Mokytojams – 7 naujos neformaliojo švietimo programos

Publikuota: 2016 m. liepos 21 d. ketvirtadienis

Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Edukacinės kompetencijos centras vasarą organizuoja kvalifikacijos tobulinimo mokyklą mokytojams. Matematikos, fizikos, chemijos, kūno kultūros ir bendrojo ugdymo pedagogai užsiėmimų metu turi galimybę tobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei ypatingą dėmesį skirti lyderystės gebėjimų ugdymui.

„Lietuvoje mokytojų kvalifikacijos tobulinimo paslaugas teikiančiųjų institucijų ratas gana platus. Tačiau, išanalizavus pedagogų poreikius, pastebėta tendencija, kad trūksta neformaliojo švietimo programų, kurios būtų skirtos tobulinti atskiras mokslo šakų pedagogų dalykines kompetencijas“, – apie mokytojų kompetencijos tobulinimo problemas kalbėjo KTU Edukacinės kompetencijos centro vadovė Indrė Rauleckienė.

Anot jos, kvalifikacijos tobulinimo vasaros mokykla mokytojams yra visapusiškai naudinga ir susideda iš dviejų dalių: pirmojoje pedagogai pasisems naujausių teorinių žinių ir praktinių įgūdžių. Susipažins su galimybėmis savo dalyką mokyti įdomiai, stengsis eksperimentuoti ir tyrinėti įvairiose aplinkose. Antrojoje dalyje aukštos kompetencijos KTU lektoriai pedagogams padės savyje atskleisti lyderystės gabumus, patars kaip juos puoselėti ir vystyti.

Nuo lyderystės iki kūno kultūros

Siekiant sukurti organišką ir prasmingą žinių dalinimąsi tarp mokyklų ir Universiteto ir norint prisidėti prie 2015 m. sukurtų „Geros mokyklos koncepcijos“ siekinių įgyvendinimo, KTU Edukacinės kompetencijos centras 2016 m. parengė 7 naujas mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programas:

„Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“;

„Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“;

„Šiuolaikinėje mokykloje – fizika interaktyviai“;

„Šiuolaikinė instrumentinė analizė išplėstinio kurso chemijos pamokose“;

„Mokytojo IKT priemonės taikyti inovatyvius į mokinį orientuotus pedagoginius požiūrius“;

„Kūno kultūros teorija ir metodika pagrindinių bei vyresniųjų klasių kūno kultūros pamokose“;

„Kūno kultūros pamokos, teorija ir metodika pradinėse klasėse“.

Visos naujos neformaliojo švietimo programos yra kelių dienų trukmės ir ne mažesnės nei 20 val. apimties.

Anot I. Rauleckienės, su patobulintomis mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programomis KTU turi visus reikiamus svertus pedagogų kompetencijos kėlimo kursus pakelti į aukštesnį kokybės lygmenį: Universitetas gali dalintis vertybėmis ir stiprinti įgalinančio mokymo ir ugdymo supratimą. Į pagalbą pasitelkti aukštos kompetencijos dėstytojai, turintys tiek dalykinių bei ekspertinių žinių, tiek patirties dirbant mokykloje. Mokymai vyksta moderniose edukacinėse aplinkose ir laboratorijose.

Subūrė matematikus

Birželio 20-22 dienomis KTU Edukacinės kompetencijos centras įgyvendino pirmąjį mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginį – vasaros mokykla matematikos mokytojams kartu su Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto (MGMF) dėstytojų komanda. Užsiėmimų metu buvo dirbama pagal  dvi naujas programas: „Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“ ir „Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“.

Šiam mokymų ciklui parengti buvo suburti dviejų fakultetų dėstytojų komanda: KTU MGMF atstovai Bronė Narkevičienė, Regina Novikienė, Violeta Kravčenkienė, Mantas Landauskas ir Rasa Matiukaitė parengė matematikos dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, ugdymui aktualios informacijos paieškos, sudominimo mokomuoju dalyku, mokinių pasiekimo ir pažangos vertinimo kompetencijas tobulinančią neformaliojo švietimo programą. Tuo tarpu KTU SHMMF docentas Gintautas Cibulskas mokytojams parengė neformaliojo švietimo programą, tobulinančią mokinių motyvavimo ir paramos jiems, ugdymosi aplinkų kūrimo, mokymosi proceso valdymo, reflektavimo ir mokymosi mokytis kompetencijas.

Vasaros mokyklos užsiėmime savo kvalifikaciją sėkmingai tobulino matematikos mokytojų būrys iš KTU gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus, KTU Vaižganto progimnazijos, Jėzuitų gimnazijos, Santaros gimnazijos, Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjaus, Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos, Simono Daukanto progimnazijos bei „Žiburio“ pagrindinės mokyklos.

„Manome, kad idėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo mokymus įgyvendinti vasaros sezonu pasiteisino. Mokymų metu tvyrojo darbinga, atvira, refleksyvi atmosfera, savo vietą rado humoras, užmegzti ryšiai, planai ir lūkesčiai būsimiems mokymams“, – teigė I. Rauleckienė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »