„Miestų forumas 2016“: Lietuvos miestai turistus medžios internete

Publikuota: 2016 m. sausio 20 d. trečiadienis

Net pusė turistų iš užsienio apie Lietuvą sužino iš interneto. Kokios strategijos šiais metais griebtis didiesiems ir mažiesiems šalies miestams, varžantis dėl svečių dėmesio? „Miestų forumo 2016“ ekspertų diskusijos dalyvių teigimu, laimės tie, kurie paskyrė biudžetus rinkodarai, socialiniams tinklams, „Google“ reklamai ir patrauklioms interneto svetainėms kurti.

„Akivaizdu, kad visą reikalingą informaciją galima rasti internete, kaip ir pirkti bilietus, ieškoti kelionių pasiūlymų, maršrutų ir t.t. Todėl tiek kalbant apie turizmą, tiek apie bet kokią kitą sritį, svarbu išnaudoti visas internete esamas komunikacijos priemones: interneto svetainę, socialinių tinklų profilius, įrašus „Vikipedijoje“, „Google“ paiešką“, – sako viešųjų ryšių agentūros „Komunikacija ir konsultantai“ partneris Andrius Kasparavičius.

Stengiantis prisivilioti turistų į miestą, ypatingai svarbi tampa tikslinga miesto reklama ir komunikacija. Įvairūs leidiniai, lankstinukai ir katalogai apie lankytinas vietas ir turizmą nėra tokie populiarūs ir skaitomi, kaip buvo anksčiau, nes dabar viską galima greičiau ir patogiau rasti internete, teigia A. Kasparavičius. Tuo tarpu netradicinės prisistatymo priemonės, pavyzdžiui, 3D virtualūs turai, socialiniai tinklai – gali būti labai veiksmingi, gerinant Lietuvos įvaizdį ir didinant šalies kaip patrauklios atostogų krypties žinomumą.

Komunikuoti reikia realų turinį

Norint pritraukti turistų į tam tikrą miestą, apie jį turi būti pateikta įdomi ir tikra informacija. Viskas priklauso nuo pastangų, informacijos įdomumo ir jos realumo. Būtent reali informacija greitai sklinda iš lūpų į lūpas, kas sukuria unikalius dalykus. Todėl informacijos turinys, pasak A. Kasparavičiaus, yra labai svarbus.

Tarptautinės prekybos plėtros konsultantas Sigitas Brazinskas, taip pat akcentuoja e. rinkodaros svarbą ir pataria atsigręžti į save ir patyrinėti, kaip patys ieškome informacijos apie miestus ir kas mus sudomina. Gal mums patinka aura, tradicijos, žmonės, o ne vien tik objektai?

„Daugelis šalių apskritai vadovaujasi strategija „šalis per internetą” (angl. „country through the internet“) ir tam skiria daug dėmesio. Lietuvos miestams reikia visai nedaug: kryptingos, nuoseklios informacijos atnaujinimo savo reprezentacinėse svetainėse, raktinių žodžių naudojimo, išskirtinumo ir unikalumo išryškinimo, kartu nepamirštant ir tradicinių rinkodaros priemonių, asmeninių kontaktų, pasakojimų „iš lūpų į lūpas“, – įsitikinęs S. Brazinskas.

Anykščių sėkmė kilstelėjo kartelę

Kilometrų eilės prie Anykščių medžių lajų tako tapo pagrindiniu diskusijų objektu ir svarbiausiu praėjusių metų miestų rinkodaros sėkmės pavyzdžiu. Kodėl tūkstančiai smalsių turistų plūdo aplankyti šio objekto ir ko iš to gali pasimokyti kiti miestai?

Pasak S. Brazinsko, dalis sėkmės slypi tame, kad Anykščiuose yra daug įdomaus komunikacijai turinio. Virš dešimt tūkstančių gyventojų turinčiame miestelyje gausu kultūrinių ir istorinių paminklų, lankytinų gamtos objektų, muziejų, naujų ir dėmesį patraukiančių pramogų, kaip pasivaikščiojimas apžvalgos ratu, tiek žiemą, tiek vasarą veikianti rogučių trasa.

Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros vadovė Raimonda Laužikienė teigia, kad Anykščiai protingai išnaudoja savo turimas gamtos vertybes: kalvotą, vaizdingą kraštovaizdį, garsųjį rašytojo Antano Baranausko Anykščių šilelį, kuriame ir yra suprojektuotas daug turistų sutraukiantis medžių lajų takas. Tačiau kiti pajūrio miestai kaip Klaipėda, Kretinga, Palanga ar Nida sulaukia turistų tik vasarą, o štai kitais metų laikais, čia ramu ir beveik niekas nevyksta.

„Pajūrio miestams kuo skubiau reikėtų susirūpinti neigiamu sezoniškumo poveikiu turizmo rinkai, kuris šiuo metu neleidžia optimaliai išnaudoti mūsų turtingo jūrinio paveldo. Būtų naudinga didinti kultūrinių renginių ir pramogų pasiūlą ne vasaros sezono metu, nes tuščiomis miesto gatvėmis ir skulptūromis turistų antrą kartą nesuviliosi“, – sako R. Laužikienė.

Kokybiškos paslaugos, turizmui pritaikyta ar vietovei būdinga infrastruktūra, žinomi tarptautiniai kultūros ir sporto renginiai, įdomūs žmonės, išskirtiniai turizmo maršrutai ir miestų viešos erdvės, pasak R. Laužikienės, yra tikrieji įvaizdžio formuotojai.

Vilioja turistus iš sostinės

Į Lietuvą planuojantys atvykti turistai, pirmiausia apsilanko sostinėje, o tik po to aplanko vieną ar kitą didesnį Lietuvos miestą. Tačiau ką daryti mažiems miestams? Kokią komunikacijos strategiją vykdyti, siekiant prisivilioti turistų iš Vilniaus ir priversti juos keliuoti po Lietuvą?

„Jeigu koks nors miestelis nori pritraukti turistų iš sostinės ar netgi iš užsienio, tai pirmiausiai tas miestelis privalo turėti, ką pasiūlyti turistams. Jeigu mieste stovi vien tik griuvėsiai, seni poilsio namai – jokia komunikacija pritraukti turistų nepadės. Turi būti sukurtas pagrindas, ant kurio būtų galima statyti visą komunikaciją. Komunikacija be turinio, be naujų sanatorijų, be naujų restoranų, be naujų infrastruktūrinių dalykų neduos jokių vaisių“, – sako A. Kasparavičius.

Lietuvoje yra nemažai „pilkų“ miestų ir miestelių, apie kuriuos žinome tik tiek, kad jie yra. Žvelgiant plačiau, užsieniečiams Lietuva nėra žinoma, todėl šalies reklamą vertėtų susieti su regionu. Lygiai taip pat, pasak S. Brazinsko, vertėtų pasielgti ir su vidaus turizmu.

Kasmetinis renginys „Miestų forumas 2016. Sėkmės formulė – rinkodara?“ šiemet vyks sausio 22 d. 12 val. Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“. Renginį organizuoja Lietuvos verslo konfederacija ir „Litexpo“.

Šaltinis: lvk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Cisco Systems Inc.“ kontroliuoja daugiau nei pusę tinklo įrangos rinkos

„Synergy Research Group“ analitikai pateikė pasaulio tinklo įrangos gamintojų rinkos ataskaitą, pagal kurią „Cisco Systems Inc.“ apimama dalis sudaro 55 proc. skaityti »

Prieigą prie interneto iki metų pabaigos turės 3,5 mlrd. žmonių

Jungtinių Tautų organizacijos komisija paskelbė ataskaitą „Plačiajuosčio interneto būklė 2016“. Jos duomenimis, interneto prieinamumas pasaulyje didėja. skaityti »

Lietuvos žydų istorijai ir kultūrai pažinti – naujas interaktyvus gidas mobiliajame telefone

VšĮ „Rytų Europos žydų kultūros ir istorijos tyrimų centras“ pristato ir kviečia išbandyti interaktyvų edukacinį ir turistinį gidą po žydiškąją Lietuvą – „Discover Jewish Lithuania“, kurį jau galima parsisųsti į savo išmanius įrenginius iš „Google Play“ ir „App Store“ parduotuvėlių. skaityti »

Lietuvos internetinėje prekyboje – pasaulinė inovacija

Lietuvoje startuoja visiškai naujas mažiausių kainų paieškos portalas www.priceposter.lt. skaityti »

Per metus suteikta 10 kartų daugiau elektroninių paslaugų

VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. skaityti »

Paklausių profesijų grupių prognozės – interneto tinklalapyje

Apsisprendžiant dėl studijų abiturientams gali padėti Ūkio ministerijos atlikta stebėsena ir žmogiškųjų išteklių poreikio prognozavimas 2014-2018 metams. skaityti »

Didžiausia kinų pramoga internete – vaizdo įrašai

„China Internet Network Information Center“ agentūra paskelbė naujausią statistiką apie Kinijos interneto naudotojų pomėgius. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ grynasis pelnas išaugo 20 proc.

Palyginti su ankstesniais finansiniais metais, „Cisco Systems Inc.“ pajamos bemaž nepakito, veiklos pelnas padidėjo 17,6 proc., o grynasis pelnas – 19,5 proc. skaityti »

„Facebook“ plinta melagingi pranešimai apie teroro aktus

Melagingų pranešimų apie mirtinas atakas Prahoje banga buvo nukreipta prieš Čekijos ir Slovakijos „Facebook“ naudotojus. ESET saugumo tyrėjai įspėja, kad tokios apgaulės gali pasikartoti ir kitų šalių socialiniuose tinkluose. skaityti »

Moksleiviai mokyklinių prekių nelinkę pirkti internetu

Tyrimai rodo, kad mokyklines prekes moksleiviai linkę įsigyti realiose parduotuvėse, o ne per internetą. skaityti »