Mokiniai mokysis mąstyti kaip verslininkai

Publikuota: 2016 m. liepos 21 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė pasirašė įsakymą, kuriuo patvirtinta novatoriško verslumo ugdymo samprata. Šią sistemą ar pasirinktus jos elementus taikančiose mokyklose besimokysiantys mokiniai galės išmokti mąstyti kaip verslininkai, įgis gebėjimą aktyviai ir drąsiai veikti, – gebės sukurti, surasti ir kūrybiškai rinkoje realizuoti patrauklias idėjas. Novatoriško verslumo ugdymo programos temos ir kūrybinės užduotys sudarys iki 20 proc. visos ugdymo turinio dalies.

„Lietuvos mokiniai yra talentingi įvairiose sferose, todėl svarbu jiems pasiūlyti kuo įvairesnes ugdymosi galimybes, sudaryti sąlygas dar mokyklos suole atrasti tai, kas jiems būtų įdomu. Vienas iš būdų tai pasiekti yra naujų mokymosi metodų ir šiuolaikinių mokymosi priemonių taikymas, įvairių – gamtamokslinių, inžinerinių, meninių, sportinių, verslumo ir kitų – ugdymosi krypčių siūlymas. Tvirtindama šią sistemą, tikiuosi, kad prie Lietuvą pasaulyje garsinančių sportininkų, menininkų ir mokslininkų prisijungs vis daugiau inovatyvių verslininkų, o mūsų šalyje išaugs išsamų suvokimą apie verslumą ir verslo principus turinčių jaunuolių skaičius,“ – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Novatoriško verslumo ugdymo sampratos esmė – naujausių skaitmeninių technologijų naudojimas mokymuisi ir mokinių gebėjimų patiems kurti skaitmeninius išteklius skatinimas. Iniciatyvūs ir kūrybiški verslininkai būtų ugdomi naudojant projektinį mokymosi metodą, t.y. mokantis spręsti socialines, kultūrines ir ekonomines problemas įgyvendinant projektus, praktinio mokymosi medžiagą naudojant dažniau nei vadovėlius, taip pat skatinant glaudžius mokinių ryšius su verslo atstovais, kurie mokantis verslumo padėtų kaip ekspertai, rėmėjai ar mentoriai.

Novatoriško verslumo ugdymo turinys papildys pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo turinį.

1-4 klasių mokiniai mokysis tyrinėti, pažinti, konstruoti, kurti žaidimus ir elementariąsias socialines technologines inovacijas, mokysis savo pasiekimus šiuolaikiškai pristatyti bendraamžiams ir pritaikyti juos artimoje aplinkoje.

5-10 klasių mokiniai mokysis atlikti praktinius-tiriamuosius darbus, kurti socialines ir technologines inovacijas, animaciją, kompiuterinius žaidimus, edukacinius filmus, stiprins kitų medijų naudojimo įgūdžius mokysis valdyti robotus-konstruktorius ir t.t. Mokiniai taip pat mokysis pasitikrinti savo veiklos naudingumą, naudingiausias idėjas įgyvendinti praktikos vietose, o pasiektus rezultatus pristatyti bendraamžiams.

11-12 klasių mokiniai mokysis kurti mobilias aplikacijas ir kitas inovatyvias prekes ar paslaugas, susipažins su verslo organizavimo ypatumais, tikslinės vartotojų grupės paieškomis, mokysis „įdarbinti“ ir parduoti savo idėją. Vidurinio ugdymo programą baigę mokiniai turės įgūdžius plėtoti novatoriškas idėjas, sudominti jomis socialinius partnerius ir potencialius investuotojus, turės kitus verslo kūrimui ir plėtrai reikiamus gebėjimus.

Mokymasis pagal novatoriško verslumo ugdymo sampratą būtų organizuojamas kūrybinėse laboratorijose, aprūpintomis interaktyviomis lentomis, planšetėmis ir kompiuteriais, skaitmeniniais fotoaparatais, videokameromis, 3D spausdintuvais ir 3D akiniais, robotais-konstruktoriais ir kitomis moderniomis priemonėmis. Mokymuisi naudojamos informacinės komunikacinės technologijos, pvz. virtuali mokymosi aplinka, vieši ir privatūs skaitmeniniai ištekliai.

Novatoriško verslumo ugdymo sampratą ar jos elementus taikančias mokyklas baigę mokiniai turės daugiau verslumo įgūdžių, suvoks inovatyvaus verslo principus ir mokės juos taikyti priimdami savo karjeros sprendimus. Vaikai mokykloje taip pat išsiugdys suvokimą, kad jungiant žinomas ir siūlant naujas idėjas galima sukurti inovacijas, kurios svarbios kuriant ir visuomenės gerovę.

Be novatoriško verslumo ugdymo sampratos Lietuvos mokyklos taiko ir kitas savitas ugdymo mokykloje sistemas ar jų elementus: inžinerinio ugdymo, klasikinio ugdymo, ekologijos ir aplinkos technologijų ugdymo, sporto ir sveikatos ugdymo, sausumos kadetų ugdymo, humanistinės kultūros ugdymo menine veikla, katalikiškojo ugdymo, jėzuitų pedagogika grįsto ugdymo, taip pat Suzuki talentų ugdymo, Montesori ir Valdorfo pedagogikos koncepcijas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Akredituota nauja SMK studijų programa Kompiuteriniai žaidimai ir animacija

Socialinių mokslų kolegija (SMK) nuo 2016 m. rugsėjo mėn. Klaipėdoje ir Vilniuje pradeda vykdyti naują studijų programą – Kompiuteriniai žaidimai ir animacija. skaityti »

Konkurso „ARTech 2016“ dalyviai: inžinerija daug įdomesnė, kai į ją įdėta meno

Ar langų gamyba gali būti poetiška, o į metalo apdirbimo darbus galima žvelgti, kaip į spalvų ir šešėlių žaismą? Tikrai taip. „Net įvairiausi varžtai ar visiškai minčių nekeliantys laidai, pasistengus gali tapti meno kūriniais, svarbiausia turėti idėją. skaityti »

SMK plečia bendradarbiavimą su Azijos šalių aukštosiomis mokyklomis

Socialinių mokslų kolegijos dėstytoja ir studijų programų vadovė Jūratė Sereikienė lankosi tolimajame Taivane, Taičungo mieste, ir skaito paskaitas Providence universiteto studentams. skaityti »

VDU profesorė – CLARIN ERIC asamblėjos prezidentė

VDU HMF Lietuvių kalbos katedros profesorė Rūta Petrauskaitė išrinkta Europos mokslinių tyrimų infrastruktūros konsorciumui priklausančios bendros kalbos išteklių ir technologijų tinklinės infrastruktūros CLARIN ERIC generalinės asamblėjos prezidente. skaityti »

Bendradarbiaus Mykolo Romerio universitetas ir Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija

Balandžio 15 d. Mykolo Romerio universitetas ir Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija pasirašys bendradarbiavimo sutartį, kuria patvirtins bendrą pasiryžimą bendradarbiauti, tobulinant suaugusiųjų švietimo veiklą. skaityti »

Abiturientai sujudo – egzaminams ruošiasi ir internetu, ir telefonu

Leidyklos „Šviesa“ duomenimis, integruotoje pasiruošimo egzaminams platformoje „Prieš egzaminą“ vasarį aktyvūs buvo apie 1,5 tūkst. abiturientų, o balandžio pradžioje užsiregistravusių moksleivių skaičius jau viršijo 4 tūkst. skaityti »

Tailando princesė VU susitiks su sinologijos studentais

Balandžio 14 d. Tailando princesė Maha Chakri Sirindhorn viešės Vilniaus universitete. Tai vienintelė šalies aukštoji mokykla, įtraukta į princesės dienotvarkę. skaityti »

„Jaunojo pedagogo akademijoje“ moksleiviai mokytojo profesiją pažino iš kitos pusės

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) jau trečius metus iš eilės vyresniųjų klasių moksleivius pakvietė į „Jaunojo pedagogo akademiją“ (JPA). Balandžio 4–8 d. vyko trečioji – paskutinė – šių metų JPA gamtos, matematikos, technologijų ir sporto mokslų sesija. skaityti »

Europos žaidimo Euro Run nacionalinis finalas: geriausiai eurą pažįsta Vilniaus moksleiviai

Devyniolika Europos šalių apėmusio internetinio moksleiviams skirto žaidimo Euro Run Lietuvos finale Kaune, Lietuvos banke, susirungė keturi geriausi mūsų šalyje jaunieji eurų banknotų ir monetų žinovai kartu su savo komandomis. skaityti »

Visagine išrinkti nacionalinio IT specialistų profesinio meistriškumo konkurso nugalėtojai

Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centre baigėsi Nacionalinis IT specialistų profesinio meistriškumo konkursas. skaityti »