Atnaujinti žinias lituanistams padeda moderni duomenų bazė

Publikuota: 2013 m. birželio 14 d. penktadienis

Lietuvių kalbos mokytojai džiaugiasi dvejus metus trukusio Europos socialinio fondo remiamo projekto „Inovatyvios gimtosios lietuvių kalbos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos įgyvendinimas“ rezultatais. Projekto metu vykusiuose renginiuose naudingų žinių įgijo beveik 200 Lietuvos mokytojų, lituanistams sukurta speciali duomenų bazė.

2011 m. rugpjūčio 4 d. pradėtas projektas šių metų vasarą pasiekė finišo tiesiąją – mokymuose dalyvavo 199 mokytojai, 177 iš jų įteikti  neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimai. Renginių metu mokymus vedę 28 lektoriai pristatė 35 pranešimus ir metodines užduotis, kurias siūloma pateikti mokiniams.

Šiuo projektu buvo siekiama, kad lietuvių kalbos mokytojas tobulėtų kaip intelektuali, šiuolaikiška asmenybė. Renginių metu buvo stengiamasi sukurti bendravimui palankią terpę, grindžiamą inovacijomis. Dalyviams buvo suteikiama galimybė susipažinti su naujausiais ir aktualiausiais lituanistiniais tyrinėjimais. Svarbiausias dėmesys buvo kreipiamas į kalbos, literatūros tyrimus, platesnio kultūrinio konteksto išmanymą, informacinių technologijų taikymo ir modernios komunikacijos erdvės teikiamus privalumus, bendradarbiavimą tarp mokslo ir švietimo institucijų, kūrybišką požiūrį į išplėstinio kurso medžiagos pateikimą ir interpretavimą.

Projekto vadovų teigimu, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo rezultatais pasinaudos visa švietimo sistema ir netiesioginiai patys naudos gavėjai – moksleiviai.

„Džiugu, kad mokytojai aktyviai dalyvavo seminaruose, sėmėsi žinių, praplėtė pažinčių ratą. Po užsiėmimų sulaukėme daug atsiliepimų, kad lektorių skaitomi pranešimai buvo naudingi, o projekto interneto puslapyje patalpinta medžiaga pravertė pamokose ir padėjo mokiniams į lietuvių kalbą pažvelgti giliau, nauju žvilgsniu“, – teigė projektą kartu su 13 partnerių įgyvendinusio Lietuvių kalbos instituto projekto vadovė Eglė Vareikytė.

Projekto metu buvo sukurtas inovatyviomis technologijomis paremtas interaktyvus metodinis vadovas, apimantis internetinę duomenų bazę ir pokalbių kambarius. Projekto internetiniame puslapyje skelbiama lektorių rengtų paskaitų medžiaga, mokytojams ir mokiniams skirtos užduotys, metodiniai nurodymai – visa šia informacija gali laisvai naudotis medžiagą pamokoms ruošiantys mokytojai.

Prisiregistravę puslapio lankytojai gali naudotis papildomomis metodinio vadovo galimybėmis – projekto lektorių kontaktinių duomenų baze, pokalbių kambariais. Juose arba el. paštu mokytojai gali pateikti savo klausimus ir sulaukti specialistų konsultacijų.

Šis projektas buvo finansuotas Europos socialinio fondo lėšomis. Iš fondo projektui buvo skirta 330 547,32 Lt parama, visas projekto biudžetas – 388 879,20 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »