LEU filosofai – daugiausia uždirbantys savo srityje

Publikuota: 2015 m. gegužės 15 d. penktadienis

Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) atliko aukštųjų mokyklų absolventų integracijos į darbo rinką stebėseną. Paaiškėjo, kad Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) filosofai yra daugiausia uždirbantys savo srityje.

LEU Filosofijos katedros vedėjas doc. dr. Liutauras Degėsys sako, kad Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro pateikti rezultatai yra puikus pavyzdys, kuris įrodo, jog LEU filosofijos bakalauro studijų programa tarptautinių ekspertų vizito metu maksimaliu balu buvo įvertinta ne veltui. „Nuolat tobulėjantis Filosofijos katedros personalas, glaudus bendradarbiavimas su studentais, kūrybiško ir atviro mąstymo lavinimas yra neatsiejama šių rezultatų dalis. Tikimės ir linkime savo absolventams ir toliau siekti tokių puikių rezultatų“, – sako L. Degėsys.

MOSTA atliko aukštųjų mokyklų absolventų integracijos į darbo rinką stebėseną ir 2015 m. gegužės 13 d. viešai paskelbė „Specialistų kvalifikacijų žemėlapį, pirminę analizę“. Jos duomenimis, 2013 m. LEU filosofijos specialybės absolventų vidutinis atlyginimas ir įsidarbinimo procentas, lyginant jį su kitų aukštųjų mokyklų filosofijos studentų, daug didesnis. Be to, MOSTA duomenimis, 2013 m. LEU filosofijos absolventų vidutinis atlyginimas buvo didžiausias visoje Istorijos, Filosofijos, Teologijos ir Kultūros studijų krypčių grupėje, t. y. daugiau kaip 600 Eur.  

Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro atlikto tyrimo pirminei analizei, kurioje buvo išbandyta analizės metodika, panaudoti 2012–2013 m. Švietimo valdymo informacinės sistemos, Sodros ir Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenys apie 75 tūkst. asmenų, dirbančių Lietuvoje. Šie duomenys Lietuvoje kartu analizuojami pirmą kartą. MOSTA planuoja, kad specialistų kvalifikacijų žemėlapis ateityje prijungs Darbo biržos, Gyventojų registro, Diplomų ir atestatų registro ir kitų šaltinių duomenis apie Lietuvos dirbančiųjų išsilavinimą (kvalifikacijas), įsidarbinimą, karjerą, profesiją. 

„Specialistų kvalifikacijų žemėlapyje, pirminėje analizėje“ nagrinėjamas pagrindinis klausimas, kaip skirtingų krypčių grupių absolventams sekasi įsidarbinti. Į šį klausimą atsakoma pasitelkus dvi pagrindines perspektyvas: kaip greitai absolventams sekasi įsidarbinti, lyginant su šalies užimtumo lygiu, ir kaip skiriasi absolventų atlyginimas, lyginant su šalies vidutiniu atlyginimu.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »