KTU – pirmoji Lietuvos aukštoji mokykla, inicijavusi dalinimąsi automobiliu

Publikuota: 2016 m. sausio 11 d. pirmadienis

Keturias savaites trukusi akcija „KTU veža namo“ – pirmasis oficialus visame pasaulyje populiaraus keliavimo būdo dalinantis automobiliu (angl. Carpooling) atvejis Lietuvos aukštųjų mokyklų istorijoje. Šia iniciatyva Kauno technologijos universitetas (KTU) siekė atkreipti studentų dėmesį į aplinkos tausojimą ir ekologišką elgseną.

Viena transporto priemone naudojantis didesniam skaičiui žmonių, kiekvieno asmens kelionės išlaidos, tokios kaip kuro sąnaudos, mokesčiai, ir vairavimo sukeliamas stresas sumažėja. Dalinimasis automobiliu yra ir palankesnis aplinkai keliavimo būdas, prisidedantis prie darnaus vystymosi. Dalinimasis kelione sumažina išmetamo anglies dvideginio kiekį į aplinką, eismo spūstis keliuose ir automobilių stovėjimo aikštelių poreikį.

Anglišku terminu Carpooling pasaulyje žinomas keliavimo būdas, kada automobilio vairuotojas kartu priima vieną ar daugiau pakeleivių, – nebe naujiena. Prasidėjęs Jungtinėse Amerikos Valstijose, kaip degalų normavimo taktika Antrojo pasaulinio karo metu, šiandien plačiai paplitęs visame pasaulyje.  

Kelionės po visą Lietuvą

KTU Studijų informacijos skyriaus koordinatoriai Agnė Zdanavičiūtė ir Dovydas Grigaitis lankydamiesi įvairiose Lietuvos mokyklose, artėjant šventiniam laikotarpiui, universiteto studentams pristatė akciją „KTU veža“. Specialistai savo kelionės maršrutus viešai skelbė „Facebook“ paskyroje KTU studentams ir kvietė studentus vykti kartu, jeigu numatytas maršrutas jiems būdavo pakeliui į gimtuosius miestus.  

Akcijos metu buvo vykstama šiais maršrutais: Kaunas-Šiauliai, Kaunas-Kupiškis, Kaunas-Marijampolė, Kaunas-Ukmergė, Kaunas-Kėdainiai, Kaunas-Alytus.

Pateikę studento pažymėjimus, 2015 metų gruodžio 1–24 dienomis su KTU Studijų informacijos skyriaus koordinatoriais po Lietuvos miestus ir miestelius keliavo penkiolika universiteto studentų.  

„Šis projektas neatsitiktinai pradėtas vykdyti gruodžio mėnesį. Artėjant svarbiausioms žiemos šventėms, norėjome paskatinti studentus dažniau grįžti pas tėvus, aplankyti gimtuosius namus ir savo mokyklas. Studentai iš tolimiausių Lietuvos kampelių ne visada turi galimybę dažnai vykti namo, todėl ėmėmės KTU jaunimą vežti nemokamai“, – kalbėjo A. Zdanavičiūtė.

Vyko ir į savo buvusias mokyklas

D. Grigaitis taip pat džiaugėsi šia Universiteto inicijuota vakarietiška akcija: „KTU veža“ nustebino mus pačius – nesitikėjome tokio didelio studentų susidomėjimo ir aktyvaus dalyvavimo. Labai smagu, kad atsirado ir tokių studentų, kurie norėjo vykti ne tik į savo namus, bet ir į buvusias mokyklas.“

Visą gruodžio mėnesį nemokamai studentus vežiojusių Agnės ir Dovydo nuostabai, pakeleivių tarpe atsirado ir tokių, kurie pasiūlydavo savanoriškai prisijungti prie universiteto pristatymo įvairiose mokyklose.

„Akcijoje itin aktyviai dalyvavo KTU Informatikos fakulteto studentai, kurie mūsų aplankytose mokyklose su užsidegimu pristatinėjo savo fakultetą. Šie drąsūs ir aktyvūs vaikinai laužė visus informatikams klijuojamus stereotipus“, – su šypsena pasakojo A. Zdanavičiūtė, pridurdama, kad vykdytoje akcijoje gausiausiai dalyvavo pirmakursiai.

Jos nuomone, keliauti vienai gana nuobodu, todėl beveik mėnesį turėti pakeleivių buvo įdomu ir smagu. Mergina džiaugėsi galėjusi su studentais pabendrauti ir padiskutuoti: ­„Studentai noriai pasakodavo apie savo fakultetus, stojimo į aukštąją mokyklą priežastis ir turėtą patirtį, pasirinktas studijas. Tai mums labai aktuali ir svarbi informacija, į kurią stengiamės atsižvelgti“.

A. Zdanavičiūtės ir D. Grigaičio teigimu, „KTU veža“ galimybe pasinaudoję studentai buvo labai patenkinti vykusia akcija, dėkojo už puikią iniciatyvą bei išreiškė viltį, kad ši pakartotinai bus vykdoma ir ateityje.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »