Nuo 2017 metų abiturientai galės rinktis brandos darbą

Publikuota: 2015 m. rugpjūčio 18 d. antradienis

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė patvirtino brandos darbo – naujo Lietuvoje mokinių kompetencijų ugdymo ir pasiekimų vertinimo įrankio – programą. Numatoma, kad brandos darbą 12 klasės mokinys gali rinktis nuo 2017-2018 mokslo metų. Jis nebus privalomas, abiturientas taip pat laisvai galės pasirinkti temą iš bet kurio vidurinio ugdymo programos dalyko. Tikimasi, kad brandos darbo rezultatų įskaitymas stojantiesiems į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programas bus numatytas tvirtinant įsakymą dėl Geriausiai vidurinio ugdymo programą baigusiųjų eilės sudarymo 2018 m. tvarkos.

„Brandos darbas leis visapusiškai įvertinti mokinio gebėjimus – jo bendrąsias ir dalykines kompetencijas, kūrybiškumą, atsakingumą, organizuotumą, skatins analitinį mąstymą. Todėl už jį gautas pažymys turėtų įgyti vertę, stojant į aukštąsias mokyklas. Tvirtindama Geriausiai vidurinio ugdymo programą baigusiųjų eilės sudarymo 2017 metais tvarkos aprašą, pavedžiau Švietimo ir mokslo ministerijos Studijų, mokslo ir technologijų bei Bendrojo ugdymo departamentams su aukštųjų mokyklų atstovais aptarti brandos darbo rezultatų įtraukimo į konkursinio balo skaičiavimą galimybes ir suformuluoti siūlymus 2018 metams“, – pabrėžė švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė.

Brandos darbą siūloma rengti sausio-gegužės mėnesiais, mokinio individualiame ugdymo plane šiuo laikotarpiu numatant 1 savaitinę valandą. Abiturientas jį rengtų atlikdamas mokslinio, meninio ar inžinerinio pobūdžio projektą. Jam padėtų mokytojas, kuris vadovautų darbo rengimui, konsultuotų. Už vadovavimą brandos darbui, konsultacijas bei komisijos darbą mokytojams numatoma 1 tarifikuota savaitinė valanda pusei metų, apmokant kaip papildomą darbą pagal mokyklos susitarimus ir turimas mokymo lėšas. Brandos darbui įgyvendinti mokykla galės pasitelkti mokslo ir studijų institucijas, profesinio mokymo įstaigas, kitas įmones, įstaigas, organizacijas.

Brandos darbas bus vertinamas pagal iš anksto nustatytus kriterijus. Pažymiui įtakos turės ne tik brandos darbo rezultatas ir pristatymas, bet ir jo rengimo procesas.

Brandos darbo idėja kilo 2008 metais, kai buvo rengiamas Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų tobulinimo 2008-2012 metais priemonių planas. Per šį laiką buvo parengtas brandos darbo programos projektas ir išbandytas bendrojo ugdymo mokyklose, apmokyta 500 mokytojų. Projektas buvo pristatytas mokiniais, tėvams ir mokytojams, taip pat Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti tarybai. Viešose diskusijose ir atsiliepimuose buvo pritarta brandos darbo idėjai.

Lietuvos švietimo sistemoje jau taikomi panašūs vertinimo įrankiai. 2010 metais buvo pradėtas vykdyti technologijų mokyklinis brandos egzaminas, o 2013 metais – menų mokyklinis brandos egzaminas. Šie egzaminai savo struktūra, vykdymo ir vertinimo organizavimu atspindi pagrindinius brandos darbo rengimo principus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »