KTU mokslininkui suteiktas Rygos technikos universiteto garbės daktaro vardas

Publikuota: 2012 m. spalio 20 d. šeštadienis

Spalio 13 d. tarp kitų renginių, skirtų Rygos technikos universiteto (RTU) 150–osios metinėms pažymėti, iškilmingame Senato posėdyje KTU profesoriui pensininkui, habil. dr. Vytautui Mykolui Milašiui įteiktos garbės daktaro regalijos. Nutarimą dėl laipsnio suteikimo RTU Senatas priėmė dar balandžio 28 dieną. Profesorius įvertintas už svarų indėlį į glaudų bendradarbiavimą tarp RTU ir KTU, bendrą programų plėtotę, darbą mokslinių tyrimų, metodikų kūrimo, mokslo kvalifikacijų vertinimo srityse.

Prof. V. Milašiaus biografiniai duomenys

 V. Milašius gimė 1934 m. Kaune. 1952 m. jis aukso medaliu baigė Kauno 6–ąją vidurinę mokyklą ir tų pačių metų rudenį įstojo į Kauno politechnikos instituto Mechanikos fakultetą (dabar – Kauno technologijos universiteto Mechanikos ir mechatronikos fakultetas). Jį 1957 m. baigė su pagyrimu ir įgijo pluoštinių medžiagų mechaninės technologijos inžinieriaus mechaniko kvalifikaciją. Po aspirantūros 1962 m. buvo priimtas etatiniu dėstytoju asistentu į Lengvosios pramonės fakulteto (dabar – Dizaino ir technologijų fakultetas) Tekstilės technologijos katedrą. 1963 m. apsigynė disertaciją „Dirbtinių kailių pūkuotumo klausimu“ ir jam buvo suteiktas technikos mokslų kandidato (daktaro) mokslinis laipsnis, o 1975 m. parengė ir apgynė disertaciją „Audinių relaksacinių savybių tyrimas“ habilituoto daktaro laipsniui gauti. 1978 m. suteiktas profesoriaus mokslinis vardas. 1988–1993 m. Tekstilės technologijos katedros vedėjas, vėliau katedros profesorius. 2010 m. išėjo į pensiją.

V. Milašius buvo renkamas universiteto ir fakulteto mokslinių tarybų (senato) nariu bei pirmininku. 1992–2000 m. vadovavo KTU atestacijos ir konkurso komisijai. 1980–1990 m. buvo žurnalo „Izv. VUZov Tekhnologija tekstilnoj promyshlennosti“ redakcinės kolegijos narys. 1980–1988m. – Lietuvos tekstilės instituto tarybos narys. 1993–1994 m. Lietuvos mokslo tarybos mokslinių laipsnių ir vardų nostrifikacijos komisijos pirmininkas, 1999–2003 m. Lietuvos mokslo tarybos nuolatinės mokslininkų kvalifikacijos ekspertų komisijos narys, 2003–2009 m. medžiagų inžinerijos mokslo krypties kvalifikacinės komisijos narys. Nuo 2003 m. „ISI Web of Knowledge“ sąrašo žurnalo „FIBRES & TEXTILES IN EASTERN EUROPE“ mokslinės programų kolegijos narys. 1992–2011 m. Rygos technikos universiteto mokslinės tarybos disertacijoms ginti narys.

Per šį 50 metų trukusį pedagoginio darbo laiką V. Milašius Universitete dėstė disciplinas, susijusias su audinių struktūra, jų pynimais, projektavimu ir mechanika. 1985 m. tapo II–jo geriausių KPI lektorių konkurso laureatu. Jis parašė daugiau kaip 10 vadovėlių (svarbiausi: „Audimas“ (1983); „Audinių struktūra“ (1993); „Tekstilės gaminių mechanika“ (2007); „Audinių, jų pynimų ir ornamentų projektavimas“ (2010); visi su bendraautoriais). Savo pedagoginėje veikloje nuolat tobulino dėstymo metodiką, plačiai naudojo informacines technologijas, taikydamas originalaus mokslinio darbo pagrindu parašytas programas. Ryškus jo indėlis rengiant mokslininkus. Devyni jo vadovaujami doktorantai (aspirantai) tapo mokslų daktarais. Buvo daugelio doktorantų komitetų ar tarybų pirmininkas arba narys, habilitacijos komisijų pirmininkas ar narys, disertacijų oponentas. 1976–1990 m. buvo tuometės sąjunginės (SSRS) specializuotos tarybos mokslų kandidato disertacijoms ginti narys, o 1977–1982 m. analogiškos specializuotos tarybos mokslų daktaro disertacijoms ginti narys.

V. Milašiaus mokslinė veikla pažymėta dviem valstybinėmis premijomis (su bendraautoriais) – 1966 m ir 2002 m. Parašė monografiją (su Vytautu Rėklaičiu) „Kodirovanije tkackich perepletenij“ (1988). Visa jo mokslinė veikla atsispindi per 150 mokslinių straipsnių. Jo pasiūlyti integruotasis audinių struktūros rodiklis ir audinio pynimo rodiklis yra gerai žinomi tekstilės mokslo pasaulyje, plačiai cituojami ir naudojami daugelio užsienio šalių mokslininkų.

1999 m. už nuopelnus Lietuvai apdovanotas Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino 5–ojo laipsnio ordinu (Riterio kryžiumi).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »