo vyras, tačiau, jau nuo 2011 m. pirkėjų moterų skaičius persvėrė vidurkį. „Pigu.lt“ duomenimis, šiandien daugiau nei 60 proc. pirkėjų yra moterys. Pastebimai pasikeitė ir perkamos prekės: prieš dešimtmetį vyravo kompiuterinė įranga, kvepalai, elektronika, o šiandien internetu perkama viskas, ko reikia šeimai: virtuvės ir vonios baldų komplektai, santechnikos prekės ar tokie įprasti kasdieniai pirkiniai, kaip ėdalas gyvūnams.

„Pirma mūsų e. parduotuvėje įsigyta prekė buvo išorinis kietasis diskas, antra – vos 168 MB talpos jungtis. Šiandien internetu gyventojai perka baldus, buitinę techniką, santechnikos prekes, drabužius ir avalynę, prekes vaikams. Nėra vienos perkamiausios prekės, nes ir pasiūla e. prekyboje dabar labai plati“, – pasakoja D. Liulys.

Paskatintų ekonominiai motyvai

Nepaisant visų pokyčių ir investicijų, dalis gyventojų iki šiol nėra nė karto apsipirkę internetu. Tyrimų bendrovės RAIT balandį atlikta Lietuvos gyventojų apklausa rodo, kad svarbiausios kliūtys išbandyti e. prekybą, išlieka nepakitusios: tai įprotis paliesti ir pamatyti prekes prieš perkant (taip teigia 40 proc. respondentų) ir baimė, kad e. prekyba gali būti nesaugi (27 proc.). Pačių gyventojų teigimu paskatinti juos vis dėlto išbandyti apsipirkimą internetu galėtų didesnė ekonominė nauda: mažesnės prekių ir jų pristatymo kainos.

Perkantys internetu didžiausia nauda šiandien jau įvardija galimybę sugaišti apsipirkimui mažiau laiko (56 proc. apklaustųjų) ir galimybę apsipirkti bet kuriuo paros metu (51 proc.). Nemaža dalis internetą apsipirkimui jau renkasi dėl geresnių kainų (44 proc.) taip pat dėl to, jog prekes galima gauti į namus ar biurą (42 proc.).

„Vykdyta apklausa parodė, kad net trečdalis gyventojų e. prekybos privalumu įvardijo galimybę apsipirkti mobiliuoju telefonu. Palyginti su apklausa, kurią vykdėme rudenį, šis pasirinkimas išaugo 21 proc. punktu. Tai rodo, kad e. prekyboje auga ir mobiliųjų aplikacijų svarba“, - sako D. Liulys.

Parduotuvė kišenėje

Vadovo vertinimu, mobilieji telefonai po dešimties metų taps pačiu svarbiausiu e. prekybos kanalu ir kiekvienas pirkėjas galės turėti po parduotuvę savo kišenėje. Didelę įtaką e. prekybai darys ir  technologijų lūžis. Prognozuojama, kad 2027 m. ir Lietuvoje prekes internetu jau užsakys išmanieji prietaisai, šaldytuvai, skalbyklės, spintos, o prekės visoje Lietuvoje pirkėjus pasieks vos per tris valandas. Tobulėjant technologijoms, internetu bus galima pasimatuoti drabužius ir net pajusti kvapus.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Vartotojai savo teises gins vienoje elektroninėje sistemoje

Netrukus piliečiai įvairaus pobūdžio ginčus vartotojų srityje spręs kur kas paprasčiau – elektroninėje erdvėje, prisijungę prie Vartotojų teisių informacinės sistemos www.vtis.lt. Vyriausybės nutarimu patvirtintas šios sistemos (VTIS) tvarkos aprašas. skaityti »

Vasarą – naudingos pamokos tėvams internete

Projekto kūrėjai ketina pasiūlyti tėvams vaizdo pamokų ciklą vaikų auklėjimo temomis. Kaip sako „Skynet“ produkto vadovas Povilas Keburis, tai gera proga pratinti naudotojus prie kokybiško interneto turinio. skaityti »

Tarp Baltijos šalių vaikų populiariausi socialiniai tinklai ir žaidimai

Remiantis naujausios „Kaspersky Lab“ ataskaitos rezultatais, viso pasaulio vaikai daugiausia savo laiko praleidžia internete, naudodamiesi komunikacijos priemonėmis, pavyzdžiui, socialiniais tinklais, elektroniniu paštu, pokalbių portalais ir t. t. Tai sudaro 67 proc. internetinės veiklos. skaityti »

„Microsoft“ ir „Facebook“ ties transatlantinį interneto kabelį

„Microsoft“ ir „Facebook“ kartu nuties transatlantinį interneto kabelį, kuris sujungs rytinę JAV pakrantę su Pietų Europa. skaityti »

Kokios 4 internetinių parduotuvių klaidos atbaido pirkėjus?

Susikurti interneto svetainę, dėl aiškių instrukcijų ir nesudėtingų įrankių, tapo ne tik žymiai paprasčiau, bet ir pigiau. Ekspertų teigimu, prieš 10–15 m. lietuviško domeno registracija, kainavusi 60 eurų, atpigo daugiau nei 8 kartus ir dabar kainuoja vos 7 eurus. skaityti »

Kaip vaiką tinkamai supažindinti su mokėjimo kortele?

Nuo kokio amžiaus mokėjimo kortele gali pradėti naudotis vaikai? Patarimais, kada reikėtų savo atžalą supažindinti su mokėjimo kortelėmis ir kaip tinkamai tai padaryti, dalijasi SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė. skaityti »

Bus rengiamas žinių apie Lietuvą puslapis anglų kalba

Užsienio reikalų ministerijoje susitikę kultūros, ūkio ir užsienio reikalų ministrai sutarė kurti Lietuvos aktualijas ir šalį pristatantį portalą anglų kalba. skaityti »

Europoje patvirtinti nauji interneto greičio normatyvai

Nuo 2016 m. gegužės mėnesio Europos Sąjungoje įsigaliojo nauji interneto paslaugų teikimo normatyvai. Kai kas mano, kad pagal juos internetas bus suskirstytas į „internetą elitui“ ir „internetą liaudžiai“. skaityti »

Vaikai vis daugiau laiko praleidžia internete

Dabar vaikai didesnę savo gyvenimo dalį praleidžia prisijungę prie interneto, nei neprisijungę, rodo „Kaspersky Lab“ ir „iconKids & Youth“ atliktas tyrimas. skaityti »

Skaidri ir aiški informacija internete didins pasitikėjimą valstybės institucijomis

Susisiekimo ministerija siūlo suvienodinti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetaines, kuriose būtų pateikiama aktuali, patikima ir nuolat atnaujinama informacija, lengvai prieinama kiekvienam interneto naudotojui. skaityti »