Lietuviai vis aktyviau atranda naujus socialinius tinklus

Publikuota: 2015 m. gegužės 4 d. pirmadienis

Viena svarbiausių 2014 m. išryškėjusių tendencijų stebint socialinius tinklus – jaunimo aktyvumas kituose socialiniuose tinkluose nei „Facebook“. Nors prognozės apie „Facebook“ populiarumo kritimą pasaulyje sklando jau kuris laikas, panašu, kad jaunimas Lietuvoje iš tikrųjų atranda naujas virtualaus bendravimo platformas. Tai parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas socialinių tinklų tyrimas.

„Tyrimas parodė, kad daugiausiai jaunimo be „Facebook“ pritraukia socialinis tinklas „Instagram“, kuriuo naudojasi kas trečias (35 proc.) 15-19 m. amžiaus jaunuolis. Kas penktas šios amžiaus grupės žmogus naudoja „Spotify“ ir „Tumblr“. Tikėtina, kad šioje amžiaus grupėje vartotojų ratas augs dar sparčiau. Vien nuo praeitų metų pavasario iki rudens „Spotify“ beveik patrigubino savo jaunąją auditoriją, „Instagram“ ir „Tumblr“ pritraukė apie trečdalį naujų vartotojų“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Šiuo metu 95 proc. jauniausios auditorijos (15–19 m.) bent kartą per savaitę apsilanko „Facebook“, 90 proc. – „Youtube“ ir 29 proc. – „Instagram“ socialiniame tinkle. Nors pastarasis nemažai atsilieka, panašu, kad ateityje jo populiarumas tik augs.

30–39 m. amžiaus interneto vartotojų tarpe populiariausias tinklas be „Facebook“ yra „Google+“. Juo aktyviai naudojasi apie 28 proc. šios amžiaus grupės žmonių.

„Jaunimo ir vyresnių žmonių pomėgiai išsiskiria ne tik įprastame gyvenime. Natūralu, kad jaunimas mėgsta lankytis kitokiuose socialiniuose tinkluose nei lankosi jų tėvai, tėvų kolegos ar tetos. Taip pat reikia pastebėti, kad skiriasi šių amžiaus grupių įsitraukimas. Pavyzdžiui, nors 35 proc. jauniausios auditorijos yra „Google+“ naudotojai, ši socialinė platforma neišlaiko jaunimo dėmesio. Jaunimas čia lankosi nereguliariai ir užtrunka trumpai. Šio socialinio tinklo dienos auditorija tarp jaunimo yra vos 10 proc.“, – teigia D. Rinkūnas.

Vertinant, kiek socialinių tinklų vartotojas naudoja per savaitę, matyti, kad kuo jaunesnis internautas, tuo daugiau tinklų jis naudoja. 15–19 m. amžiaus žmonės per savaitę vidutiniškai prisijungia prie 2,5 socialinių tinklų. Pagrindinės jų per savaitę naudojamos platformos yra „Facebook“, „Youtube“ ir „Instagram“. Vyresni vartotojai apsiriboja dviem socialiniai tinklais („Facebook“ ir „Youtube“). Naudotojai, kuriems yra daugiau nei 40 m., per savaitę vidutiniškai prisijungia tik prie vieno socialinio tinklo, kuris dažniausiai yra „Facebook“.

TNS LT reprezentatyvus socialinių tinklų naudotojų tyrimas buvo atliktas 2014 m. vasario–lapkričio mėnesiais tiesioginiu būdu apklausus 3484 Lietuvos gyventojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

Šaltinis: tns.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »