MRU LAB laboratorijos padės spręsti šalies savivaldybių švietimo problemas

Publikuota: 2015 m. spalio 28 d. trečiadienis

Spalio 26 d. naujajame Mykolo Romerio universiteto MRU LAB korpuse įvyko Lietuvos savivaldybių švietimo skyrių vadovų susitikimas su MRU LAB Edukacinių technologijų laboratorijos vadove doc. dr. Asta Balkute bei Mokymosi visą gyvenimą laboratorijos vadove doc. dr. Jolanta Urbanovič. Renginyje taip pat dalyvavo Akademinių reikalų centro Studijų skyriaus vedėja (prorektoriaus pavaduotoja) Barbara Stankevič, Komunikacijos ir rinkodaros centro vedėjas Šarūnas Sakalauskas. Susitikimą iniciavo Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas švietimo ir kultūros klausimais Jonas Mickus.

Savivaldybių švietimo skyriaus vadovams buvo pristatytas naujasis Mykolo Romerio universiteto padalinys MRU LAB, kuriame jau veikia 19 skirtingų socialinių inovacijų mokslo laboratorijų. A. Balkutė ir J. Urbanovič išsamiau supažindino su Edukacinių technologijų ir Mokymosi visą gyvenimą laboratorijomis, jų veiklomis, atliekamų mokslinių tyrimų, mokymų temomis, kurios ypač aktualios švietimo skyriams ir institucijoms.

Vadovės ypač akcentavo laboratorijų ir savivaldybių švietimo skyrių bendradarbiavimo bei mokslinio tarpdiscipliniškumo svarbą. Laboratorijose dirbantys mokslininkai orientuoti į įvairius kokybinius tyrimus, kurie realiai, o ne „ant popieriaus“ padėtų kuo efektyviau identifikuoti konkrečius švietimo politikos, ugdymo procesų, aplinkos trūkumus, pateiktų administracines ir vadybines rekomendacijas, kaip spręsti konkrečiais problemas, pasiūlytų įvairių kompetencijų tobulinimo galimybes.

Švietimo skyrių vadovai sutarė kuo tiksliau identifikuoti jiems aktualias problemas, kurias galėtų spręsti užsakę mokslinius tyrimus; atsižvelgę į savo realius poreikius įgytų konkrečių kompetencijų įvairių kvalifikacijos kėlimo, mokymų metu.

Komunikacijos ir rinkodaros centro vedėjas Š. Sakalauskas pabrėžė, kad į regionus nukreipta politika yra viena iš perspektyvinių Mykolo Romerio universiteto gairių. Universiteto atstovai planuoja lankytis skirtinguose regionuose, bendrauti su vietine bendruomene, savivaldybių, mokymo įstaigų atstovais ir identifikuoti konkrečius poreikius, kuriuos padėtų realizuoti Mykolo Romerio universitetas, ruošdamas socialinių ir humanitarinių mokslų specialistus bei skatindamas glaudesnių mokslininkų ir vietinių bendruomenių bendradarbiavimą.  

Savivaldybių švietimo skyrių vadovai taip pat išsakė pirminius pageidavimus ir problemas, kurios yra labai įvairios ir daugiasluoksnės: nuo drastiškai mažėjančio jaunų mokytojų skaičiaus regionuose iki formalaus savivaldybių reitingavimo. Savivaldybių atstovai pastebėjo, kad jiems dažnai trūksta moksliniais tyrimais paremtų argumentų diskusijose apie švietimo skyrių funkcijas, jų reikalingumą, įtaką, poreikį ir efektyvų darbą, nes dažniausiai ugdymo procesų problemos sprendžiamos remiantis politine valia, kiekybine, reitingavimo praktika o ne mokslininkų atliktais kokybiniais tyrimais. Susitikimo dalyviai sutarė, kad savivaldybių atstovai artimiausiu metu identifikuos savo poreikius, pagal kuriuos MRU LAB laboratorijos paruoš konkrečių veiklų strategijų pasiūlymus.

Šaltinis: mruni.eu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »