Gintaras Steponavičius: išorinis vertinimas – aukštosioms mokykloms iššūkis ir impulsas žengti į priekį

Publikuota: 2012 m. liepos 5 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministerijoje vykusioje spaudos konferencijoje pristatyti dalies aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo rezultatai. Konferencijoje dalyvavo švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius ir viceministrė Nerija Putinaitė, Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) direktorius Artūras Grebliauskas, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) Studijų politikos analizės skyriaus vedėja Laura Stračinskienė.

Kaip pabrėžė ministras G. Steponavičius, aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas – vienas iš svarbiausių mokslo ir studijų reformos žingsnių. Pirmieji išorinio vertinimo rezultatai nėra nei nuosprendis, nei galutinė išvada, tai ne skirstymas į geras ar blogas aukštąsias mokyklas. Tai iššūkis, o kartu ir impulsas žengti į priekį, – sakė Gintaras Steponavičius.

„Mūsų bendras tikslas – tiksliai identifikuoti silpnąsias aukštųjų mokyklų veiklos vietas ir siekiant kuo geresnės studijų kokybės įgyvendinti ekspertų pateiktas rekomendacijas. Dalis aukštųjų ėmėsi pertvarkų jau vertinimo metu, tuos pokyčius vertiname kaip dalykišką praktiką, – sakė Gintaras Steponavičius. – Vertinimo dabartinis etapas atskleidė, kad kai kurioms aukštosioms reikia stengtis keleriopai daugiau, nei buvo įpratusios.“

Ministras pažymėjo, kad aukštųjų mokyklose vertinimo išvadose atsispindi tai, apie ką ne kartą buvo kalbėta, – reikia tobulinti mokslinės veiklos vadybą, mokslinę veiklą labiau susieti su strateginiais tikslais, stiprinti studijų tarptautiškumą ir t.t.

Universitetų ir kolegijų išorinis vertinimas Lietuvoje vykdomas pirmą kartą. Iki mokslo ir studijų reformos buvo tikrinama tik atskirų studijų programų kokybė ir mokslinė veikla.

Pasak ministro, užbaigus įvertinimo darbą 2014 m. bus žinoma objektyvi aukštųjų mokyklų būklė ir bus pateiktos aiškios rekomendacijos, kokių joms reikia imtis priemonių, kad užtaisytų nustatytas veiklos spragas. Šiuo metu įvertinta ar tebevertinama 18 kolegijų ir universitetų veikla 2008-2010 m. laikotarpiu.

Aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas susideda iš dviejų dalių – ekspertai atskirai įvertina aukštųjų mokyklų išteklius ir veiklą. Pirmąją vertinimo dalį sudaro aukštosios mokyklos materialių ir žmogiškųjų išteklių vertinimas, kuriam renkami kiekybiniai duomenys apie atliekamus mokslinius ir taikomuosius tyrimus, pedagoginio ir administracinio personalo sudėtį ir kvalifikaciją, priimamų studijuoti akademinį pasirengimą ir studentų skaičiaus kaitą, valstybės biudžeto lėšų naudojimo tikslingumą bei kita. Šį vertinimą atlieka Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA).

Antrąją vertinimo dalį sudaro užsienio ir Lietuvos ekspertų atliekamas aukštosios mokyklos veiklos kokybės vertinimas, apimantis įvairius aukštosios mokyklos veiklos aspektus, įskaitant ir jos studijų kokybės lygį. Šią vertinimo dalį organizuoja Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC).

Jei bendras aukštosios mokyklos vertinimas yra teigiamas, aukštoji mokykla akredituojama 6 metams. Jei bent viena iš vertinimo dalių neigiama, aukštoji mokykla akredituojama 3 metams, per kuriuos turi įgyvendinti ekspertų rekomendacijas.

Instituciniu vertinimu siekiama įvertinti bendrą aukštosios mokyklos veiklos kokybę ir valstybės lėšų naudojimo efektyvumą, sukurti prielaidas aukštosios mokyklos veiklai gerinti, apie vertinimo rezultatus informuoti visuomenę ir sprendimų priėmėjus.

Daugiau informacijos apie aukštųjų mokyklų išorinį vertinimą galima rasti čia:
http://www.smm.lt/stuff/failai/AMvertinimas2012-07-04.ppt

18 aukštųjų mokyklų realiųjų išteklių už 2008-2010 metus įvertinimo rezultatai: http://www.smm.lt/stuff/failai/RI_2008-2010_18AM.pdf

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »