„Aktyvios klasės“ per metus pateisino visus lūkesčius

Publikuota: 2014 m. lapkričio 28 d. penktadienis

Dirbti su interaktyviomis priemonėmis naudinga tiek mokytojams, tiek mokiniams – tokią išvadą paskelbė Mykolo Romerio universiteto specialistai, ištyrę „Aktyvios klasės“ naudingumą. Jų teigimu, pirmas Lietuvoje tokio masto leidyklos „Šviesa“ vystomas projektas, kurį jau įgyvendina 26 šalies mokyklos, yra įdomus, skatinantis mokytis, teigiamai veikiantis mokymosi rezultatus, taupantis laiką ir suteikiantis daugiau galimybių valdyti klasę.

„Aktyvios klasės“ sprendimas, įdiegtas mokyklose, apima leidyklos parengtą ir interaktyvioms lentoms pritaikytą mokomąjį turinį, techninę bei programinę įrangą, mokymus bei specialistų konsultacijas mokytojams.

Technologinės ir programinės įrangos, skirtos tobulinti mokymo procesą, pasaulyje gausu, tačiau derančios prie Lietuvos mokykloje dirbančio mokytojo poreikių, stinga. Ataskaitos autoriai įvertino, kad šiuo metu išsamiausią šalyje paketą siūlo leidykla „Šviesa“. Jų teigimu, skaitmeninis turinys bei interaktyvios priemonės keičia tradicinį pamokos modelį ir palengvina mokytojo darbą.

„Tokios pamokos yra produktyvios dėl didesnės aprėpties, informatyvumo ir efektyvumo. Naudojantis interaktyviosiomis mokymo priemonėmis pavyksta lengviau sutelkti mokinių dėmesį, pamokoje vyrauja darbinė atmosfera, o svarbiausia – tai padeda geriau organizuoti mokytojo ir mokinio tarpusavio darbinius ryšius. Naudojantis interaktyviosiomis mokymo priemonėmis, pasikeičia mokytojo veikla, jo veiklos svorio centru tampa jau nebe pati pamoka, bet detalus pasiruošimas jai“, – rašoma  MRU rengtoje metinėje projekto „Aktyvios klasės“ ataskaitoje.

Projekte dalyvavę 15-os mokyklų pedagogai, apibendrindami metų patirtį, taip pat pažymėjo, kad galimybė taikyti įvairesnius metodus bei pateikiamų pamokų žaismingumas jiems padeda lengviau sudominti mokinius, leidžia diferencijuoti ir individualizuoti savarankišką darbą klasėje, lengviau sekti mokinių darbą, jų daromas klaidas ir greičiau suteikti individualią pagalbą.

Tyrimo išvadose taip pat pastebima, kad interaktyvi pamokos forma gali pareikalauti nemažai pastangų iš pedagogų – organizuotumo, sistemingumo, energijos, mąstymo, nuoseklumo, tad kartais mokytojams pritrūksta reikiamų gebėjimų, dirbant su naujomis technologinėmis priemonėmis. Leidyklos „Šviesa“ elektroninių produktų vadovės Linos Sergejevienės teigimu, būtent todėl itin svarbi „Aktyvios klasės“ sudedamoji dalis yra kryptingas darbas su mokytojais.

„Tyrimas rodo, kad interaktyvi mokymosi forma gerokai labiau motyvuoja mokinius mokytis, tad siekiame padėti mokytojams įsileisti į mokyklą modernius švietimo sprendimus. Su „Aktyvia klase“ pradedančius dirbti pedagogus mokome naudotis technine ir programine įranga, supažindiname, kaip efektyviai ją panaudoti pamokų metu bei teikiame nuolatinę metodinę pagalbą.“, – teigia L. Sergejevienė.

Šiuo metu „Aktyvios klasės“ sprendimą naudoja 26  mokyklos iš įvairių Lietuvos miestų bei miestelių. „Aktyviose klasėse“ šiuo metu mokosi apie 1400 šalies mokinių.

Išsamesnės informacijos apie „Aktyvią klasę“ galima rasti internete www.aktyviklase.lt

Aktyvios klasės
Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »