Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė su LVK nariais aptarė švietimo problemas

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvavo Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) išplėstiniame prezidiumo posėdyje. Jo metu aptarti aktualūs švietimo klausimai – informacinių technologijų specialistų ruošimas, nevalstybinių aukštųjų mokyklų vieta bendroje aukštojo mokslo politikoje, profesinio mokslo ir verslo bendradarbiavimas.

LVK nariai pažymėjo, kad rinkoje itin juntamas informacinių technologijų specialistų trūkumas ir pasiūlė didinti šių studentų skaičių, duodant laiko atitinkamai pasiruošti profesinėms ir aukštosioms mokykloms. Šiuo metu informacinių technologijų specialistus rengia 21 profesinio mokymo įstaiga, jose vykdoma 11 programų. Šiuos specialistus taip pat ruošia ir Lietuvos aukštosios mokyklos.

„Informacinių technologijų specialistų rengimui šiais metais skirtas ypatingas dėmesys. Planuojant pirmosios pakopos valstybės finansuojamų vietų skaičių, informacinių technologijų specialistus rengiančios studijų programos buvo išskirtos į atskirą konkurencinę grupę, skiriant jai 700 studijų krepšelių. Šių specialistų rengimo mokymo programos ir jų pasiūla, atsižvelgiant į rinkos poreikius, vis plečiama“, – teigė švietimo ir mokslo ministrė.

A. Pitrėnienė pažymėjo, kad visos aukštosios mokyklos – ir valstybinės, ir nevalstybinės – yra svarbios, todėl reikia akcentuoti ne tiek konkurencijos, kiek bendradarbiavo svarbą, rengiant bendras studijų programas ir ruošiant specialistus darbo rinkai. „Nevalstybinės aukštosios mokyklos siūlo nemažai patrauklių studijų programų ir pritraukia jas norinčiųjų studijuoti“, – pastebėjo ministrė, paklausta, kokia valstybės politika šių aukštųjų mokyklų atžvilgiu. – Daugelį metų nebuvo priimami reikalingi sprendimai, todėl šiandien turime situaciją, kai universitetai į kai kurias studijų programas nebesurenka studentų. Dėl šios priežasties svarbu bendradarbiauti bei surasti savo nišą“, – teigė ministrė.

Susitikimo metu LVK nariai taip pat domėjosi profesiniu mokymu – praktiniu mokytojų kvalifikacijos vertinimu, galimybe suteikti eksperimentinį statusą profesinėms mokykloms bei šių mokymo įstaigų etatų normatyvų peržiūrėjimu. Švietimo ir mokslo ministrė informavo, kad vasarą sudaryta grupė iki lapkričio pabaigos turi parengti siūlymus dėl profesinio mokymo etatų normatyvų.

Švietimo ir mokslo ministerija, siekdama didinti švietimo sistemos ir verslo bendradarbiavimą, yra pasirašiusi 8 bendradarbiavimo sutartis su asocijuotomis verslo struktūromis. Šiuo metu rengiamos sutartys su dar dviem asociacijomis.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »