Mokytojams – 7 naujos neformaliojo švietimo programos

Publikuota: 2016 m. liepos 21 d. ketvirtadienis

Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Edukacinės kompetencijos centras vasarą organizuoja kvalifikacijos tobulinimo mokyklą mokytojams. Matematikos, fizikos, chemijos, kūno kultūros ir bendrojo ugdymo pedagogai užsiėmimų metu turi galimybę tobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei ypatingą dėmesį skirti lyderystės gebėjimų ugdymui.

„Lietuvoje mokytojų kvalifikacijos tobulinimo paslaugas teikiančiųjų institucijų ratas gana platus. Tačiau, išanalizavus pedagogų poreikius, pastebėta tendencija, kad trūksta neformaliojo švietimo programų, kurios būtų skirtos tobulinti atskiras mokslo šakų pedagogų dalykines kompetencijas“, – apie mokytojų kompetencijos tobulinimo problemas kalbėjo KTU Edukacinės kompetencijos centro vadovė Indrė Rauleckienė.

Anot jos, kvalifikacijos tobulinimo vasaros mokykla mokytojams yra visapusiškai naudinga ir susideda iš dviejų dalių: pirmojoje pedagogai pasisems naujausių teorinių žinių ir praktinių įgūdžių. Susipažins su galimybėmis savo dalyką mokyti įdomiai, stengsis eksperimentuoti ir tyrinėti įvairiose aplinkose. Antrojoje dalyje aukštos kompetencijos KTU lektoriai pedagogams padės savyje atskleisti lyderystės gabumus, patars kaip juos puoselėti ir vystyti.

Nuo lyderystės iki kūno kultūros

Siekiant sukurti organišką ir prasmingą žinių dalinimąsi tarp mokyklų ir Universiteto ir norint prisidėti prie 2015 m. sukurtų „Geros mokyklos koncepcijos“ siekinių įgyvendinimo, KTU Edukacinės kompetencijos centras 2016 m. parengė 7 naujas mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programas:

„Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“;

„Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“;

„Šiuolaikinėje mokykloje – fizika interaktyviai“;

„Šiuolaikinė instrumentinė analizė išplėstinio kurso chemijos pamokose“;

„Mokytojo IKT priemonės taikyti inovatyvius į mokinį orientuotus pedagoginius požiūrius“;

„Kūno kultūros teorija ir metodika pagrindinių bei vyresniųjų klasių kūno kultūros pamokose“;

„Kūno kultūros pamokos, teorija ir metodika pradinėse klasėse“.

Visos naujos neformaliojo švietimo programos yra kelių dienų trukmės ir ne mažesnės nei 20 val. apimties.

Anot I. Rauleckienės, su patobulintomis mokytojų kvalifikacijos tobulinimo neformaliojo švietimo programomis KTU turi visus reikiamus svertus pedagogų kompetencijos kėlimo kursus pakelti į aukštesnį kokybės lygmenį: Universitetas gali dalintis vertybėmis ir stiprinti įgalinančio mokymo ir ugdymo supratimą. Į pagalbą pasitelkti aukštos kompetencijos dėstytojai, turintys tiek dalykinių bei ekspertinių žinių, tiek patirties dirbant mokykloje. Mokymai vyksta moderniose edukacinėse aplinkose ir laboratorijose.

Subūrė matematikus

Birželio 20-22 dienomis KTU Edukacinės kompetencijos centras įgyvendino pirmąjį mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginį – vasaros mokykla matematikos mokytojams kartu su Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto (MGMF) dėstytojų komanda. Užsiėmimų metu buvo dirbama pagal  dvi naujas programas: „Lyderystė mokykloje – kaip paauginti save ir kitus?“ ir „Nuo įdomios matematikos iki brandos egzaminų“.

Šiam mokymų ciklui parengti buvo suburti dviejų fakultetų dėstytojų komanda: KTU MGMF atstovai Bronė Narkevičienė, Regina Novikienė, Violeta Kravčenkienė, Mantas Landauskas ir Rasa Matiukaitė parengė matematikos dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, ugdymui aktualios informacijos paieškos, sudominimo mokomuoju dalyku, mokinių pasiekimo ir pažangos vertinimo kompetencijas tobulinančią neformaliojo švietimo programą. Tuo tarpu KTU SHMMF docentas Gintautas Cibulskas mokytojams parengė neformaliojo švietimo programą, tobulinančią mokinių motyvavimo ir paramos jiems, ugdymosi aplinkų kūrimo, mokymosi proceso valdymo, reflektavimo ir mokymosi mokytis kompetencijas.

Vasaros mokyklos užsiėmime savo kvalifikaciją sėkmingai tobulino matematikos mokytojų būrys iš KTU gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus, KTU Vaižganto progimnazijos, Jėzuitų gimnazijos, Santaros gimnazijos, Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjaus, Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos, Simono Daukanto progimnazijos bei „Žiburio“ pagrindinės mokyklos.

„Manome, kad idėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo mokymus įgyvendinti vasaros sezonu pasiteisino. Mokymų metu tvyrojo darbinga, atvira, refleksyvi atmosfera, savo vietą rado humoras, užmegzti ryšiai, planai ir lūkesčiai būsimiems mokymams“, – teigė I. Rauleckienė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »