Mokytojams – 7 naujos neformaliojo švietimo programos

Publikuota: 2016 m. liepos 21 d. ketvirtadienis

Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Edukacinės kompetencijos centras vasarą organizuoja kvalifikacijos tobulinimo mokyklą mokytojams. Matematikos, fizikos, chemijos, kūno kultūros ir bendrojo ugdymo pedagogai užsiėmimų metu turi galimybę tobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei ypatingą dėmesį skirti lyderystės gebėjimų ugdymui.

„Lietuvoje mokytojų kvalifikacijos tobulinimo paslaugas teikiančiųjų institucijų ratas gana platus. Tačiau, išanalizavus pedagogų poreikius, pastebėta tendencija, kad trūksta neformaliojo švietimo programų, kurios būtų skirtos tobulinti atskiras mokslo šakų pedagogų dalykines kompetencijas“, – apie mokytojų kompetencijos tobulinimo problemas kalbėjo KTU Edukacinės kompetencijos centro vadovė Indrė Rauleckienė.

Anot jos, kvalifikacijos tobulinimo vasaros mokykla mokytojams yra visapusiškai naudinga ir susideda iš dviejų dalių: pirmojoje pedagogai pasisems naujausių teorinių žinių ir praktinių įgūdžių. Susipažins su galimybėmis savo dalyką mokyti įdomiai, stengsis eksperimentuoti ir tyrinėti įvairiose aplinkose. Antrojoje dalyje aukštos kompetencijos KTU lektoriai pedagogams padės savyje atskleisti lyderystės gabumus, patars kaip juos puoselėti ir vystyti.

Nuo lyderystės iki kūno kultūros

Siekiant sukurti organišką ir prasmingą žinių dalinimąsi tarp mokyklų ir Universiteto ir norint prisidėti prie 2015 m. sukurtų „Geros mokyklos koncepcijos“ siekinių įgyvendinimo, KTU Edukacinės kompetencijos centras 2016 m. parengė 7 naujas mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programas:

„Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“;

„Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“;

„Šiuolaikinėje mokykloje – fizika interaktyviai“;

„Šiuolaikinė instrumentinė analizė išplėstinio kurso chemijos pamokose“;

„Mokytojo IKT priemonės taikyti inovatyvius į mokinį orientuotus pedagoginius požiūrius“;

„Kūno kultūros teorija ir metodika pagrindinių bei vyresniųjų klasių kūno kultūros pamokose“;

„Kūno kultūros pamokos, teorija ir metodika pradinėse klasėse“.

Visos naujos neformaliojo švietimo programos yra kelių dienų trukmės ir ne mažesnės nei 20 val. apimties.

Anot I. Rauleckienės, su patobulintomis mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programomis KTU turi visus reikiamus svertus pedagogų kompetencijos kėlimo kursus pakelti į aukštesnį kokybės lygmenį: Universitetas gali dalintis vertybėmis ir stiprinti įgalinančio mokymo ir ugdymo supratimą. Į pagalbą pasitelkti aukštos kompetencijos dėstytojai, turintys tiek dalykinių bei ekspertinių žinių, tiek patirties dirbant mokykloje. Mokymai vyksta moderniose edukacinėse aplinkose ir laboratorijose.

Subūrė matematikus

Birželio 20-22 dienomis KTU Edukacinės kompetencijos centras įgyvendino pirmąjį mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginį – vasaros mokykla matematikos mokytojams kartu su Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto (MGMF) dėstytojų komanda. Užsiėmimų metu buvo dirbama pagal  dvi naujas programas: „Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“ ir „Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“.

Šiam mokymų ciklui parengti buvo suburti dviejų fakultetų dėstytojų komanda: KTU MGMF atstovai Bronė Narkevičienė, Regina Novikienė, Violeta Kravčenkienė, Mantas Landauskas ir Rasa Matiukaitė parengė matematikos dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, ugdymui aktualios informacijos paieškos, sudominimo mokomuoju dalyku, mokinių pasiekimo ir pažangos vertinimo kompetencijas tobulinančią neformaliojo švietimo programą. Tuo tarpu KTU SHMMF docentas Gintautas Cibulskas mokytojams parengė neformaliojo švietimo programą, tobulinančią mokinių motyvavimo ir paramos jiems, ugdymosi aplinkų kūrimo, mokymosi proceso valdymo, reflektavimo ir mokymosi mokytis kompetencijas.

Vasaros mokyklos užsiėmime savo kvalifikaciją sėkmingai tobulino matematikos mokytojų būrys iš KTU gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus, KTU Vaižganto progimnazijos, Jėzuitų gimnazijos, Santaros gimnazijos, Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjaus, Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos, Simono Daukanto progimnazijos bei „Žiburio“ pagrindinės mokyklos.

„Manome, kad idėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo mokymus įgyvendinti vasaros sezonu pasiteisino. Mokymų metu tvyrojo darbinga, atvira, refleksyvi atmosfera, savo vietą rado humoras, užmegzti ryšiai, planai ir lūkesčiai būsimiems mokymams“, – teigė I. Rauleckienė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »