Mokiniai mokysis mąstyti kaip verslininkai

Publikuota: 2016 m. liepos 21 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė pasirašė įsakymą, kuriuo patvirtinta novatoriško verslumo ugdymo samprata. Šią sistemą ar pasirinktus jos elementus taikančiose mokyklose besimokysiantys mokiniai galės išmokti mąstyti kaip verslininkai, įgis gebėjimą aktyviai ir drąsiai veikti, – gebės sukurti, surasti ir kūrybiškai rinkoje realizuoti patrauklias idėjas. Novatoriško verslumo ugdymo programos temos ir kūrybinės užduotys sudarys iki 20 proc. visos ugdymo turinio dalies.

„Lietuvos mokiniai yra talentingi įvairiose sferose, todėl svarbu jiems pasiūlyti kuo įvairesnes ugdymosi galimybes, sudaryti sąlygas dar mokyklos suole atrasti tai, kas jiems būtų įdomu. Vienas iš būdų tai pasiekti yra naujų mokymosi metodų ir šiuolaikinių mokymosi priemonių taikymas, įvairių – gamtamokslinių, inžinerinių, meninių, sportinių, verslumo ir kitų – ugdymosi krypčių siūlymas. Tvirtindama šią sistemą, tikiuosi, kad prie Lietuvą pasaulyje garsinančių sportininkų, menininkų ir mokslininkų prisijungs vis daugiau inovatyvių verslininkų, o mūsų šalyje išaugs išsamų suvokimą apie verslumą ir verslo principus turinčių jaunuolių skaičius,“ – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Novatoriško verslumo ugdymo sampratos esmė – naujausių skaitmeninių technologijų naudojimas mokymuisi ir mokinių gebėjimų patiems kurti skaitmeninius išteklius skatinimas. Iniciatyvūs ir kūrybiški verslininkai būtų ugdomi naudojant projektinį mokymosi metodą, t.y. mokantis spręsti socialines, kultūrines ir ekonomines problemas įgyvendinant projektus, praktinio mokymosi medžiagą naudojant dažniau nei vadovėlius, taip pat skatinant glaudžius mokinių ryšius su verslo atstovais, kurie mokantis verslumo padėtų kaip ekspertai, rėmėjai ar mentoriai.

Novatoriško verslumo ugdymo turinys papildys pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo turinį.

1-4 klasių mokiniai mokysis tyrinėti, pažinti, konstruoti, kurti žaidimus ir elementariąsias socialines technologines inovacijas, mokysis savo pasiekimus šiuolaikiškai pristatyti bendraamžiams ir pritaikyti juos artimoje aplinkoje.

5-10 klasių mokiniai mokysis atlikti praktinius-tiriamuosius darbus, kurti socialines ir technologines inovacijas, animaciją, kompiuterinius žaidimus, edukacinius filmus, stiprins kitų medijų naudojimo įgūdžius mokysis valdyti robotus-konstruktorius ir t.t. Mokiniai taip pat mokysis pasitikrinti savo veiklos naudingumą, naudingiausias idėjas įgyvendinti praktikos vietose, o pasiektus rezultatus pristatyti bendraamžiams.

11-12 klasių mokiniai mokysis kurti mobilias aplikacijas ir kitas inovatyvias prekes ar paslaugas, susipažins su verslo organizavimo ypatumais, tikslinės vartotojų grupės paieškomis, mokysis „įdarbinti“ ir parduoti savo idėją. Vidurinio ugdymo programą baigę mokiniai turės įgūdžius plėtoti novatoriškas idėjas, sudominti jomis socialinius partnerius ir potencialius investuotojus, turės kitus verslo kūrimui ir plėtrai reikiamus gebėjimus.

Mokymasis pagal novatoriško verslumo ugdymo sampratą būtų organizuojamas kūrybinėse laboratorijose, aprūpintomis interaktyviomis lentomis, planšetėmis ir kompiuteriais, skaitmeniniais fotoaparatais, videokameromis, 3D spausdintuvais ir 3D akiniais, robotais-konstruktoriais ir kitomis moderniomis priemonėmis. Mokymuisi naudojamos informacinės komunikacinės technologijos, pvz. virtuali mokymosi aplinka, vieši ir privatūs skaitmeniniai ištekliai.

Novatoriško verslumo ugdymo sampratą ar jos elementus taikančias mokyklas baigę mokiniai turės daugiau verslumo įgūdžių, suvoks inovatyvaus verslo principus ir mokės juos taikyti priimdami savo karjeros sprendimus. Vaikai mokykloje taip pat išsiugdys suvokimą, kad jungiant žinomas ir siūlant naujas idėjas galima sukurti inovacijas, kurios svarbios kuriant ir visuomenės gerovę.

Be novatoriško verslumo ugdymo sampratos Lietuvos mokyklos taiko ir kitas savitas ugdymo mokykloje sistemas ar jų elementus: inžinerinio ugdymo, klasikinio ugdymo, ekologijos ir aplinkos technologijų ugdymo, sporto ir sveikatos ugdymo, sausumos kadetų ugdymo, humanistinės kultūros ugdymo menine veikla, katalikiškojo ugdymo, jėzuitų pedagogika grįsto ugdymo, taip pat Suzuki talentų ugdymo, Montesori ir Valdorfo pedagogikos koncepcijas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Europos kosmoso agentūroje – KTU doktorantė

Kauno technologijos universiteto (KTU) Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto Mikrosistemų ir nanotechnologijų mokslo centro (MGF MNMC) doktorantė Nora Šlekienė laimėjo konkursą stažuotei Europos kosmoso agentūroje (EKA). skaityti »

Prezidentė skelbs Bibliotekų metų pradžią

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė penktadienį, vasario 12 d., Vilniaus universitete paskelbs Bibliotekų metų pradžią. skaityti »

Pasaulio universitetų reitinge – Mykolo Romerio universiteto šuolis

Nacionalinės mokslinių tyrimų tarybos (Consejo Superior de Investigaciones Cientificas – CSIC) įkurta Kibermetrikos laboratorija (Cybermetrics Lab) kas pusmetį atnaujina ir paskelbia pasaulio universitetų reitingą „Webometrics“ pagal universitetų aktyvumą pasauliniame internetiniame tinkle. skaityti »

VU garbės daktaro vardai – už Lietuvos laisvės ir mokslo pažangą

Vasario 11 d. 15 val. Šv. Jonų bažnyčioje bus suteikti Vilniaus universiteto garbės daktaro vardai. Už išskirtinį indėlį į Lietuvos nepriklausomybės įtvirtinimą tarptautinėje erdvėje VU pagerbs Islandijos politiką, ekonomistą ir diplomatą Jóną Baldviną Hannibalssoną. skaityti »

Bibliotekų metais Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka užbaigia pagrindinio pastato rekonstrukciją

2016 metai Lietuvoje skirti bibliotekoms. Šūkiu „Stiprios bibliotekos, stipri visuomenė“ išreiškiama Bibliotekų metų idėja: siekiama bendruomenėse stiprinti bibliotekų identitetą, pristatyti ir populiarinti bibliotekų paslaugas, aktyvinti bendradarbiavimą tarptautiniu mastu, taip pat skatinti skaitymą ir formuoti teigiamą požiūrį į jį. skaityti »

Konkurse „ARTech 2016“ mokiniams duris atvers pusšimtis inžinerinių įmonių

Norėdami padėti moksleiviams atrasti inžineriją, jos grožį, galimybes, technologijų pažangą ir inovacijas, Švietimo ir mokslo ministerija, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) ir Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija (LINPRA) skelbia konkursą „ARTech 2016“. skaityti »

Saugaus interneto savaitė: saugiai elgtis internete vaikus mokys 35 specialistai

Lietuvos mokyklose prasideda Saugaus interneto savaitė. Jos metu daugiau nei 25 įmonių specialistai vyks į susitikus su moksleiviais, kurių metu pasakos apie saugų bendravimą ir naršymą internete. skaityti »

Didesnis IT studijų finansavimas – galimybė, kurios verslas seniai laukė

Gali būti, kad jau greitai Lietuvos aukštąsias mokyklas paliks vis daugiau studentų, rankose laikančių technologinių mokslų diplomą. skaityti »

Lietuvos edukologijos universitetas organizuoja taupiausio bendrabučio konkursą

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) galvoja apie ateitį ir kviečia bendrabučiuose gyvenančius universiteto studentus dalyvauti taupiausio bendrabučio konkurse. Tai naujas konkurso, vykstančio nuo 2013 metų, etapas. skaityti »

Paaiškėjo geriausiai informatiką išmanantys šalies moksleiviai

Paskutinę sausio dieną surengtas informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ II etapas. Jame paaiškėjo geriausieji ir gabiausieji informatikai. skaityti »