MRU bakalaurams siūlo naują studijų programą – Viešoji istorija

Publikuota: 2012 m. birželio 23 d. šeštadienis

Mykolo Romerio universitetas (MRU) parengė ir būsimiems bakalaurams siūlo naują perspektyvią studijų programą – Viešoji istorija (Public History).

Kodėl viešoji istorija?

Pristatant viešąją istoriją dažniausiai pabrėžiamas jos socialinis aspektas, kad istorija yra žmonių, žmonėms ir apie žmones (anglosaksiškoje tradicijoje ji metaforiškai įvardijama kaip History of the people, for the people and by the people). Istorijos moksle jau nuo XX a. vidurio susiformavęs supratimas apie visuomenės istorinės sąmonės dinamiškus pokyčius, kurie neapsiriboja tik akademinės istorijos pažinimu, bet visuomenę pasiekia per įvairiausias istorijos pažinimo formas. Pradedant televizija (istoriniais vaidybiniais filmais, istoriniais dokumentiniais filmais, kitomis vaizdo medijų formomis), įvairių rūšių ir kokybės istorine–grožine literatūra (istoriniai romanai ir kt.), istorinių vietų, muziejų lankymu (kultūrinis turizmas), baigiant istorijos klubų, istorinių pomėgių, kolekcijų kūrimu ir kaupimu, išsaugojimu. Visa tai ir gali tapti būsimojo studijų programos absolvento veiklos sritimis. Viešosios istorijos bakalauro studijų programa puikiai įsikomponuoja į Mykolo Romerio kaip socialinių ir humanitarinių mokslų, universiteto siūlomų rinkoje paklausių studijų programų kontekstą.

Kuo originali ši studijų programa?

Šios studijų programos tikslas – parengti specialistus, galinčius efektyviai veikti istorijos tyrimų (akademinėje) ir visuomenės istorinės kultūros formavimo (neakademinėje) srityse, disponuojančius tiek pasaulio, Europos ir Lietuvos istorijos žiniomis bei supratimu, istorijos tyrimų, interpretavimo, pateikimo įvairioms visuomenės grupėms įgūdžiais ir gebėjimais. Be to, orientuojamasi į specialistų, turinčių įvairių mokslo sričių žinių bei įgūdžių, gebančių konceptualiai mąstyti ir adekvačiai reaguoti į besikeičiančio pasaulio iššūkius, parengimą. 

Pasak Mykolo Romerio universiteto Humanitarinių mokslų instituto direktoriaus, istoriko doc. dr. Roberto Jurgaičio, „naujosios studijų programos balansas tarp akademinės fundamentaliosios istorijos ir kartu jos aktyvus taikomasis pobūdis leis sujungti iki šiol dar pakankamai atskirtas profesionaliųjų istorikų ir visuomenės istorinių mentalijų gijas. Programos poreikį apsprendė būtinybė parengti tokius istorijos specialistus, kurie gebėtų atlikti didesnės ar mažesnės apimties užsakomuosius istorijos tyrimus, imtis istorinės edukacijos misijos, atlikti pirmines istoriko eksperto funkcijas, dalyvauti įgyvendinant įvairius projektus, kuriuose reikalingos istoriko kompetencijos. Šios veiklos sritys kartu glaudžiai susiję su bazinių istoriko kompetencijų plėtojimu: tirti, interpretuoti, raštu ir žodžiu šiuolaikiškai pateikti istorines žinias, padedant visuomenei geriau suvokti praeitį, siejant ją su šių dienų aktualijomis“.

Studijų programos išskirtinumas Lietuvos ir Europos kontekste atsiskleidžia: praktiškai orientuotu istoriniu ugdymu, integruotu su svarbiausiais laisvųjų menų principais; unikaliu tematiniu balansu (pagrindą sudaro visuomenės istorijos dalykai, tinkamą vietą užima kultūros ir supančios aplinkos istorijos dalykai); tarpdalykiškumu; išskirtine socialine partneryste (dalis studijų proceso bus perkeliama į socialinių partnerių įmones bei organizacijas). Beje, studijų programoje parengti nauji šiuolaikiški kursai (pvz., Istorinės rekonstrukcijos ir inscenizacijos, Viešosios istorijos vadyba, Kelionių istorija, Sekso istorija, Sporto istorija ir kt.), kurių nėra kitose istorinio pobūdžio Lietuvos studijų programose.

Kokias kompetencijas įgis Viešosios istorijos absolventai?

Baigusieji studijų programą gebės efektyviai komunikuoti, kritiškai mąstyti (pvz., identifikuoti pseudoistoriją), valdyti informaciją, bus orientuoti į visuomenės poreikių tenkinimą, savo darbe taikys inovatyvius darbo metodus, bus verslūs. Specialiosios dalykinės kompetencijos – pasaulio, Europos ir Lietuvos istorijos procesų bei įvykių išmanymas, gebėjimai rinkti ir interpretuoti duomenis, reikalingus istorijos tyrimams vykdyti, istorijos tyrimų bei istorinės kultūros formavimo teorijų bei metodų žinojimas, vadybos, projektinės veiklos ir mikroekonomikos principų žinojimas, svarbiausių istorijos edukacijos bei didaktikos principų ir metodų žinojimas, menotyros, sociokultūrinės antropologijos pagrindų žinojimas, technologiniai įgūdžiai (gebės dirbti su skaitmeninimo, multimedijos ir kita specifine komunikacine technologine įranga), žinių taikymas istorinės kultūros problemų formulavimui ir sprendimui, gebėjimai analizuoti ir vertinti istorinės kultūros problemas, šiuolaikiškas, istorinių žinių specialistų ir ne specialistų auditorijoms perteikimas, darbas komandoje ir jos organizavimas.

Kaip apie šią programą atsiliepia būsimų Viešosios istorijos absolventų darbdaviai?

Studijų programos orientacija į visuomenės istorinės kultūros puoselėjimą, istorinės informacijos bei istorinės edukacijos poreikio patenkinimą, leidžia kalbėti apie gana plačias programos absolventų įsidarbinimo alternatyvas. Absolventai galės dirbti paveldo specialistais, kultūrinio turizmo ekspertais, archyvistais, istorikais tyrėjais akademinėse institucijose, istorinių–edukacinių renginių organizatoriais, kelionių vadovais, istorinių–kultūrinių projektų vykdytojais ir vadovais, muziejininkais, etnokultūros specialistais viešojo sektoriaus įmonėse ir istorijos verslo firmose, privačiais istorijos tyrėjais ir kt. Studijų programos absolventai turės puikią galimybę tęsti magistrantūros studijas ne tik istorijos studijų programose Lietuvoje ir užsienyje, bet ir kitose antrosios pakopos humanitarinių ir socialinių mokslų studijose.

Bendrovės „Archyvų sistemos“, teikiančios komercines archyvavimo paslaugas Pabaltijo šalyse, generalinis direktorius Tomas Kriščiūnas džiaugiasi, kad Mykolo Romerio universitete bus vykdoma Viešosios istorijos studijų programa ir atkreipė dėmesį, jog siekia glaudesnio bendradarbiavimo ir bendrovė pasirengusi priimti studentus praktikoms. UAB „Kiveda“ direktorė Irena Sinickienė pabrėžė, kad „turizmo įmonės sulauks specialistų, gebančių dirbti turizmo įmonių naujo produkto kūrime (ypatingai skirto jaunimo pilietiniam ugdymui), galės pritaikyti specializuotas žinias gido ir kelionių vadovo darbe“. Naują studijų programą teigiamai įvertino ir Seimo kanceliarijos Komunikacijos departamento Parlamentarizmo istorijos ir atminimo įamžinimo skyriaus vedėja Angonita Rupšytė pastebėdama, kad „skyriaus darbuotojai pasirengę bendradarbiauti, vykdant Viešosios istorijos studijų programą“.

 

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »