Gintaras Steponavičius: išorinis vertinimas – aukštosioms mokykloms iššūkis ir impulsas žengti į priekį

Publikuota: 2012 m. liepos 5 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministerijoje vykusioje spaudos konferencijoje pristatyti dalies aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo rezultatai. Konferencijoje dalyvavo švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius ir viceministrė Nerija Putinaitė, Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) direktorius Artūras Grebliauskas, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) Studijų politikos analizės skyriaus vedėja Laura Stračinskienė.

Kaip pabrėžė ministras G. Steponavičius, aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas – vienas iš svarbiausių mokslo ir studijų reformos žingsnių. Pirmieji išorinio vertinimo rezultatai nėra nei nuosprendis, nei galutinė išvada, tai ne skirstymas į geras ar blogas aukštąsias mokyklas. Tai iššūkis, o kartu ir impulsas žengti į priekį, – sakė Gintaras Steponavičius.

„Mūsų bendras tikslas – tiksliai identifikuoti silpnąsias aukštųjų mokyklų veiklos vietas ir siekiant kuo geresnės studijų kokybės įgyvendinti ekspertų pateiktas rekomendacijas. Dalis aukštųjų ėmėsi pertvarkų jau vertinimo metu, tuos pokyčius vertiname kaip dalykišką praktiką, – sakė Gintaras Steponavičius. – Vertinimo dabartinis etapas atskleidė, kad kai kurioms aukštosioms reikia stengtis keleriopai daugiau, nei buvo įpratusios.“

Ministras pažymėjo, kad aukštųjų mokyklose vertinimo išvadose atsispindi tai, apie ką ne kartą buvo kalbėta, – reikia tobulinti mokslinės veiklos vadybą, mokslinę veiklą labiau susieti su strateginiais tikslais, stiprinti studijų tarptautiškumą ir t.t.

Universitetų ir kolegijų išorinis vertinimas Lietuvoje vykdomas pirmą kartą. Iki mokslo ir studijų reformos buvo tikrinama tik atskirų studijų programų kokybė ir mokslinė veikla.

Pasak ministro, užbaigus įvertinimo darbą 2014 m. bus žinoma objektyvi aukštųjų mokyklų būklė ir bus pateiktos aiškios rekomendacijos, kokių joms reikia imtis priemonių, kad užtaisytų nustatytas veiklos spragas. Šiuo metu įvertinta ar tebevertinama 18 kolegijų ir universitetų veikla 2008-2010 m. laikotarpiu.

Aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas susideda iš dviejų dalių – ekspertai atskirai įvertina aukštųjų mokyklų išteklius ir veiklą. Pirmąją vertinimo dalį sudaro aukštosios mokyklos materialių ir žmogiškųjų išteklių vertinimas, kuriam renkami kiekybiniai duomenys apie atliekamus mokslinius ir taikomuosius tyrimus, pedagoginio ir administracinio personalo sudėtį ir kvalifikaciją, priimamų studijuoti akademinį pasirengimą ir studentų skaičiaus kaitą, valstybės biudžeto lėšų naudojimo tikslingumą bei kita. Šį vertinimą atlieka Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA).

Antrąją vertinimo dalį sudaro užsienio ir Lietuvos ekspertų atliekamas aukštosios mokyklos veiklos kokybės vertinimas, apimantis įvairius aukštosios mokyklos veiklos aspektus, įskaitant ir jos studijų kokybės lygį. Šią vertinimo dalį organizuoja Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC).

Jei bendras aukštosios mokyklos vertinimas yra teigiamas, aukštoji mokykla akredituojama 6 metams. Jei bent viena iš vertinimo dalių neigiama, aukštoji mokykla akredituojama 3 metams, per kuriuos turi įgyvendinti ekspertų rekomendacijas.

Instituciniu vertinimu siekiama įvertinti bendrą aukštosios mokyklos veiklos kokybę ir valstybės lėšų naudojimo efektyvumą, sukurti prielaidas aukštosios mokyklos veiklai gerinti, apie vertinimo rezultatus informuoti visuomenę ir sprendimų priėmėjus.

Daugiau informacijos apie aukštųjų mokyklų išorinį vertinimą galima rasti čia:
http://www.smm.lt/stuff/failai/AMvertinimas2012-07-04.ppt

18 aukštųjų mokyklų realiųjų išteklių už 2008-2010 metus įvertinimo rezultatai: http://www.smm.lt/stuff/failai/RI_2008-2010_18AM.pdf

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

6 gyvenimo pamokos, kurių išmokstama po paskaitų

Nors gyvenimo aprašyme skiltis „kita veikla“ yra paskutinė ir atrodo nereikšminga, būtent ji suteikia darbdaviui informacijos apie tai, koks žmogus siekia prisijungti prie komandos. Neretai būtent šios, asmeninės savybės, nulemia sprendimą – atsivers ar užsitrenks svajonių karjeros durys. skaityti »

Stereotipai lūžta: programavimas – moterims vis patrauklesnė sritis

Tik ~30 proc. visų IT srityje dirbančių specialistų pasaulyje yra moterys. skaityti »

Kokių specialistų reikės ateities mados versle?

Mados verslas neatpažįstamai keičiasi, todėl keičiasi ir reikalavimai čia dirbantiems specialistams. skaityti »

Lietuvos inovacijų progresui skatinti – 2,5 mln. eurų

Inovatyvios įmonės, bendradarbiaujančios ar norinčios bendradarbiauti su mokslininkais, vėl gali teikti paraiškas gauti inovacinių čekių. skaityti »

Mokyklose siūloma išjungti skambutį

Aktorius, kuriantis praktikas mokykloje, mokytojas Paulius Tamolė sako – išjunkite mokyklose skambutį. skaityti »

Rašytojai Rutai Sepetys įteikta garbinga Jungtinės Karalystės literatūros premija

Birželio 19 d. Londone lietuvių kilmės rašytojai Rutai Sepetys įteiktas garbingiausias, 80-metį minintis Jungtinės Karalystės apdovanojimas už literatūrą vaikams ir jaunimui – Carnegie medalis. skaityti »

Vis daugiau studentų Lietuvos universitetuose nori studijuoti anglų kalba

Sunku įsivaizduoti sėkmingą verslininką, nekalbantį anglų kalba. Netolimoje ateityje anglų kalba taps privaloma visų profesijų atstovams. skaityti »

Informacinių technologijų egzaminą laiko rekordinis skaičius abiturientų

Specialistai teigia, kad po 10 – 15 metų visos verslo įmonės bus susijusios su informacinėmis technologijomis, taigi nebestebina tai, jog savo ateitį su šia sritimi sieja vis daugiau jaunuolių. skaityti »

Bibliotekos meta skaitymo iššūkį savo skaitytojams

Birželio 15 d. šalies bibliotekos pakvies knygų mėgėjus priimti skaitymo iššūkį ir leistis į vasaros nuotykį. skaityti »

VU rektorius Artūras Žukauskas susitikime su LEU bendruomene: „LEU turi stiprių dalyko didaktikos mokslininkų“

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko susitikimas dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkos. Diskusijoje dalyvavo LEU bendruomenės nariai, kurie galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus Vilniaus universiteto (VU) rektoriui prof. Artūrui Žukauskui. skaityti »