Profesinės mokyklos priėmė penktadaliu daugiau mokinių nei planavo

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 29 d. ketvirtadienis

Galutiniais duomenimis šiais mokslo metais į profesines mokyklas priimta 23,7  tūkst. mokinių. Tai 1 800 mokinių, arba 8 proc., daugiau nei pernai ir 20 proc. daugiau nei buvo numatyta priimti.

„Į modernias ir šiuolaikine technika aprūpintas profesinio mokymo įstaigas kasmet ateina mokytis vis daugiau mokinių, o konkursai į dalį specialybių profesinėse mokyklose yra ne mažesni nei į studijas aukštosiose mokyklose. Jauni žmonės supranta, kad tapę gerais jiems įdomios srities specialistais, turinčiais ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, lengviau įsilies į darbo rinką, kurs savo verslus. Svarbu, kad profesinės mokyklos vis labiau atitinka jauno žmogaus lūkesčius“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Gerokai daugiau nei planavo mokinių priėmė Alytaus profesinio rengimo centras, Elektrėnų profesinio mokymo centras, Kauno informacinių technologijų mokykla bei Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras, Panevėžio profesinio rengimo centras, Varėnos ir Plungės technologijos ir verslo mokyklos, Biržų technologijų ir verslo mokymo centras, Zarasų žemės ūkio mokykla ir daugelis kitų Lietuvos profesinio mokymo įstaigų. Šiose mokyklose kuriamos papildomos grupės.

Kaip ir praėjusiais metais, mokiniai dažniausiai rinkosi grožio ir sveikatos paslaugų, automechaniko, elektroniko, statybininko-apdailininko, virėjo profesijas. Taip pat populiarios programuotojo bei multimedijos paslaugų teikėjo specialybės. Šiemet ypač išaugo siuvėjo specialybę besirenkančių skaičius, taip pat daugėjo stojančių į inžinerinės srities profesinio mokymo programas.

Po vidurinės, turėdami brandos atestatą šiemet į profesines mokyklas įstojo 13,9 tūkst. buvusių abiturientų, t. y. 1 800 mokinių daugiau nei praėjusiais metais. Dar 7,2 tūkst. profesinę mokyklą pasirinkusių mokinių, 150 daugiau nei pernai, turi pagrindinį išsilavinimą ir kartu su kvalifikacija įgis vidurinį išsilavinimą.

Profesinėse mokyklose noriai mokosi ir aukštąjį išsilavinimą įgiję asmenys, šiemet jų į profesines mokyklas atėjo apie 2 tūkst. Studentai, baigę universitetus, profesines mokymo įstaigas renkasi norėdami įgyti papildomų darbo rinkoje reikalingų kvalifikacijų.

70 šalies profesinio mokymo įstaigos siūlo per 300 įvairių profesinio mokymo programų įvairiuose ūkio sektoriuose: inžinerijos ir kompiuterijos, architektūros ir statybos, gamybos ir perdirbimo, meno, socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros, verslo administravimo, transporto paslaugų, paslaugų asmenims, žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės ir t. t.

Didžiąją mokymosi laiko dalį, apie 70 proc., sudaro praktinis mokymas mokykloje ar įmonėje. Profesinio mokymo įstaigų valdymo struktūrose tiesiogiai dalyvauja verslo įmonės, darbdaviai teikia profesinėms mokykloms siūlymus ir informaciją dėl specialistų poreikio jų regione. Darbdaviai taip pat prisideda ruošiant mokymo programas ir jas įgyvendinant, organizuoja praktiką darbo vietose, paskui įdarbina absolventus. Profesines mokyklas baigiančių mokinių kvalifikaciją vertina akredituotos kompetencijų vertinimo įstaigos, tokios kaip Pramonės, prekybos ir amatų rūmai, Žemės ūkio rūmai.

Į profesines mokyklas priimami mokiniai nuo 14 metų. Profesinėse mokyklose galima įgyti kvalifikaciją arba kvalifikaciją kartu su pagrindiniu arba viduriniu išsilavinimu. Į profesines mokyklas taip pat tat priimami suaugę asmenys, kurie siekia patobulinti kvalifikaciją ar įgyti naujų kompetencijų.

Profesinis mokymas yra nemokamas pirmą kartą kvalifikacijos siekiantiems asmenims. Pažangiems mokiniams mokamos stipendijos, jie aprūpinami bendrabučiu.

Gerai profesinę mokyklą baigusiems mokiniams, kurie ketina stoti į tos pačios srities studijas aukštojoje mokykloje, yra pridedamas 1 papildomas balas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »