Lietuvos gyventojai ieško dovanų internete, o perka parduotuvėse

Publikuota: 2012 m. gruodžio 13 d. ketvirtadienis

Didžioji dauguma 15–50 metų gyventojų pradeda galvoti apie kalėdines dovanas ir jas pirkti gruodžio viduryje. Šiuo metų laiku pradeda galvoti maždaug trečdalis, o perka – beveik kas antras (46,8 proc.). 70 proc. ketina ieškoti dovanų prekybos vietose, tačiau maždaug kas antras pasidairys internetiniuose šaltiniuose. Tokias tendencijas rodo „OMD“ atlikta kalėdinių dovanų pirkimo įpročių apklausa.

Populiariausi kanalai, kuriuose žmonės ieško informacijos apie kalėdines dovanas, yra interneto parduotuvės ir prekybos centrų prekių katalogai. Juose renkasi kas antras – atitinkamai 49,7 proc. ir 48,5 proc. Maždaug trečdalis ieško dovanų idėjų nuolaidų kuponų portaluose, naršo internete naudodamiesi paieškų sistemomis arba tariasi su draugais ir pažįstamais. Beveik penktadalis patikrina gamintojų internetines svetaines. Dar mažiau respondentų semiasi idėjų iš žurnalų, reklamos el. paštu, televizijos, Facebook, radijo.

„Svarbu tai, kad dauguma ieško dovanų idėjų įvairiuose informacijos šaltiniuose. Net jei didžioji dalis perka parduotuvėse, internetas pirmauja lyginant su kitais šaltiniais, kuriuose žmonės ieško idėjų kalėdinėms dovanoms. Šie duomenys atspindi interneto reikšmę dovanų pirkimo procese ir iliustruoja naują vartotojų elgesį“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ vadovas.

Klausiami apie tai, kur ketina pirkti dovanas, kas septintas respondentas (77,7 proc.) paminėjo, kad greičiausiai dovanų ieškos ir pirks parduotuvėse. 38,1 proc. ieškos informacijos internete ir pirks parduotuvėje, dar trečdalis (29,5 proc.) ieškos ir pirks internete, penktadalis (18,5 proc.) ieškos internete, apžiūrės gyvai ir pirks vėl internete. 

„Remiantis apklausos duomenimis, žmonės stebi labai daug informacijos šaltinių. Tai ženklas įmonėms, kad, norėdamos patraukti vartotojo dėmesį, jos turi pasitelkti įvairius komunikacijos kanalus ir formas. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad penktadalis sieks sutaupyti laiko, skiriamo dovanų pirkimui. Tai reiškia, tad vartotojai gali rinktis jiems geriau žinomas ar jau išbandytas prekes bei paslaugas, todėl įmonės turėtų rūpintis savo žinomumu ne tik prieš kalėdinių pirkinių metą, bet nuolat“, – pasakoja Lina Venskaitytė, ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vykdančioji partnerė. 

Dauguma respondentų planuoja išleisti pirkiniams tokią pačią sumą kaip ir pernai (63,9 proc.) ir skirti tiek pat laiko (70,3 proc.). Maždaug penktadalis planuoja dovanų paieškai skirti mažiau laiko ir mažesnę sumą. Populiariausios perkamos kalėdinės dovanos yra žaislai, maistas (saldumynai, kava), kosmetika, kvepalai, papuošalai, knygos, tačiau trečdalis negalėjo atsakyti, kuria savo sugalvotos dovanos idėja labiausiai žavisi. Daugiausiai (8 proc.) savo idėja žavisi tie, kurie teiks rankų darbo dovaną arba kelionę (7 proc.). Kas penktas nežino ir kokią dovaną pats labiausiai norėtų gauti. Daugiausiai respondentų (7,4 proc.) įvardino, kad juos labiausiai pradžiugintų meilė, laimė, dėmesio parodymas ar gera nuotaika. 

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą apie kalėdinių dovanų pirkimo įpročius  2012 m. gruodžio 3–10 d. atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“ naudodama „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą. Iš viso apklausta 1141 interneto vartotojas, kurių amžius nuo 15 iki 50 metų. Respondentų struktūra atitinka Lietuvos interneto vartotojų struktūrą pagal amžių, lytį ir gyvenamosios vietos dydį. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

4 įdomūs faktai apie artėjančią daiktų interneto revoliuciją

Ekspertai kalba, kad jau netolimoje ateityje daiktų internetas taps masiniu reiškiniu, kuris ženkliai palengvins kiekvieno mūsų kasdienybę. skaityti »

Ar verta registruoti interneto svetainės adresą su lietuviškais rašmenimis?

Balandžio pradžioje jau ketvirtą kartą buvo surengti gražiausio svetainės vardo su lietuviškomis raidėmis, rinkimai. skaityti »

„Microsoft“ Europoje atidarė daiktų interneto laboratoriją

Daiktų interneto laboratorijos orientuotos į klientus, kurie investuoja į daiktų internetą – galimybę sujungti į vieną tinklą visus elektroninius prietaisus, nuo šaldytuvo iki namų robotų. skaityti »

Daugiau nei pusė lietuvių apsiperka kiniškose el.parduotuvėse

Europiečiai apsiperka ne tik Vakarų parduotuvėse, bet vis drąsiau gręžiasi į Rytus – į Kiniją, kuri tapo populiariausia Lietuvos, o taip pat ir Europos gyventojų užsieninių apsipirkimų šalimi. skaityti »

Lietuviškumu žavėję domenai su diakritiniais ženklais grimzta į nebūtį

Sukanka lygiai 13 metų, kai .lt domene buvo pradėti registruoti domenų vardai, turintys savitųjų lietuvių kalbos abėcėlės raidžių. skaityti »

Mokslininkai rado alternatyvą „Wi-Fi“ tinklui

Olandijos Eindhoveno universiteto tyrėja pasiūlė kaip alternatyvą „Wi-Fi“ naudoti infraraudonųjų spindulių tinklus. skaityti »

UNESCO ragina sudaryti sąlygas moterims naudotis internetu

Pasaulyje internetas vis dar labiau prieinamas vyrams, nei moterims. skaityti »

Kaip kurti įvaizdį socialiniuose tinkluose

orint kurti įvaizdį, pirmiausia turime sugalvoti, kokie norime atrodyti kitiems – teigia Arvidas Bendorius. skaityti »

Daiktų interneto prognozės 2020-iesiems

Nuo 2017 iki 2021 m. pasaulinė daiktų interneto rinka augs 4 proc. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kokį poveikį mums daro neigiamos žinutės internete

Tai, kaip elgiamės internete su kitais žmonėmis, turi pasekmių ir realiame gyvenime. skaityti »