Mokytojams – 7 naujos neformaliojo švietimo programos

Publikuota: 2016 m. liepos 21 d. ketvirtadienis

Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Edukacinės kompetencijos centras vasarą organizuoja kvalifikacijos tobulinimo mokyklą mokytojams. Matematikos, fizikos, chemijos, kūno kultūros ir bendrojo ugdymo pedagogai užsiėmimų metu turi galimybę tobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei ypatingą dėmesį skirti lyderystės gebėjimų ugdymui.

„Lietuvoje mokytojų kvalifikacijos tobulinimo paslaugas teikiančiųjų institucijų ratas gana platus. Tačiau, išanalizavus pedagogų poreikius, pastebėta tendencija, kad trūksta neformaliojo švietimo programų, kurios būtų skirtos tobulinti atskiras mokslo šakų pedagogų dalykines kompetencijas“, – apie mokytojų kompetencijos tobulinimo problemas kalbėjo KTU Edukacinės kompetencijos centro vadovė Indrė Rauleckienė.

Anot jos, kvalifikacijos tobulinimo vasaros mokykla mokytojams yra visapusiškai naudinga ir susideda iš dviejų dalių: pirmojoje pedagogai pasisems naujausių teorinių žinių ir praktinių įgūdžių. Susipažins su galimybėmis savo dalyką mokyti įdomiai, stengsis eksperimentuoti ir tyrinėti įvairiose aplinkose. Antrojoje dalyje aukštos kompetencijos KTU lektoriai pedagogams padės savyje atskleisti lyderystės gabumus, patars kaip juos puoselėti ir vystyti.

Nuo lyderystės iki kūno kultūros

Siekiant sukurti organišką ir prasmingą žinių dalinimąsi tarp mokyklų ir Universiteto ir norint prisidėti prie 2015 m. sukurtų „Geros mokyklos koncepcijos“ siekinių įgyvendinimo, KTU Edukacinės kompetencijos centras 2016 m. parengė 7 naujas mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programas:

„Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“;

„Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“;

„Šiuolaikinėje mokykloje – fizika interaktyviai“;

„Šiuolaikinė instrumentinė analizė išplėstinio kurso chemijos pamokose“;

„Mokytojo IKT priemonės taikyti inovatyvius į mokinį orientuotus pedagoginius požiūrius“;

„Kūno kultūros teorija ir metodika pagrindinių bei vyresniųjų klasių kūno kultūros pamokose“;

„Kūno kultūros pamokos, teorija ir metodika pradinėse klasėse“.

Visos naujos neformaliojo švietimo programos yra kelių dienų trukmės ir ne mažesnės nei 20 val. apimties.

Anot I. Rauleckienės, su patobulintomis mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programomis KTU turi visus reikiamus svertus pedagogų kompetencijos kėlimo kursus pakelti į aukštesnį kokybės lygmenį: Universitetas gali dalintis vertybėmis ir stiprinti įgalinančio mokymo ir ugdymo supratimą. Į pagalbą pasitelkti aukštos kompetencijos dėstytojai, turintys tiek dalykinių bei ekspertinių žinių, tiek patirties dirbant mokykloje. Mokymai vyksta moderniose edukacinėse aplinkose ir laboratorijose.

Subūrė matematikus

Birželio 20-22 dienomis KTU Edukacinės kompetencijos centras įgyvendino pirmąjį mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginį – vasaros mokykla matematikos mokytojams kartu su Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto (MGMF) dėstytojų komanda. Užsiėmimų metu buvo dirbama pagal  dvi naujas programas: „Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“ ir „Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“.

Šiam mokymų ciklui parengti buvo suburti dviejų fakultetų dėstytojų komanda: KTU MGMF atstovai Bronė Narkevičienė, Regina Novikienė, Violeta Kravčenkienė, Mantas Landauskas ir Rasa Matiukaitė parengė matematikos dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, ugdymui aktualios informacijos paieškos, sudominimo mokomuoju dalyku, mokinių pasiekimo ir pažangos vertinimo kompetencijas tobulinančią neformaliojo švietimo programą. Tuo tarpu KTU SHMMF docentas Gintautas Cibulskas mokytojams parengė neformaliojo švietimo programą, tobulinančią mokinių motyvavimo ir paramos jiems, ugdymosi aplinkų kūrimo, mokymosi proceso valdymo, reflektavimo ir mokymosi mokytis kompetencijas.

Vasaros mokyklos užsiėmime savo kvalifikaciją sėkmingai tobulino matematikos mokytojų būrys iš KTU gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus, KTU Vaižganto progimnazijos, Jėzuitų gimnazijos, Santaros gimnazijos, Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjaus, Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos, Simono Daukanto progimnazijos bei „Žiburio“ pagrindinės mokyklos.

„Manome, kad idėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo mokymus įgyvendinti vasaros sezonu pasiteisino. Mokymų metu tvyrojo darbinga, atvira, refleksyvi atmosfera, savo vietą rado humoras, užmegzti ryšiai, planai ir lūkesčiai būsimiems mokymams“, – teigė I. Rauleckienė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »