Ateities specialistai – tarpininkai tarp IT paslaugų užsakovų ir programuotojų

Publikuota: 2014 m. rugsėjo 9 d. antradienis

„Universitetai neparengia tiek programuotojų, kiek jų reikia rinkai. Ateityje šis trūkumas tik didės“, – įsitikinusi Kauno technologijos universiteto (KTU) Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos (JKM) vadovė ir įkūrėja Danguolė Rutkauskienė. Jos nuomone, jei šiemet Europai reikia 300 tūkstančių programuotojų, po kelerių metų šis skaičius padidės keletą kartų.

Beje, informacinių technologijų ekspertė teigia, kad populiarus programuotojo įvaizdis – žmogus, kurio galvoje ir kompiuterio ekrane tik skaičiukai – neatitinka tikrovės. Ateities specialybės – tai programų architektai, interneto svetainių dizaineriai, testuotojai, kurioms programavimo įgūdžiai reikalingi, tačiau nėra esminiai.

Ateities specialistai bus savotiška tarpinė grandis tarp kompiuterinių paslaugų užsakovų ir jų atlikėjų – programuotojų. Šios specialybės atsiranda programavimo ir kitų disciplinų, tokių, kaip dizainas, architektūra sankirtoje.

D. Rutkauskienė įsitikinusi, kad tiksliųjų mokslų ir darbo kompiuteriu įgūdžių stiprinimas yra geras profesinės veiklos startas. „Retas kuris vaikystėje šokęs, dainavęs ar sportavęs tampa profesionaliu sportininku, šokėju, ar dainininku. Kitiems reikia įgyti profesiją“, – teigia D. Rutkauskienė. Tuo tarpu, užsiėmimai, kuriais gilinami darbo kompiuteriu, tiksliųjų mokslų įgūdžiai, padeda profesinės karjeros pagrindus.

Pašnekovės teigimu, statistika rodo, kad neformaliojo ugdymo srityje neproporcingai daug dėmesio (ir valstybės išteklių) yra skiriama sporto ir meno ugdymui, tiksliųjų mokslų sąskaita. KTU JKM vadovės nuomone, tai ir yra viena iš priežasčių, dėl ko šiandien Lietuvoje kalbama apie tiksliųjų mokslų lygio nuosmukį ir nereikalingų specialybių perteklių.

„Nė vieno informacinių technologijų specialisto nerasime užsiregistravusio darbo biržoje, o daugelis programų sistemas besimokančiųjų dirba jau nuo pirmojo kurso“, – teigia D. Rutkauskienė, primindama, kad informacinių technologijų srityje dirbančiųjų atlyginimai yra gerokai didesni nei vidurkis.

Bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas metu atliktos stojančiųjų apklausos duomenimis, nemažai daliai stojančiųjų tam, kad jie galėtų pretenduoti į nemokamas studijų vietas prioritetinėse studijų programose, pritrūko bendrojo lavinimo mokykloje A lygiu išmoktų dalykų ir atitinkamų valstybinių brandos egzaminų. Visų pirma – matematikos ir informacinių technologijų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »